Stiri

154

În Irlanda, 30 % din carnea de porc este etichetată greșit

autor

MeetMilk.ro

distribuie

În Irlanda, 30 % din carnea de porc este etichetată greșit, consumatorii fiind astfel înșelați, se arată într-un raport al autorităților de la Dublin, citate de PigProgress. Campania de control a autorităților irlandeze, exact în această perioadă, în care se dezbate aprins tema etichetării de origine a cărnii și produselor din carne nu este nicicum întâmplătoare. Oricum, potrivit ultimelor teste ADN ale produselor din carne de porc din măcelăriile irlandeze au relevat faptul că o treime din produsele etichetate ca fiind de provenienţă irlandeză nu sunt în realitate irlandeze.

În decembrie (2014), Asociaţia Fermierilor irlandezi (IFA) au testat 91 de produse din măcelării, de la  independenţi şi cu amănuntul, în Wexford, Galway, Cork şi Cavan şi a găsit 26 (29%) nu au fost în baza de date irlandeză. Din cele 26 de produse de la 25 au provenit de la măcelăriile independente. Cu toate acestea, deși procentul de acum este mai mic, autoritățile au constatat că etichetarea greşită a cărnii de porc irlandeză este mai mică cu 50%, decât acum doi ani, când s-a efectuat un control asemănător/ Cu toate acestea, noile rezultate se îndreaptă în direcţia cea bună, faţă de testarea ADN-ului anterior a cărnii de porc din măcelăriile irlandeze, care a arătat că peste 50% din produsele prelevate de la peste măcelarii nu a fost atribuite bazei de date a vierilor irlandezi. În aceste condiții, Asociaţia Fermierilor este ”îngrozită” de situația importurilor de carne de porc proaspătă la care apelează procesatorii și magazinele din Irlanda. Pat O'Flaherty, preşedinte Comitetului Naţional al Cărnii de Porc, a declarat: "Un alt motiv important de îngrijorare este faptul că au existat o serie de magazine care în care stocurile de cotlet erau importat. Din cele 26 de produse care nu erau irlandeze, 40% au fost cotlet, iar 44% au fost felii. Suntem îngrijoraţi că carnea de porc proaspătă este importat în această ţară. Acesta este o nouă dezvoltare la care consumatorul nu s-a aştepta".

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2