Tehnologii

470

Trei moduri de adaptare la provocările lanțului de aprovizionare cu alimente

autor

MeetMilk.ro

distribuie

În economia actuală, prețurile la alimente continuă să crească din cauza inflației, penuriei de muncitori, costurilor ridicate de ambalare și transport și alte provocări ale lanțului de aprovizionare. Specialiștii European Supermarket Magazine au explorat trei moduri critice prin care profesioniștii din comerțul cu amănuntul se pot adapta la aceste provocări continue și își pot păstra rafturile aprovizionate cu produse sănătoase și accesibile.

1. Creșteți transparența de-a lungul lanțului de aprovizionare cu alimente

Lanțurile de aprovizionare cu produse alimentare cu volum mare sunt predispuse la multe erori logistice, mai ales atunci când produsele călătoresc în străinătate. Transparența totală a tuturor produselor alimentare este esențială pentru menținerea calității acestora.

Software-ul pentru lanțul de aprovizionare cu inteligență artificială încorporată și Internetul lucrurilor poate fi esențial pentru a ajuta comercianții să se adapteze provocărilor lanțului de aprovizionare.

Din fericire, nu a fost niciodată mai ușor să obțineți informații bazate pe analize despre punctele forte și punctele slabe ale lanțului dvs. de aprovizionare. Software-ul pentru lanțul de aprovizionare poate identifica anumite legături care vă costă timp și bani. Luarea deciziilor mai informată duce la livrări mai rapide, rafturi stocate și clienți mulțumiți.

Acest nou software de urmărire poate trimite alerte de stare în întreaga lume în timp real pentru a vă anunța despre orice daune sau întârzieri de livrare. Puteți identifica aceste probleme pe măsură ce apar, mai degrabă decât zile sau săptămâni mai târziu și să vă ajustați inventarul în consecință. Identificarea rapidă a problemelor mici îi împiedică să se transforme în probleme mai mari mai departe în lanț.

De asemenea, atitudinile consumatorilor se schimbă rapid. Mulți cumpărători de astăzi doresc detalii specifice despre producția, ambalarea și distribuția produselor lor alimentare. Este mai probabil să cumpere alimente congelate sau stabile la raft pentru a reduce deșeurile și pentru a face transportul lor de alimente să dureze mai mult.

Aceste informații îi ajută pe consumatori să cumpere de la mărci care se aliniază cu valorile lor, în special cele legate de mediu. Unii producători de alimente s-au angajat în spălarea verde în încercări înșelătoare de a profita de noile priorități ale consumatorilor. Practicile comerciale necinstite nu fac decât să înrăutățească problemele lanțului de aprovizionare prin crearea de neîncredere între părțile implicate.

De asemenea, interferența geopolitică face ca vizibilitatea lanțului de aprovizionare a produselor alimentare să fie mai importantă. Companiile din întreaga lume continuă să întrerupă comerțul cu China din cauza lipsei de încredere ca partener comercial.

Comercianții cu amănuntul trebuie să știe exact de unde provine alimentele lor pentru a evita să creeze mai multe tulburări. Lanțurile noastre de aprovizionare sunt deja destul de fragile.

2. Adoptați magazinele electronice alimentare

Unul dintre cele mai fierbinți subiecte din mediul bunurilor de larg consum (FMCG) în mișcare rapidă este comerțul electronic sau magazinele alimentare electronice. Numărul de americani care își cumpără alimente online este de așteptat să depășească 163 de milioane până în 2024. Cumpărăturile online, în ansamblu, au explodat în popularitate de la pandemia COVID-19.

Cumpărăturile alimentare online sunt aici pentru a rămâne și s-au dovedit că aduce multe beneficii atât pentru comercianți cu amănuntul, cât și pentru consumatori. Acesta permite magazinelor alimentare să păstreze implicarea și loialitatea clienților, precum și să își extindă piața țintă într-o zonă geografică mai largă.

Cel mai important, magazinele electronice oferă flexibilitate într-o economie altfel inflexibilă. Deoarece multe produse alimentare sunt inaccesibile sau indisponibile pentru consumatorul mediu, trebuie să oferiți mai multe opțiuni.

Puteți recomanda cu ușurință produse alternative și diferite metode de plată online. În acest fel, îi mulțumiți pe clienți și obțineți mai multe informații despre obiceiurile lor de cumpărături.

O opțiune de e-bacănie vă permite, de asemenea, să vă adaptați la tendințele și tehnologiile emergente din jurul distribuției de produse FMCG. Îndeplinirea comenzilor pe mai multe canale este cea mai recentă tendință pe care consumatorii au acordat-o prioritate.

Ei doresc ca experiența lor de cumpărături să se adapteze la cerințele și așteptările lor. Nu puteți schimba un magazin alimentar peste noapte, dar puteți schimba un site web.

3. Determinați producătorii de alimente să producă la standarde mai înalte

Cei din industria alimentară știu foarte bine că responsabilitatea colectivă este o parte esențială a stocării magazinelor alimentare. Problemele cu un singur furnizor din lanțul de aprovizionare cu produse alimentare afectează pe toată lumea, până la consumator. De aceea, standardele înalte sunt atât de importante în lumea FMCG.

În primele luni ale COVID-19, majoritatea oamenilor au fost mai preocupați să-și păstreze familiile în siguranță decât să-și facă treaba. Retailerii din magazinele alimentare nu au făcut excepție. Ca urmare, standardele lanțului de aprovizionare au scăzut și rămân într-o stare de redresare.

Acesta este unul dintre factorii care contribuie la problemele lanțului de aprovizionare cu produse alimentare, care tinde să fie trecute cu vederea.

Este timpul ca comercianții cu amănuntul, vânzătorii și consumatorii să impună din nou producătorii de alimente la standarde mai înalte. Software-ul pentru lanțul de aprovizionare menționat mai sus va juca un rol imens în ridicarea standardelor industriei, dar această adaptare crucială trebuie să aibă loc în primul rând la nivel uman.

Risipirea alimentelor, emisiile mari, întârzierile de livrare și penuria de bunuri esențiale, cum ar fi cerealele și uleiul de gătit, trebuie abordate. Primul pas în abordarea tuturor acestor probleme este de a trage la răspundere producătorii. Creșterea vizibilității vă va ajuta pe dvs. și pe alți comercianți cu amănuntul de produse alimentare să eliminați ambalarea alimentelor și practicile de expediere.

Adaptarea este un instinct uman

Este ușor să fii prins în partea logistică și analitică a lucrurilor, în special în industria FMCG cu ritm rapid. Adaptarea la provocările lanțului de aprovizionare cu alimente va necesita o gândire analitică, dar în cele din urmă este un instinct uman. Trebuie să folosiți acest instinct pentru a găsi noi strategii și tehnologii pentru a restabili piața.

Recuperarea nu va avea loc peste noapte, dar fiecare ajustare face diferența. Aceste trei adaptări sunt locuri grozave de început.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2