Repere

122

Consumatorii încep să refuze alimentele și băuturile fără grăsimi

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit FoodNavigator, produsele cu conținut redus de grăsimi și fără grăsimi au fost odată acceptate ca opțiune sănătoasă pentru consumatori, dar acum, ele au început să fie respinse. Deci, de ce au căzut din favoare și ce înseamnă asta pentru producători?

Demult, în anii 90…

Cândva, în anii 1990, desigur lumea alimentelor și a băuturilor era plină de produse cu conținut redus de grăsimi și fără grăsimi, lăudându-le capacitatea de a ajuta consumatorii să piardă în greutate și să se simtă grozav.

Nu conta cât de mult zahăr sau sare conținea un produs, dacă era sărac în grăsimi sau, și mai bine, fără grăsimi, atunci a fost un câștigător. Cum s-au schimbat vremurile. Celebrele etichete cu conținut scăzut de grăsimi și fără grăsimi au dispărut de pe rafturi, consumatorii s-au îndrăgostit din nou de grăsime pe măsură ce înțelegerea beneficiilor acesteia crește, în timp ce alte domenii - ne uităm la zahăr și sare! – intră sub o atenție atentă.

Deci, ce s-a schimbat în lumea produselor cu conținut redus de grăsimi și fără grăsimi? Și ce înseamnă această schimbare pentru producători?

De ce a fost demonizată grăsimea în anii 90?

Răspunsul la această întrebare este destul de deprimant pentru orice persoană, sau mai degrabă femeie, care a crescut în această perioadă. De ce? Pentru că lumea a devenit obsedată de pierderea în greutate.

„Aspectul infam de heroină șic din anii 90 a încântat un aspect slab și extrem de subțire”, spune scriitoarea de modă, Simra Ilyas. „Asociați cu moda înaltă, mulți consumatori de modă s-au implicat în activități, care au romanticizat această apariție, cum ar fi fumatul intens și dietele extrem de restrictive.”

Și industria alimentară și a băuturilor a remarcat, producând o gamă întreagă de produse cu conținut redus de grăsimi și fără grăsimi pentru a satisface cererea în creștere.

„Logica gustărilor anilor 90 a dictat că orice fără grăsimi era sănătos”, spune scriitoarea și editorul, Caitlin Petreycik. „Chiar dacă primul său ingredient a fost zahărul, așa cum a fost cazul prăjiților de mâncare a diavolului de la SnackWell, care s-au vândut în câteva luni de la lansarea lor în 1992.”

Și aceste tipuri de alimente și băuturi nu erau doar populare, ci peste tot

„Se credea că multe produse alimentare etichetate ca „fără grăsimi” sau „sărace în grăsimi” sunt opțiuni mai sănătoase și încurajate pentru pierderea în greutate.”

„Se credea că multe produse alimentare etichetate ca „fără grăsimi” sau „sărace în grăsimi” sunt opțiuni mai sănătoase și încurajate pentru pierderea în greutate”, spune nutriționistul Susan Booth. „Cu toate acestea, aceste produse compensau adesea lipsa de grăsime prin adăugarea de mai mult zahăr și aditivi nesănătoși.”

Și, deși ar fi durat ceva timp - citiți câteva decenii - consumatorii devin înțelepți cu minciunile, realizând că grăsimea nu este răufăcătorul pe care au fost făcuți să-l creadă. Și mai mult, multe dintre aceste produse duc de fapt la creșterea în greutate, deoarece zahărul #spoileralert este adevăratul răufăcător al acestei povești.

„Consumul excesiv de alimente nesănătoase și băuturi răcoritoare îndulcite cu zahăr a fost legat de creșterea în greutate, deoarece oferă o sursă majoră și inutilă de calorii cu valoare nutritivă mică sau deloc”, spune un purtător de cuvânt al grupului de campanie pentru reducerea zahărului, Action of Sugar.

Toate acestea au un impact major asupra industriei alimentare și a băuturilor, deoarece consumatorii se îndepărtează de opțiunile cu conținut redus de grăsimi și fără grăsimi.

Vânzările cu conținut redus de grăsimi și fără grăsimi sunt în scădere

Consumatorii își exprimă clar sentimentele cu privire la produsele cu conținut redus de grăsimi și fără grăsimi, deoarece vânzările au început să scadă.

„Am observat o scădere semnificativă a cererii consumatorilor pentru iaurturi cu conținut scăzut de grăsimi și 0% grăsimi”, a declarat Bethan James, manager de brand pentru marca britanică de produse lactate Yeo Valley Organic, pentru FoodNavigator.

„Conform celor mai recente date IRI pentru Total Iaurturi și Iaurt Drinks, vânzările de iaurt cu 0% grăsime au scăzut cu 9,9% în volum, comparativ cu acum doi ani, în timp ce iaurtul cu conținut scăzut de grăsimi a scăzut cu 8,7%.

Mai mult, sectorul iaurtului Diet & Low Fat a înregistrat o scădere bruscă, cu 23,8% în ultimii doi ani. Și nu numai că consumatorii s-au îndepărtat de produsele cu conținut scăzut de grăsimi și fără grăsimi, ci de fapt s-au îndreptat către opțiuni cu grăsimi complete.

„Iaurtul plin de grăsimi înregistrează o creștere, volumul vânzărilor în creștere cu 6,3%, reflectând o preferință mai largă a consumatorilor pentru produse mai naturale, mai puțin procesate”, spune James.

De ce resping consumatorii produsele cu conținut redus de grăsimi și fără grăsimi?

Există o mulțime de motive pentru această schimbare în comportamentul consumatorilor, dar cauza generală pare să fie o mai bună înțelegere a ceea ce înseamnă cu adevărat conținut redus de grăsimi și fără grăsimi.

„Scăderea interesului consumatorilor pentru produsele cu conținut scăzut de grăsimi și fără grăsimi se datorează, probabil, unei recunoașteri din ce în ce mai mari că alimentele cu conținut scăzut de grăsimi și grăsimi se aliniază mai strâns cu nevoile nutriționale umane”, spune James de la Yeo Valley Organic.

„Pe măsură ce consumatorii devin mai conștienți de potențialele efecte negative asupra sănătății pe termen lung, ei optează pentru opțiuni sănătoase, pline de grăsimi, fără aditivi.”

Consumatorii vor grăsimi în alimente

Trecerea către produsele bogate în grăsimi, cel puțin în sectorul lactatelor, este, de asemenea, alimentată de una dintre cele mai puternice tendințe în domeniul alimentației și al băuturilor din ultimii ani - sănătatea intestinală.

„Cercetările arată că culturile de iaurt plin de grăsimi supraviețuiesc mai bine digestiei stomacale, ceea ce susține sănătatea intestinală, influențând și mai mult preferințele consumatorilor.”

Și, ca și în cazul creșterii produselor cu conținut scăzut de grăsimi și fără grăsimi în anii 90, industria îmi răspunde acum și cererea în creștere a consumatorilor pentru alimente și băuturi bogate în grăsimi.

„A existat o schimbare în industrie care reflectă această tendință de consum”, spune James. „Producătorii răspund din ce în ce mai mult la cererea de produse mai puțin procesate și bogate în nutrienți, oferind mai multe opțiuni pline de grăsimi, reducând în același timp producția și eforturile de marketing pentru alternative cu conținut scăzut de grăsimi și fără grăsimi.”

Și în ceea ce privește reducerile de alimente, industria și-a îndreptat acum atenția către interesul crescând al consumatorilor pentru produsele cu conținut scăzut de sare și zahăr. (Foto: Dreamstime) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2