Stiri

130

Canada respinge planurile SUA privind etichetarea de origine

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Canada a respins planurile SUA de a introduce o legislație privind etichetarea voluntară numindu-o o propunere nefondată și cu multe aspecte neluate în calcul, informează Globalmeatnews. Ministrul Agriculturii din Canada, Gerry Ritz a avertizat că va merge mai departe cu sancțiuni în cazul în care țara nu reușește să rezolve problemele privind etichetarea țării de origine (COOL). Abordarea SUA cere ca toate produsele din carne de vită, porc și pui să fie etichetate cu țara de origine. Cu toate acestea, Ritz consideră că această mișcare continuă să perturbe în mod semnificativ lanțul de aprovizionare din America de Nord și adaugă costuri suplimentare pentru producătorii de ambele părți ale frontierelor. În luna mai 2015, Organizația Mondială a Comerțului (WTO) a decis pentru a patra oară că legislația obligatorie COOL a SUA încalcă acordurile comerciale internaționale. Senatori americani John Hoeven și Debbie Stabenow, membri ai Comisiei pentru Agricultură a Senatului, au introdus legislația voluntară COOL și Actul pentru Îmbunătățirea Comerțului din 2015. Măsura este proiectată pentru a preveni sancțiuni comerciale de către Canada și Mexic, dar permite în continuare etichetarea voluntară a cărnii de vită, de porc și de pui, care este produsă in SUA. "Tarifele suplimentare pentru etichetarea voluntară nu vor avea impact doar asupra producătorilor și procesatorilor de carne, dar vor afecta, de asemenea consumatorii, afacerile și locurile de muncă, astfel încât senatorul Stabenow si cu mine am dezvoltat o soluție care ar trebui să funcționeze pentru toate acestea", a declarat Hoeven. "Nu ne putem pune într-o poziție în care Canada si Mexic să se răzbune pe noi pentru etichetarea obligatorie a țării de origine, dar putem avea un program voluntar de etichetare și totuși să îndeplinim cerințele WTO." Senatorul Stabenow a spus: "Dacă consumatorii din Canada au dreptul să știe de unde vine mancarea lor printr-un proces de etichetare voluntară, atunci consumatorii americani ar trebui să aibă la fel."

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2