83

Tetra Pak: Românii nu beau decât 36 ml de lapte pe zi

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Generaţia de consumatori cu stil de viaţă alert şi preocupați de sănătate își reafirmă încrederea puternică în bunătatea laptelui, ceea ce oferă oportunităţi de stimulare a consumului. La nivel mondial, majoritatea consumatorilor au în continuare o opinie puternic pozitivă despre bunătatea laptelui, îi înțeleg valoarea nutrițională, însă consideră că diversitatea şi avantajele oferite de acest produs nu ţin suficient de bine pasul cu stilul modern de viață şi așteptările lor. Aceasta este concluzia studiului internațional realizat pentru Tetra Pak şi publicat recent în ediția a opta a raportului “Indexul Lactatelor”.

  Studiul realizat la începutul acestui an subliniază importanța revitalizării relevanței laptelui în rândul consumatorilor de toate vârstele de către companiile de produse lactate, prin introducerea unor produse inovatoare şi a unei abordări noi de marketing şi comunicare. De câțiva ani, industria alimentară înregistrează o cerere în creștere pentru produse cu proprietăți nutriționale și convenabile, impulsionată de noua generație de consumatori care sunt preocupați de sănătate și au o viață din ce în ce mai activă. Consumatorii consideră laptele „hrănitor”, „sănătos”, „o sursă bună de calciu” şi „gustos”, însă pentru a menține relevanța acestui produs într-o lume modernă, producătorii trebuie să inoveze şi să dezvolte băuturi adaptate stilului de viață în continuă schimbare. Dennis Jönsson, Președinte şi CEO al Tetra Pak Group, a declarat: „Factorul cheie pentru revitalizarea produselor lactate în toate piețele este de a-i face pe consumatori să fie entuziasmați de beneficiile laptelui; de asemenea, este important să creăm noi produse şi să dezvoltăm campanii de comunicare pentru a arăta că laptele oferă beneficii, este savuros, chiar un răsfăț şi important pentru noi toți.”   Ce factori influenţează alegerile consumatorilor? Ce produse sunt mai interesante pentru aceștia?    În urma analizei realizate de Tetra Pak cu privire la obiceiurile de consum, au ieşit în evidenţă doi factori principali care influențează alegerile consumatorilor în materie de alimente şi băuturi: 1. Dorința de a avea o sănătate optimă şi o stare de bine şi 2. Stilul de viață din ce în ce mai alert şi mai complex. Cu siguranță că aceşti factori nu sunt recenţi, ci au influenţă pe termen lung, creând noi oportunități la nivelul pieței odată cu creșterea așteptărilor consumatorilor.   Dorința de a avea o sănătate optimă şi o stare de bine   Aceasta este cea mai răspândită la nivel mondial. Influențează aproximativ tot ce se petrece în acest sector şi are ca rezultat o gamă de noi produse care se deosebesc prin beneficiile de sănătate oferite, fiind concepute astfel încât să satisfacă nevoile unor grupuri de consumatori specifice. Conform unui studiu privind obiceiurile consumatorilor realizat de Tetra Pak în 2013, se observă o creștere a numărului de consumatori care citesc etichetele produselor alimentare şi băuturilor înainte de a le cumpăra. 63% dintre aceștia au declarat că doresc să afle informații despre ingrediente, iar 55% doresc să vadă dacă produsele „au nutrienţii necesari pentru menținerea sănătății”.   De asemenea, mulți consumatori sunt „foarte dispuși” să plătească mai mult pentru produse alimentare care oferă beneficii pentru sănătate: aproximativ 40% pentru alimente „100% naturale”, peste 30% pentru alimente „cu conținut ridicat de fibre” şi „fără OMG” şi peste 25% pentru fiecare din următoarele caracteristici: „conținut ridicat de proteine”, „cu plus de vitamine şi minerale”, „conținut scăzut de zahăr sau zero zahăr” şi „conținut scăzut de grăsimi sau zero grăsimi”. Consumatorii mai tineri și cei din țările emergente sunt cei mai dispuși să plătească un preț mai mare pentru beneficiile de sănătate, însă acesta este un segment de piață important peste tot în lume.[2] Al doilea factor major, stilul de viață din ce în ce mai alert şi mai complex, reflectă influenţa unor factori precum conectivitatea permanentă, programul de lucru prelungit și mai flexibil; distanțele mai lungi de parcurs până la serviciu; mai multe activități pentru timp liber; familii în care ambii părinți lucrează şi așa mai departe. Drept urmare, mesele tradiționale şi modelele de consum tradiționale sunt supuse presiunii. La nivel global, 73% dintre consumatori iau gustări între mese[3], uneori chiar înlocuind mesele propriu-zise cu gustări, ceea ce creează oportunități pentru dezvoltarea de produse noi, care să fie ușor de utilizat și echilibrate din punct de vedere nutrițional. Înlocuirea micului dejun cu alte alternative reprezintă o oportunitate foarte relevantă, având în vedere că este masa la care se renunță  cel mai des. Însă, nutriționiștii şi consumatorii deopotrivă recunosc micul dejun ca fiind cea mai importantă masă a zilei, iar renunțarea la ea este asociată cu apariția unor probleme de sănătate (precum excesul ponderal şi obezitate). Pentru acești consumatori, laptele este alegerea care împacă nevoile alimentației sănătoase cu cele ale stilului de viață, fiind o băutură-aliment ușor de consumat. Consumatorii cred deja că laptele este bun. Acum sunt pregătiți pentru produse care oferă beneficii atât pentru sănătate, cât și pentru stilul de viață, într-o formă simplă și convenabilă.   Tendinţe – produse relevante pentru consumatori   Raportul “Indexul Lactatelor” prezintă exemplele unor campanii de succes de introducere pe piață a unor noi băuturi lactate sau cu lapte, identificând patru tendinţe globale.  

