88

Adrian Pascu: Îmi propun ca Danone România să devină un hub regional de producție

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Lider incontestabil al pieței autohtone a iaurturilor, Danone România a traversat, destul de recent, o perioadă ușor fluctuantă. Din fericire pentru compania bucureșteană, începând cu jumătatea anului trecut lucrurile s-au redresat, Danone România revenind pe creștere. Cu siguranță, activitatea s-a dinamizat o dată în plus, din momentul în care a fost numit un nou director general. Mai precis, un specialist de primă mână, Adrian Pascu, acela care cunoaște bine realitățile pieței naționale dar, mai ales, compania în care, așa cum afirmă, ”a crescut”. Despre evoluția afacerilor Danone România, precum și despre proiectele de viitor și situația actuală a Industriei naționale a lactatelor, ne-a vorbit domnul Pascu, în interviul pe care ni l-a acordat.Danone România, mereu inovatoareFabrica de Lapte: Domnule Director General, cum se vedeau imaginile companiei Danone România și cea a Industriei românești de lactate, de la Moscova?Adrian Pascu: Spun cu mândrie că imaginea Danone România se vede bine din orice țară m-aș uita. De 16 ani, de când Danone produce iaurturi în fabrica din București, păstrează aceeași calitate înaltă, fără compromisuri, și aceeași responsabilitate socială pe care consumatorii o așteaptă de la liderul pieței locale de iaurturi. Este o companie care inovează și în privința implicării sociale, cum ar fi, de exemplu, dezvoltarea de succes a micilor fermieri de la Zimnicea. Prin dotarea lor cu văcuțe cu producție performantă de lapte și mulgători mobile, proiectul oferă un model care poate fi replicat și în alte comunități. FDL: Care a fost motivația de a accepta să veniți la conducerea companiei Danone România?AP: După aproape doi ani petrecuți în Rusia, nu puteam rata oportunitatea de a mă întoarce în țară, la Danone România, compania unde practic am crescut. Cunosc foarte bine echipa de aici, avem profesioniști excelenți, cunosc bine specificul local și sunt convins că Danone poate continua să contribuie la dezvoltarea dinamică a pieței și societății românești, așa cum a făcut constant în ultimii 16 ani.   Un lider constant FDL: Cum apreciați situația companiei, la data preluării mandatului? AP: Danone era lider pe piața iaurturilor, când am plecat, și este lider în continuare, iar asta nu poate decât să mă bucure. Pot să spun că 2015 a fost un an dinamic pentru Danone România: când m-am întors în țară, avusese deja loc o regândire masivă a strategiei de valorizare și a portofoliului de produse, accentul punându-se pe inovații și pe produse cu plus valoare, pentru consumatori. Una dintre aceste inovații este implementarea în fabrica de la București a tehnologiei KISS (Keep It Simple & Safe), ceea ce a dus la relansarea a jumătate din portofoliul de iaurturi într-un nou pahar de iaurt, mai ergonomic și mai ușor de diferențiat la raft de către consumatori. În plus, strategia de valorizare și-a confirmat potențialul: brand-urile cu valoare adăugată, cele cu beneficii speciale, asa cum sunt  Activia și Actimel, produsele pentru copii și cele care ne oferă gust premium (de exemplu, Cremosso), au înregistrat creșteri, atât în volum, cât și în valoare. FDL: Care au fost măsurile pe care le-ați luat, pentru evitarea situațiilor, să le spunem, delicate, în viitor? AP: Prioritatea mea este să întăresc poziția Danone România, ca lider puternic pe segmentul de iaurt, și să asigur dezvoltarea sa sustenabilă și profitabilă. Pentru 2016, vom continua valorificarea strategiei începută în 2015 și ne vom concentra pe susținerea segementelor diferențiate și cu valoare adăugată: produse pentru copii, răsfăț, gama de sănătate: Activia, Actimel, Danonino, Cremosso și Danone Delicios.   Investim în parteneriatele cu fermieriiFDL: Ce programe de parteneriat cu fermierii furnizori de lapte-materie primă, derulați în continuare? AP: Investim constant în România, de peste 16 ani, în total, peste 340 de milioade de lei, în operațiunile locale. Derulăm programe cu valențe sociale și parteneriate cu fermierii români. Cu unii dintre ei lucrăm încă din 1999, de când producem iaurt în fabrica din București. Pentru Danone România laptele de calitate este esențial, în producerea unui iaurt de calitate. De aceea, am oferit constant susținere dezvoltării fermierilor români de la care ne luăm majoritar laptele. Am investit în dezvoltarea producției locale de lapte prin programe dedicate fermierilor mici și mari, programe care însumează peste 28 de milioane de lei, în ultimii 10 ani.   