Stiri

201

Rabobank: Industria lactatelor se va trezi din șoc într-o ”nouă normalitate”

autor

MeetMilk.ro

distribuie

RaboResearch a emis un raport de actualizare axat pe modul în care segmentele de procesare și distribuție ale lanțului de aprovizionare alimentară răspund dislocării cererii alimentare din cauza crizei coronavirusului.

Actualizarea discută provocările cu care se confruntă producătorii de alimente pentru a converti producția, de la serviciile alimentare în articole de vânzare cu amănuntul, urmărind să asigure aprovizionarea la magazinele alimentare și să compenseze pierderile din activitatea mai scăzută a serviciilor alimentare.

În ceea ce privește produsele lactate, Rabobank susține că sectorul se află pe un teritoriu neîncadrat și este de așteptat să experimenteze trei valuri de mișcare a pieței în următoarele 12 luni, înainte de a reveni la un „nou” normal.

Primul val s-a caracterizat deja printr-o creștere a cererii interne de lapte determinată de cumpărarea de panică în prima lună de mobilitate redusă. Ca atare, cererea de vânzare cu amănuntul a compensat o parte mai mare din cererea în scădere a serviciilor alimentare.

Cel de-al doilea val, a spus RaboResearch, vede o cerere de vânzare cu amănuntul mai mică și mai mari provocări logistice și financiare. Raportul afirmă că majoritatea consumatorilor se vor întoarce la magazine în funcție de necesități pentru a completa golurile din căminele și frigiderele lor. Acest lucru se petrece în momentul de față.

Impactul prelungit din vânzările mai scăzute ale serviciilor alimentare, vârful sezonier în producția de lapte din emisfera nordică și o încetinire semnificativă a comerțului global vor contribui la creșterea nivelului de stocuri YOY, punând o presiune descendentă asupra prețurilor produselor lactate și, prin urmare, a prețurilor la produsele lactate.

În plus, capacitatea de procesare, disponibilitatea de stocare și condițiile de creditare (lichiditate) se așteaptă să fie maxime dacă nu există asistență guvernamentală.

Al treilea val, care este pe termen mai lung, include o recesiune globală probabilă și o pierdere pe scară largă a veniturilor și a economiilor, printre alți factori, care ar putea menține sub presiune prețurile produselor lactate și prețurile laptelui la fermă până în 2021.

Raportul notează că produsele lactate sunt parte istorică a programelor de alimentare cu ajutorul guvernelor, adăugând că o recesiune profundă poate duce la o utilizare mai mare a produselor lactate, deoarece mai multe persoane îndeplinesc cerințele de eligibilitate economică ale programelor.

La nivel de fermă, raportul afirmă că fermierii de lapte se pot confrunta cu o potențială livrare limitată de suplimente, precum și alte produse conexe medicinii veterinare, din cauza problemelor de fabricație din China, un producător semnificativ al acestor produse.

De asemenea, ar putea avea impact asupra calității și cantității furajelor, ceea ce ar putea duce la o creștere a producției de lapte și la costuri mai mari de producție pentru fermieri.

Rabobank și-a revizuit prognozele pentru a reflecta un impact economic mai susținut, cu unele prețuri cu până la 30% mai mici decât nivelurile de prețuri anterioare Covid-19.

În ceea ce privește schimburile comerciale, analiza de caz Covid-19 a lui Rabobank prevede că comerțul pentru produsele lactate cheie SMP, WMP și brânză ar putea scădea cu 11%, 13% și, respectiv, 5% în 2020 față de 2019.

Conduse de o contracție severă în China, se estimează că, în 2020, importurile chineze de SMP și WMP vor scădea cu 28%.

După China, se așteaptă următorul declin YOY al importurilor de lactate din regiunea MENA (Orientul Mijlociu și Africa de Nord).

Se estimează că importurile de SMP și WMP din Asia de Sud se vor retrage cu aproape 8% în același timp, întrucât creșterea economică mai lentă și monedele mai slabe reduc accesibilitatea.

Se preconizează că importurile de produse lactate din America Latină vor scădea cu 20% AN, întrucât accesibilitatea va deveni o problemă din cauza monedelor slăbite.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2