  1. RĂSFĂȚ: mici plăceri permise

O alimentație sănătoasă, la fel ca o viață sănătoasă, trebuie să fie și plăcută. Consumatorii își doresc alimente şi băuturi care sunt sănătoase, dar care în același timp le oferă și mici momente de plăcere și răsfăț.  

  1. LAPTELE 2.0: produse personalizate

Se referă la produse lactate cu conținut redus de grăsimi sau fără grăsimi, dar şi la lapte fără lactoză pentru anumite categorii de consumatori care se confruntă cu probleme de sănătate. În cazurile cele mai de succes, “Laptele 2.0” se referă la un produs clar diferențiat cu un preț premium, deservește o nișă de piață și, pe cât posibil, se extinde apoi la piața generală. Adesea, acesta are anumite atribute în comun cu categoria de „specialități lactate” (“Designer dairy”) de mai jos.  

  1. PRODUSE MODERNE: lactate pentru noul stil de viaţă

Produse specifice care satisfac nevoile consumatorilor ocupați oferindu-le produse hrănitoare îmbogățite cu proteine care înlocuiesc anumite mese.  

  1. LAPTELE PUR: alegerea naturală

Sentimentul consumatorilor care „tânjesc după simplitate” poate fi observat în special în piețele avansate și din ce în ce mai mult în statele în curs de dezvoltare. În mod evident, produsul cel mai important în această categorie este laptele simplu, cu mențiunea „bio” sau ”fără OMG”; și alte produse din lapte, în special în piețele mai tinere, se încadrează în această tendință atunci când au asocieri puternice cu și/sau sunt comercializate pe baza unor valori ecologice sau „naturale”. Mai mult, raportul arată cum pot fi utilizate noi canale de comunicare pentru a crea campanii de marketing de succes care să sporească nivelul de conștientizare cu privire la beneficiile nutriționale ale laptelui, construind în același timp o legătură emoțională cu consumatorii pentru a stimula consumul.   Cât lapte consumă românii? Potrivit Euromonitor, consumul de lapte simplu ambalat comercializat este de numai 36 de ml/ persoană/ zi, un nivel redus comparativ cu aportul zilnic recomandat. România continuă să fie pe penultimul loc din Uniunea Europeană, cu un consum de 4,4 ori mai mic decât consumul mediu în Europa de Vest și de 2,4 ori față de cel din Europa de Est. Pe primele locuri ale clasamentului rămân Irlanda (356 ml/ persoană/ zi), Finlanda (338 ml/ persoană/ zi), Spania (242 ml/ persoană/ zi), Danemarca (223 ml/ persoană/ zi), și Suedia (227 ml/ persoană/ zi) Nutriționiștii recomandă 2-3 porții pe zi de lapte şi produse lactate, cel puțin o porție de lapte de 250 ml/zi.   Pentru mai multe informații, vă rugăm accesați: www.tetrapak.com/dairyindexDESPRE TETRA PAK   Tetra Pak este liderul mondial în soluţii de procesare, ambalare şi distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrând îndeaproape cu clienţii şi furnizorii noştri, oferim produse sigure, inovatoare şi în armonie cu protecţia mediului înconjurător, care satisfac în fiecare zi cerinţele consumatorilor din peste 170 de ţări. Având aproximativ 23000 de angajaţi în peste 80 de ţări, noi credem în asumarea cu responsabilitate a poziţiei de lider în industria de profil, pentru crearea unei creşteri profitabile în armonie cu protecţia mediului înconjurător şi cu o bună conduită socială. Motto-ul nostru „PROTEJEAZĂ CE E BUN™" reflectă viziunea noastră de a oferi alimente sănătoase şi disponibile oriunde. Mai multe informaţii despre Tetra Pak sunt disponibile pe www.tetrapak.ro Tetra Pak și „PROTEJEAZĂ CE E BUN™" sunt mărci care aparțin Grupului Tetra Pak. [1] Organisme modificate genetic [2] Nielsen, “We are what we eat: Healthy eating trends around the world”, ianuarie 2015. [3] Datamonitor Consumer Survey, 2014.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2