104

IRI-Kantar: În Europa, lactatele Private label sunt sub presiune

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit Raportului IRI-Kantar publicat în ziua de 5 iulie 2016 și transmis redacției revistei Fabrica de Lapte, piața lactatelor private label din Uniunea Europeană se află sub presiune, cu o cotă valorică de piață care a rămas la nivelul anului 2015. Menționăm că raportul nu face nicio referire la România.Scădere clară a vânzărilor   Totodată, raportul evidențiază o tendință clară de scădere a vânzărilor dar și faptul că, atât comercianții, cât și producătorii, se luptă să facă față condițiilor dificile de pe piață, presiunii canalelor discount și mărci naționale susținute prin finanțările campaniilor promoționale. Desigur, pe principalele piețe există diferențe.   În timp ce Marea Britanie rămâne cea mai puternică piață pentru marca privată, raportul arată că prima jumătate a anului 2016 a fost dificilă, atât în această țară, cât și în alte piețe, din cauza prețurilor în scădere ale mărcilor naționale, care ”duc un adevărat război încununat cu un oarecare succes”. Tim Eales, Manager de Strategie IRI, a declarat pentru DairyReporter că ”tendința generală în acest moment este aceea de diminuare a vânzărilor lactatelor private label”, adăugând:   "În studiul nostru am folosit metodologia de evaluare Kantar Worldpanel, iar datele arată o scădere a vânzărilor pentru private label deținut de retail, dar o creștere de 0,4 % a vânzărilor pentru discounterii Aldi și Lidl”.   Potrivit datelor, eticheta privată este în scădere în toată Europa, ceea ce probează impactul avansului brandurilor naționale. Dar, supermarket-urile pierd vânzări pe segmentul private label în primul rând în favoarea discounterilor. Oricum, sectorul alimentar rămâne un domeniu cheie pentru eticheta privată, dar toate categoriile sunt în scădere, ori, cel mult, sunt stabile în valoare.   Franța are cea mai mare scădere   Franța are cea mai mare scădere a cotei de marca privată, dar are o cotă mare valoare de private label, de 34,1%, comparativ cu 17,2%, cota de valoare a Italiei și 13,9% cota de valoare din Australia.   Marea Britanie are cel mai bun rezultat, aducând cota sa de valoare la 51,8%. Pentru comercianții cu amănuntul francezi și producătorii care operează în spațiul privat, anul 2015 a fost un an dificil și nici în prima jumătate a lui 2016 nu s-au simțit prea bine. Toate categoriile au avut de luptat, în timp ce brandurile naționale au crescut cu 12,8% în valoare, marca privată văzând doar o creștere a valorii de 1,5%. Perspectivele pentru lactatele private label este mai pozitivă în Italia, pentru segmentul premium. În ciuda unui an dificil, deținătorii de private label pentru această piață au realizat investiții în segmentul premium, pentru a oferi cumpărătorilor opțiuni, în raport cu mărcile de companie.   În Spania brandurile naționale au avut mai mult succes decât private label. Acest lucru se datorează, în parte, mentalității consumatorilor, deoarece mulți cumpărători spanioli percep brandurile naționale ca fiind produse de calitate superioară, pe care le cumpără chiar dacă plătesc mai mult.   "Deci, ceea ce noi credem că se întamplă, potrivit datelor Kantar, este că gama lactatelor cu etichete proprii este în scădere destul de rapidă. Dar, în general, supermarket-urile tradiționale pierd în fața discounterilor". Eales a spus că el este de a vedea o reducere a ponderii valorii proprii etichetei în toată Europa.   Nici o schimbare iminentă   Oficialul IRI a adăugat că, probabil, nu va fi nicio schimbare, în viitorul apropiat: "Nivelul sprijinului de promovare este în continuare reducere, pe ambele mărcile proprii, care sunt o afacere mai puțin bună, acum. Cât despre percepția asupra calității, Eals a declarat că ”există o problemă în rândul consumatorilor care cred că lactatele private label nu sunt suficient de bune. Pentru a contracara opinia generală, de exemplu, comercianții cu amănuntul din Franța s-ar putea să se gândească la o modalitate de îmbunătățire a acesteia, înainte de tendința începe să se schimbe". Dar, iată câteva valori ale vânzărilor de lactate private label, la nivelul datei de 21 mai 2016, comparativ cu aceeași zi a anului 2015:   Brânzeturi: -5,6Smântână de gătit: -4,3Iaurt și deserturi: -3.1Unt: -9,7Lapte proaspăt: -5,2Lapte UHT: -6,5Lapte bătut și iaurt de băut: -14,6Acidofile: -15,8 (Margarină: -15,2)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2