Stiri

136

Consumul global de carne va crește

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Există oportunități uriașe pentru industria mondială a cărnii, în special în Asia și Africa, potrivit Institutului pentru Dezvoltarea Colonialelor (Institute of Grocery Development - IGD).

  La Conferința pentru Dezvoltarea Agriculturii și Horticulturii care a avut loc la Londra săptămâna trecută, Nick Miles, director al regiunii Asia-Pacific în cadrul IGD, a declarat în fața audienței că cererea de carne tot mai mare din Asia, împreună evoluția pozitivă a pieței produselor de băcănie reprezintă perspective încurajatoare pentru exportatori, piața globală a produselor alimentare fiind așteptată să înregistreze o creștere de la an la an de 8,5% până în 2020. Miles a descris piețele produselor coloniale de pe continentul asiatic ca ”fiind în creștere în termeni de importanță la nivel mondial”, cu un consum de carne estimat a atinge o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 13% între 2014-2020, comparativ cu o CAGR de 3% pentru Europa, de 8% în America de Nord, de 11% în Oceania și de 22% în Africa. În Asia, pentru Japonia a fost prognozată o CAGR pentru consumul de carne de 1%, de 9% în Coreea, de 10% în China (determinată de creșterea cererii pentru carnea de porc), de 19% în India și de 20% în țările din sud-estul Asiei.   Tendințele ce se manifestă pe piața de retail din Asia includ accentul pe comunicarea calității și provenienței produselor din carne, cerându-se a fi specificate locul de proveniență al acestora și modul în care au fost crescute animalele de unde a fost obținută carnea. Trasabilitatea s-a bucurat, de asemenea, de o atenție tot mai mare, unii retaileri oferind consumatorilor posibilitatea de a scana codurile QR de pe ​​ambalaj pentru a afla ferma din care provine sau sugestii de preparare a produsului. În timp ce nu cu mult timp în urmă piața de retail din Asia a fost un amestec de modern și tradițional, pe viitor  produsele internaționale din carne vor juca un rol tot mai important, cu exclusivități în puncte cheie de vânzare, a spus Miles. Piețele tradiționale par să rămână totuși populare datorită modului lor mai personal de servire și confortului pentru acei consumatori care nu doresc să  călătorească prea departe pentru a cumpăra produsele alimentare de care sunt interesați, în special în orașele foarte aglomerate, cum ar fi Beijing-ul. Totuși, atunci când vine vorba de retailul modern, lucrurile se mișcă foarte rapid, mai ales în ceea ce privește evoluția comerțului ce se realizează prin telefonul mobil, folosirea smartphone-urilor făcând mult mai ușoară rezolvarea unor sarcini de zi cu zi.   Populația Asiei a înregistrat, de asemenea, o creștere rapidă, 59,5% din populația lumii urmând a locui acolo până în 2020 - 54% din aceasta fiind așteptat să reprezinte ”clasa de mijloc”, a completat Miles. Miles a mai explicat și faptul că există o concurență acerbă între comercianții cu amănuntul care caută orice modalitate de a se diferenția. Totuși, evoluțiile de pe fiecare piață națională din Asia variază semnificativ, astfel că pentru exportatorii ce alimentează aceste piețe înțelegerea specificului local este cheia succesului. El exemplifica aceste aspecte prin faptul că dacă în Japonia există un număr relativ mare de comercianți cu amănuntul mai mici, care controlează piața, în țări precum Filipine comercianții cu amănuntul cu acoperirea națională domină, în timp ce în China există o fragmentare puternică neexistând o dominație clară a pieței. În general, datele sugerează că supermarketurile lanțurilor internaționale au cunoscut mai puțin succes, în timp ce comercianții cu amănuntul de pe piața internă ori regională sunt lideri în termeni de creștere a afacerii. Doar cinci dintre retaileri de top din Asia își au sediul în afara continentului, incluzând aici Walmart, Carrefour si Tesco, a adăugat el.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2