81

Adrian Pascu, Danone: E important să îți clarifici precis ce vrei

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Astăzi, Pascu, 45 de ani, conduce în prezent Danone România, o companie cu afaceri de 102 de milioane de euro şi o cotă de peste 50% pe piaţa iaurturilor.    Adrian Pascu a preluat în luna au­gust a anului trecut funcţia de director ge­neral al Danone România, fiind pri­mul român numit la conducerea sub­sidi­arei locale a celui mai mare producător de iaurturi. Anterior, timp de doi ani, el a fost director de vânzări al diviziei Moscova în cadrul Danone Rusia.   „Pentru mine, experienţa inter­naţio­­­nală a validat nişte competenţe şi rezultate demonstrate aici, într-un mediu bine cunoscut, şi a arătat că pot repeta realizările de aici în alt context, în altă piaţă“, spune Adrian Pascu, direc­tor general al Danone Europa de Sud-Est. Din această funcţie, el conduce operaţiu­nile Danone România, o companie cu afaceri de 456 milioane de lei (102 mil. euro) în 2014, dar coordo­nează şi echipele de management ale Danone din Bulgaria, Moldova şi ţările adriatice.     „Am avut două momente mari de cotitură în carieră. Primul e legat de momentul în care am decis să ies din zona „bugetară“, unde ştiam că, pe termen mediu-lung, voi fi frustrat de diferenţa dintre efort şi compensaţie. Astfel, am ales să trec de la poziţia de profesor la cea de vânzător, am trecut de bariera de orgoliu, am reînceput de jos şi am crescut pas cu pas“, îşi amin­teşte managerul, care a cochetat ulterior şi cu antreprenoriatul, având câteva proiecte de business. S-a decis însă să se concentreze într-o singură direcţie. Managerul spune că un tânăr care vrea să-şi construiască o carieră internaţională trebuie să îşi aleagă compania potrivită:   „E important şi să-ţi clarifici, în mod realist, ceea ce îţi doreşti: dacă vrei carieră sau experienţe internaţionale, ce fel de ţări te interesează, dacă eşti dispus să mergi în regiunile de creştere, aşa cum sunt cele asiatice, africane sau din America Latină, cât efort eşti dispus să investeşti pentru a învăţa limbi străine şi a înfrunta un „şoc cultural“. În plus, el subliniază faptul că o carieră internaţională înseamnă deschidere la nou şi diferit, capacitate mare de adaptare la schimbare, disponibilitate să ieşi din zona de confort. De asemenea, managerul adaugă că experienţa de expat este una de intense transformări, schimbări şi adaptări şi că trebuie să fii pregătit pentru aşa ceva.   „Îmi place paralela între această experienţă şi cea a copilăriei: dacă ne uităm la cei mici, ei parcurg cea mai intensă perioadă de transformare şi învăţare, totul se schimbă rapid în viaţa lor. Şi cu toate astea, se bucură cel mai mult şi trăiesc în prezent. Similar, ca expat ai schimbări pe toate planurile, ieşi din zona de confort, nu-ţi permiţi să fii cu mintea în altă parte, eşti conectat total la prezent, citat de Ziarul financiar.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2