Tehnologii

257

Cum să reușești dacă deschizi un start-up în sectorul alimentar?

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Începerea unei noi afaceri este o provocare enormă și necesită mult curaj. Deci, ce poți face pentru a-ți oferi cele mai bune șanse de a reuși? Iată ce sfaturi oferă specialiștii de la FoodNavigator.

De ce este atât de dificil să creezi un start-up de succes?

Să fim sinceri, să înființezi o nouă companie în orice industrie nu este ușor. De fapt, este extrem de dificil și vine cu o grămadă de riscuri financiare și reputaționale. Deci, de ce atât de multe start-up-uri eșuează și cum reușesc alții?

Antreprenorii se confruntă cu o serie întreagă de provocări atunci când înființează o nouă companie. De la asigurarea împrumutului sau investiției inițiale pentru afaceri, până la asigurarea canalelor de distribuție, este o luptă dificilă.

Dar întreabă-i pe cei de cealaltă parte a acestei lupte, care au reușit de la început până la brand consacrat și sunt sigur că vor spune că merită. Cu toate acestea, nu se poate nega că multe companii nu vor ajunge în această etapă.

Mulți eșuează

Potrivit companiei de tendințe de piață, Exploding Topics, 10% dintre start-up-urile din toate industriile nu vor supraviețui peste primul an. Încă 70% dintre start-up-uri vor eșua în următorii patru ani. Și un total de 90% dintre start-up-uri vor eșua în general.

Da, acestea sunt cifre sumbre, dar cunoașterea înseamnă putere și înțelegerea riscurilor va ajuta să ne asigurăm că decizia de a crea o nouă afacere nu este luată cu ușurință și că sunt făcute toate pregătirile necesare. Dar de ce eșuează atât de multe start-up-uri?

„Există o mulțime de motive pentru care start-up-urile să eșueze”, a spus Stephen Minall, fondatorul FDReviews, în timp ce vorbea la IFE 2024. „Poate că este o echipă de soț și soție care divorțează sau un parteneriat de frate și soră care se înfrânge”.

Cu toate acestea, finanțarea suficientă este, de departe, principalul motiv pentru care noile afaceri eșuează.

„Noile afaceri rămân adesea fără bani”, adaugă Minall. „Este foarte, foarte greu să o faci acum pe o scară mică.”

O altă problemă majoră, cu care se confruntă în special start-up-urile din domeniul alimentar și al băuturilor, este de fapt introducerea produselor lor în magazine pentru a le vinde.

„Majoritatea supermarketurilor este foarte greu de accesat”, spune Minall. „Un supermarket nu este un TARDIS, dacă produsul tău ajunge pe raft, atunci altceva trebuie să cedeze.”

Deci, ce puteți face pentru a ajuta la atenuarea acestor riscuri și pentru a vă oferi cele mai bune șanse de succes?

Cum să vă ajutați start-up-ul să reușească

Fă-ți temele: asigură-te că știi cât mai multe despre industrie, inclusiv lanțurile de aprovizionare, planurile de producție și concurența.

„Fă-ți cercetări”, spune Minall. „Intrați în supermarketuri, uitați-vă la rafturi, uitați-vă la spațiul pe rafturi pentru a vă asigura că produsul dvs. se potrivește cu înălțimea raftului. Am văzut sute de mărci în care sticla are dimensiunea greșită sau borcanul de gem arată minunat, dar nu poți scoate produsul.”

Dezvoltați-vă rețeaua: cunoașteți oameni din industria dvs. care vă pot sfătui cu privire la diferitele etape ale creării, lansării și dezvoltării afacerii dvs.

„Este posibil să descoperiți că există diferiți oameni care au experiență diferită care vă pot ajuta în diferite părți ale călătoriei dumneavoastră”, spune Bruce Isaacs, partener la Hospitality Management Solutions.

Stabiliți obiective: faceți un plan clar pentru modul în care doriți să se dezvolte compania, astfel încât să știți ce doriți să realizați și până când.

„Puneți niște KPI-uri, astfel încât să vă puteți măsura progresul”, spune Dan Barron, director non-executiv la Just So Care Ltd.

„KPI-urile sunt cruciale”

Vorbiți cu un consultant de afaceri: Consultanții vă pot ghida prin unele dintre procesele de afaceri mai complexe și vă pot sfătui cu privire la deciziile fundamentale. Dar alegeți acel consultant cu atenție, deoarece veți fi investit financiar în el și vor avea o influență asupra succesului companiei dvs.

„Uitați-vă la LinkedIn, obțineți studii de caz de la ei, legați-vă contractul de rezultate și aveți încredere în instinctele dvs.”, spune Daniela Busseni, consultant senior la IGD

Găsiți canalul de distribuție potrivit pentru produsul dvs.: nu trebuie neapărat să vă vindeți produsul printr-un supermarket, mai ales la început, când marca și produsele dvs. sunt necunoscute. Există mai multe opțiuni alternative, inclusiv magazine online precum Amazon.

„Există experți Amazon care te pot ajuta dacă vrei să mergi pe calea comerțului electronic”, explică Minall. „Dar nu te gândi doar la multipli. Dacă aveți un produs care poate fi vândut în vrac decât îl puteți vinde producătorilor, îl puteți vinde magazinelor agricole - există mii și mii de magazine agricole, delicatese și centre de grădinărit.”

Fii deschis la schimbare: circumstanțele tale se pot schimba pe parcursul primului tău an, dar dacă te poți adapta la aceste schimbări și poți recunoaște aspectele afacerii tale, care nu funcționează, atunci ai șanse mai mari de succes.

„Realitatea este că afacerea cu care vei ajunge nu va fi cea pe care o ai în planul tău de afaceri”, spune Isaacs. „Vor fi ceva ce se va întâmpla și oportunitățile se vor schimba, ceea ce înseamnă că afacerea arată diferit.”

Și poate cel mai important, „fă acele modificări cât mai ai bugetul necesar”, spune Barron.

nu pierdeți speranța când lucrurile nu funcționează: aproape sigur vor exista aspecte ale afacerii sau o anumită idee de produs care nu vor avea succes. Dar este în regulă, nu totul va funcționa perfect și nu fiecare produs va avea succes.

„Nu o lua personal, se întâmplă tuturor”, spune Tim Davies, fondatorul DuelFuel. „Steve Jobs a eșuat la Apple în primii doi ani și uite ce s-a întâmplat.”

„Este o călătorie de învățare”, este de acord Busseni. „Nu este vorba despre eșec.” Dar mai mult decât orice altceva, „bucurați-vă de proces”, adaugă Davies. „Nu este ușor, dar ghici ce, este o afacere minunată în care să faci”, conchide Minall. (Foto: Freepik) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2