Anul trecut, după trei ani de implementare, s-a finalizat prima fază pilot a proiectului socio-economic „O șansă pentru familia ta” – inițiat de Danone România împreună cu fundația Heifer și susținut de Fondul de Investiții Internațional Danone Ecosysteme. Proiectul a avut peste 500 de beneficiari direcți și aproximativ 7000, indirecți, la nivelul întregii comunități. Peste două milioane de euro au fost investite în proiect, 214 juninci de rasă superioară fiind oferite gratuit gospodărilor din trei comunități rurale: Zimnicea (jud. Teleorman), Cocorăștii Colț (jud. Prahova) și Belin (jud. Covasna). Aceștia au donat la rândul lor mai departe 170 de vițelușe, primele născute, urmând principiul de bază al fundației Heifer International: Dar din dar. Iar, din 2016, proiectul intră în a doua fază, cea de consolidare, așa că veți auzi în curând noutăți despre el. Exportăm 10 % din producțieFDL: Care au fost produsele din portofoliul Danone România, care s-au dovedit a fi ”cărți câștigătoare” și pe ce veți miza în 2016?AP: Spuneam puțin mai devreme că vom continua strategia de valorizare începută anul trecut; Activia, Actimel, produsele pentru copii și cele care ne oferă gust premium, cum este Cremosso, au înregistrat creșteri. În plus, am îmbunătățit foarte mult și rețetele produselor și am mers pe o tendință a ultimilor ani, care vorbește despre simplificare și naturalețe.   FDL: Cum apreciați situația creată de plata penalizărilor pentru ambalaje și ce măsuri veți lua pentru contracararea situației, în așa fel încât să nu diminuați vânzările?AP: Compania noastră respectă prevederile legale și, în cazul în care vor fi inițiate consultări pentru  revizuirea cadrului legislativ, în scopul scoaterii din blocaj a sistemului de reciclare-valorificare, va contribui, alături de întreaga industrie alimentară, la acestea. FDL: Care sunt previziunile dumneavoastră pentru Industria laptelui din România, în 2016?AP: În a doua parte a anului trecut s-a putut observa o ușoară creștere a consumului, iar noi suntem optimiști și pentru 2016, an în care preconizăm o creștere de 1-2%, a categoriei. Vom continua să investim în programe de educare despre beneficiile consumului zilnic de iaurt, într-o dietă echilibrată. FDL: Care sunt proiectele de viitor ale firmei Danone România?AP: Îmi doresc ca România să ajungă un hub regional de producție. Fabrica din București este cea mai performantă din Europa, între fabricile Danone, iar, în prezent, se exportă circa 10% din producție. Am avut în 2015 proiecte în care am produs și livrat iaurturi în mai multe țări europene, iar eu cred în potențialul fabricii din București de a asigura, pe termen mediu și lung, dezvoltarea cifrei de afaceri locale, dar și a exportului. Dincolo de evidenta contribuție la absorbția costurilor fixe, dezvoltarea fabricii din București, ca un centru regional de producție, are beneficii indirecte pe termen lung, pentru consumator, și un impact pozitiv asupra ecosistemului social local, de pildă asupra dezvoltării fermierilor-parteneri, români. FDL: Care este mesajul pe care doriți să îl transmiteți partenerilor dumneavoastră de afaceri, precum și consumatorilor?AP: Ne dorim să dezvoltăm în România o companie profitabilă, cu resurse de investiții pe termen lung, care să securizeze locurile de muncă ale angajaților Danone, să asigure produse de cea mai bună calitate pentru consumatori și să fie un partener solid pentru fermierii români și ceilalți parteneri locali. FDL: Vă mulțumim!Adrian Pascu   Adrian Pascu a revenit acasă în România după o experiență de aproape doi ani în Danone Rusia, unde a deținut poziția de Director de Vânzări pentru Divizia Moscova. Anterior el a deținut mai multe poziții în organizația de vânzări a Danone România, contribuind semnificativ la dezvoltarea companiei. Ultima poziție deținută a fost cea de Director Comercial. La numirea în noua funcție, Adrian Pascu a declarat: “Mă bucur să revin în România după o valoroasă experiență internațională, cunosc foarte bine echipa de aici, avem profesioniști excelenți, cunosc bine specificul local și sunt convins că Danone poate continua să contribuie la dezvoltarea dinamică a pieței și societății românești, așa cum a făcut constant în ultimii 16 ani. Prioritatea mea va fi să întăresc poziția Danone România ca lider puternic pe segmentul de iaurt și să asigur dezvoltarea sa sustenabilă și profitabilă”. Absolvent al Facultății de Fizică, Universitatea Iași, Adrian Pascu deține un titlu MBA ELITEC, de la aceeași Universitate. Și-a început cariera în business în companii precum Henkel și Campofrio și are peste 10 ani de experiență în Danone, unde a avansat constant pe diferite poziții.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2