Repere

206

PLMA 2015: Procesatorii români, în expansiune pe segmentul private label

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Desfășurat la Amsterdam, cel mai mare târg internațional de produse alimentare private label a consemnat anul acesta nu doar creșterea numărului companiilor românești care și-au expus produsele, ci, mai cu seamă, apariția semnelor că firmele autohtone se pot bucura de o anumită creștere a exportului de mărfuri private label, pe piața europeană.

  La ediția din 2015 a evenimentului, centrul expozițional a fost structurat în două mari complexe, acoperind toate categoriile relevante ale pieței de FMCG, alimentare și nealimentare. Cu toate acestea, accentul a fost pus în mod vizibil pe mâncarea congelată, indiferent dacă vorbim de produse complexe – precum ready meals sau de ingrediente.   Companiile românești prezente la târg în cadrul pavilionului de țară au beneficiat de un spațiu mai mare față de anul trecut și de o poziționare mai bună. Printre cei 17 expozanți români s-au numărat nu doar producători care realizează deja marcă privată, ci și firme care nu au mai avut până acum astfel de colaborări, cum este cazul Cris-Tim.   Cristian Gașpar, directorul de export al Scandia România, una dintre companiile veterane în ceea ce privește prezența la PLMA, a observat și el semnalele mixte din piață la nivel de evoluție marcă privată versus branduri. „Anul trecut, au crescut brandurile și mărcile națioanale, deci este un semnal mixt, însă pe export marca privată domină fără nicio problemă. Este modul cel mai ușor prin care buyerii din străinătate pot să aducă produsele românești la ei în țară”, a declarat pentru Magazinul Progresiv domnul Cristian Gașpar.   Acesta a mai precizat că în acest moment 15-20% din producție merge la export, adăugând că scăderea TVA la alimente va genera o creștere a acestei ponderi. „Eu am trăit 20 de ani în Anglia unde TVA la mâncare este zero și faptul că România îl reduce la 9% nu poate decât să mă bucure pentru că stimulează consumul intern și pentru că stimulează exporturile. Având un TVA redus poți să cumperi materiile prime cu precădere din import și după aceea să vinzi produsele la export, câștigând de două ori”, a explicat el.   Directorul de marketing al Kosarom, Georgiana Peruc, a precizat că producătorul de carne fabrică private label pentru mai mulți retaileri internaționali și a început de curând și colaborări pentru Europa. Exportul general al companiei ajunge la 40%, incluzând private label și produse de brand. „Marca privată a fost cea mai potrivită soluție pentru noi în ultimii ani. Private label a fost barca de salvare din multe situații”, a subliniat Peruc.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2