Tehnologii

149

Tehnicitatea inalta asigura calitatea deosebita a produselor Sudpack

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Cu o traditie de aproape cincizeci de ani in Industria de ambalaje, Grupul Sudpack AG-Germania reprezinta o garantie a calitatii, avangarda tehnologica din domeniu. Detalii despre prezenta acestei prestigioase firme, pe piata romaneasca, precum si despre oferta de produse pentru investitorii din Industria alimentara, ne-a vorbit domnul Remus Rogoz, Directorul de vanzari al Sucursalei Sudpack-Romania.

FDC: Domnule Director Remus Rogoz, cand a luat fiinta firma Sudpack si care au fost principalele etape de dezvoltare?RR: Firma Sudpack AG a fost infiintata in anul 1964 de catre domnul Alfred Remmele, in garajul sau situat la marginea orasului Ochsenhausen, din Bavaria. Þin sa subliniez lucrul acesta pentru ca, asa cum bavarezii sunt mandri de inalta tehnicitate a autoturismelor BMW, un motiv de mandrie, pentru ei, il reprezinta si calitatea produselor Grupului Sudpack. FDC: Care au fost principalele etape de dezvoltare ale societatii? RR: Domnul Remmele a inceput prin a cumpara folie de la producatori, dupa care o convertea in pungi de vid, pe masinile de vid pe care le detinea. Aceste pungi erau revandute producatorilor din industria carnii si a lactatelor, distributia realizand-o singur. De aici s-a pornit. Acum, Sudpack AG reprezinta un nume deosebit in Industria ambalajelor dar, mai ales, o garantie a calitatii deosebite a produselor. FDC: Dar, la aceasta performanta nu s-a ajuns cu una cu doua! RR: Desigur. Primul pas a fost facut in 1969, atunci cand s-a cumparat prima masina de extrudat. Era intr-atat de mare, incat, a fost instalata in cladirea unei foste manastiri din Ochsenhausen! Apoi, in 1975, s-a cumparat prima masina de laminare a foliilor, iar in 1977, s-a achizitionat prima presa de printare a foliilor laminate. Aceasta achizitie a fost deosebit de importanta pentru ca, in acest fel, s-a realizat deschiderea catre noua piata a foliilor printate. Dealtfel, Sudpack AG se mandreste cu deosebita calitate a printurilor. Anul 1978 a insemnat un alt moment important, atunci deschizandu-se in Marea Britanie prima sucursala din strainatate a firmei. Din acel an, a inceput expansiunea mondiala a Sudpack AG, in momentul de fata dispunand de 30 de sucursale, in toata lumea. FDC: De ce s-a preferat acest mod de lucru in afara Germaniei? De ce nu s-au infiintat filiale? RR: Sudpack AG doreste sa elimine orice intermediar. In acest fel, preturile raman mereu cele de la poarta fabricii. In acelasi timp, calitatea produselor noastre ramane la cele mai inalte cote, oriunde in lume. Þinem in mod deosebit la inalta calitate a produselor, iar, pentru aceasta, putem exercita in mod direct un control strict, atat al productiei, cat si al mentenantei si a service-ului, reusind astfel nu numai sa ne fidelizam clientii, dar sa ne si extindem piata, in mod constant. Revin asupra productiei, pentru ca tehnologia de care dispunem este de foarte inalta tehnicitate, iar controlul direct este, o data in plus, necesar.

FDC: Cand s-a infiintat sucursala din Romania? RR: Imediat dupa 1989, Sudpack a vandut in Romania atat pungi de vid, cat si folii de termoformare. Dar, sucursala din Romania a fost infiintata de abia in 2005, odata cu deschiderea producatorilor romani din Industria alimentara catre tehnologia moderna a Industriei ambalajelor. Subliniez faptul ca Actionarul Unic al sucursalei de aici este Sudpack AG-Elvetia, acolo unde se afla si head-quarte-ul Grupului. Astfel, prin deschiderea sucursalei noastre din Romania, producatorii autohtoni care ne-au devenit clienti dispun acum de o tehnologie a ambalajelor care era cunoscuta in Occident inca de acum 30 de ani. FDC: Care a fost reactia producatorilor romani fata de oferta Sud Pack? RR: Pot spune ca au fost receptivi. Desigur, inalta tehnicitate a produselor determina anumite costuri, dar avantajele celor care utilizeaza produsele Sudpack sunt deosebite. Ambalajele noastre asigura, la cel mai inalt grad, atat protectia produsului alimentar, cat si siguranta lui alimentara. FDC: Care este tehnologia pe care o folositi? RR: Utilizam tehnologii de coextrudare orizontala prin fanta, verticala-prin suflare cu aer, si laminare folii de pana la 10 straturi, dispunand de cel mai mare extruder orizontal in lume! Totodata, utilizam tehnologii de tiparire a foliilor in sistem “flexo, pana la 10 culori, rotogravura pana la 12 culori, instalarea “in site de noi prese de tiparire “flexo, la fel, printre cele mai mari in lume. In curand, la fabrica din Germania se vor construi halele in care se va monta cel mai mare extruder de folie prin suflare, din lume! FDC: Cat de importanta este, pentru Sudpack, partea de cercetare? RR: Grupul Sudpack AG se afla in avangarda tehnologiei din Industria ambalajelor. Iar, daca ne gandim ca, de la infiintare si pana acum, departamentul de cercetare a brevetat 10.000 de inventii si inovatii, cred ca aceasta cifra vorbeste de la sine. FDC: Cum s-a facut adaptarea productiei la normele Uniunii Eureopene? RR: Evident, fabricile fiind in Germania, productia trebuie sa respecte cele mai stricte norme de mediu, iar produsele trebuie sa corespunda celor mai acerbe teste fizico-chimice din lume, deoarece facem export atat in Europa, cat si in Asia, Australia, Orient, SUA, si America de Sud. ªtim cu totii ca normele de migrare a polimerilor de plastic, din folii, in aliment, devin din ce in ce mai stricte. FDC: Ce diferentiaza oferta Sudpack, fata de alte oferte asemanatoare de pe piata romaneasca? RR: Diferentierea fata de alte firme de profil este excelenta in calitate, atat a extrudarii foliilor noasatre, excelenta tiparirii acestora, Flexo, sau Roto, cat si a serviciilor noastre post-vanzare. FDC: Care sunt produsele destinate pietei romanesti? RR: Principalele categorii de oferte le reprezinta foliile de termoformare rigide si flexibile, tiparite flexo si rotogravura, folii flowpack, folii destinate aplicatiilor de sterilizare si destinate aplicatiilor cu microunde. Nu sunt multi producatori care pot realiza folii care sa se preteze tratamentelor de sterilizare si microunde, atat din cauza dificultatilor tehnice, cat si datorita conditiilor de migrare a polimerilor la care acestea vor fi supuse la temperaturi inalte, iar noi putem acoperi aceasta cerere. FDC: Care sunt planurile de viitor ale Sudpack-Romania? RR: Dorim crearea unui parteneriat pe termen lung, intre Sudpack si procesatorii din industria locala, asemenea parteneriatelor create de Sudpack in Germania si Elvetia, acolo unde acestia lucreaza impreuna de 30- 40 ani. FDC: Va uram succes!

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2