106

Pe cine încurcă Rețeta Consacrată?

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Pe cine încurcă Rețeta Consacrată? Răspunsul imediat ar fi: Pe nimeni! Ba, dimpotrivă, programul MADR nășit după o trudă de mai bine de doi ani de domnii Dorin Cojocaru-Președintele APRIL, Sorin Minea-Președinte Romalimenta și Aurel Popescu-Președinte Rompan, e atât de bine primit de toată lumea, e atât de iubit, încât, până și pe aceia care (încă mai) lucrează pe Ordinul 111 îi atrage. Și, îi atrage într-atât de tare, încât dau din coate, gândind că își vor putea certifica un produs, două, pentru a putea beneficia de sigla aferentă. Doar că, aceia care lucrează pe Ordinul 111 au producție, să-i spunem artizanală. Pe când, un produs din categoria ”Rețetelor Consacrate”, este fabricat industrial, după standardele anilor 60.

  Programul s-a impus în prioritățile unor procesatori pentru a-și delimita o parte din producția Premium, adresându-se, așadar, consumatorilor nostalgici după vechile vremuri și amatori de gusturi vechi. Desigur, vechile gusturi înseamnă și vechile tehnologii, vechile rețete dar și prețuri pe măsură. Însă, inițiativa procesatorilor reprezentați de cei numiți mai sus a venit și din necesitatea diferențierii unor astfel de produse de cele tradiționale, care au alt statut și alt regim. Iar, lucrul acesta trebuie evidențiat cu asiduitate, în fața consumatorilor.   Este o șansă, pentru producători. E drept, volumele și valorile nu se fac cu astfel de produse. Dar, cu o campanie publicitară și de informare bine condusă, se poate câștiga un capital de imagine care nu poate fi neglijat. Tocmai de aceea, Agenția infoGROUP și revista Fabrica de Lapte (dar și Fabrica de Carne și infoALIMENT Magazin), s-au alăturat eforturilor celor trei organizații profesionale, pentru a mediatiza în rândul consumatorilor aceste produse de o foarte bună calitate.   Cu toate acestea, întrebarea din titlu rămâne valabilă. Asta, pentru că, la nivel administrativ-organizatoric, din partea autorităților se observă o oarecare ambiguitate în tratarea temei, o ambiguitate care va dăuna ideii, dacă ea va continua. Totodată, sigla de rigoare, care denumește un produs special, garantează un anumit nivel de calitate. Iar, sub această siglă, avem semnale că unii ar dori să învelească și produse fabricate mai ”altfel”, ghilimelele indicând un nivel al calității ușor diminuat. Nu facem nimănui proces de intenție, dar, cum avem indicii în acest sens, tragem un semnal de alarmă.   În fine, consumatorii trebuie să se ghideze, ca de fiecare dată, după etichetă și, desigur, după marcajul special care trebuie aplicat pe un astfel de produs. Iar, din consumul acestor produse, toată lumea are de câștigat. (Acest articol va fi tipărit în ediția nr. 16 a revistei Fabrica de Lapte)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2