Stiri

275

Lansarea unui slogan publicitar pentru produsele din carne

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Sloganul dedicat unui produs sau unui grup de produse din carne, unei companii producătoare, contribuie uneori decisiv la constituirea brandului. Motto-urile nu se schimbă des şi sunt constituite în relaţie directă, fie cu valorile locale ale segmentului de piaţă, fie cu cele internaţionale. În general, sloganul din această grupă are capacitatea de a poziţiona un produs din carne pe piaţă, de a-i forma un segment de consumatori, un target, un punct de plecare, o imagine, în raport cu care produsele, producătorii şi toate serviciile lansate sub acel brand să fie evaluate de clienţi. Nu e proaspăt, dar este eficient Natura umană ne determină să dorim acumularea a cât mai multor informaţii, fie ele utile sau inutile. Canalele prin care primim aceste informaţii acoperă toate canalele senzoriale umane. Astfel se explică numărul tot mai mare de gadget-uri cu redare audio şi numărul tot mai mare de persoane care apelează la căşti. Cei mai mulţi însă preferă un radio sau un televizor, un ziar sau o pagină de Internet. În multitudinea de informaţii se strecoară, inevitabil, reclamele. Preocupaţi fiind de alte treburi, indivizii nu le dau prea multă atenţie, însă câteva lucruri rămân sau ar trebui să rămână. Ei bine, acestea sunt: acroşeul (un headline sonor sau vizual, menit să atragă atenţia), fundalul sonor sau o margine reprezentativă şi măritul Slogan. În timpurile străvechi, publicitatea era realizată pe cale verbală. Primul pas în dezvoltarea publicităţii moderne l-a reprezentat apariţia tiparniţelor, în secolele al XV-lea şi al XVI-lea. În secolul al XVII-lea, săptămânalele londoneze au început să cuprindă în paginile lor şi publicitate, iar în următorul secol, fenomenul a înflorit. A fost perioada în care contribuţia publicităţii la ascensiunea companiilor producătoare de mezeluri nu putea fi pusă la îndoială. În anii '20, agenţiile de publicitate erau capabile să planifice şi să execute campanii vaste de advertising pentru produsele din carne, de la „foaia de hârtie” la prezentarea în mass-media vremurilor. Cum trebuie să „sune” un slogan eficient Sloganul eficient pentru produsele din carne este un text ce descrie pe scurt, în maximum 5-7 cuvinte, mesajul central exprimat prin denumirea produsului şi/sau a firmei producătoare. Acesta poate fi: un îndemn la cumpărarea/consumul produsului, o frază scurtă ce caracterizează punctul forte al unui producător, o atitudine ce se doreşte a fi transmisă consumatorilor. Un mesaj publicitar trebuie să fie uşor de reţinut, memorabilitatea fiind legată de capacitatea mesajului de a fi menţionat cu uşurinţă de receptor. De multe ori, acest aspect este legat de moştenirea brandului. Cu cât sloganul publicitar poartă „o idee simplă, dar complexă”, cu atât va fi mai uşor de reţinut. Rolul sloganului este de a susţine şi partea vizuală (grafică) al identităţii, astfel încât, împreună să rezulte un întreg ce are ca scop atenţionarea consumatorilor asupra produselor şi/sau companiei producătoare, înţelegerea mesajului transmis, reţinerea acestuia şi diferenţierea faţă de concurenţi (ex. „cel mai ...”). Multe dintre sloganele produselor din carne evidenţiază o caracteristică tehnică a produsului, un beneficiu al consumului sau avantaje oferite în ansamblu (ex. gustos, ieftin, sănătos). Cuvintele dintr-un slogan dedicat produselor din carne pot avea un subţire iz satiric (ex. „de la Jupânu”, „Matache Măcelaru” s.a.), dar trebuie să fie dominate de logică şi naturaleţe, formate din cuvinte uzuale. Companiile producătoare de mezeluri oferă un spectru larg de mărfuri specifice. Clasificarea clienţilor este realizată în conformitate cu anumite criterii, existând, în primul rând, o segmentare clasică, între consumatorii individuali şi societăţile-client. În directă dependenţă de segmentul-ţintă, companiile producătoare stabilesc preţurile/varietatea produselor şi politicile de promovare: promovarea produselor (ex „Carnicomp din Cetatea Sighişoara readuce gusturile adevărate”) şi promovarea companiei (ex. „Carnicomp”). Cele mai utilizate căi de plasare a publicităţii sunt mass-media (reviste, ziare), televiziune, radio, panouri, broşuri, cataloage, calendare etc. Portalul oficial al unei companii producătoare reprezintă unul dintre cele mai importante canale de comunicare ale societăţii. Pentru a-şi promova experienţa, produsele şi serviciile, notorietatea, implicit sloganul după care se conduce în relaţia cu consumatorii, producătorii din acest segment trebuie să-şi utilizeze eficient site-urile oficiale. Însă nu toate societăţile autohtone folosesc acest canal de comunicare, pentru a-şi face cunoscut sloganul, care este primul, cel mai important şi scurt mesaj, ce poate fi transmis pentru succesul comercial al produselor din carne. Toate companiile mari româneşti propun periodic produse noi, oferte speciale şi alte tipuri de acţiuni dedicate promovării. Unele dintre acestea au implementat un stil aparte, caracterizat prin culori şi simboluri specifice, pe care trebuie să le poarte personalul de deservire a clienţilor. Din păcate, acest element este privit cu prea puţină consideraţie de către consumatori, motiv pentru care comunicarea nu este cea aşteptată. Toată publicitatea şi tot PR-ul nu pot ţine locul unui slogan reuşit, însă există unii producători care cred contrariul. Dar cum piaţa nu prea este dispusă a arăta prea multă compasiune pentru brandurile care nu comunică direct, nevoia unui slogan bun şi practic iese la iveală foarte rapid. Astfel, dacă nu-l au, sloganul îl caută pe producător. Aici intervine rolul agenţiei, planificarea strategică, creaţia, testarea şi (cu puţin noroc) succesul. Acesta se traduce prin combinaţia fericită de cuvinte, care să se integreze perfect cu elementele de identitate, dar şi cu valorile acestora. Este incontestabil că un slogan reuşit poate să contribuie la o relaţie de durată între producători şi potenţialii clienţi. Pentru a crea un motto bun trebuie să îţi cunoşti şi să îţi înţelegi audienţa. Trebuie să ştii la ce anume vor reacţiona, neexistând o reţetă pentru un slogan de succes, bugetul alocat publicităţii are un rol foarte important; cu cât este mai mare, cu atât sunt şanse mai mari ca sloganul să rămână în mintea tuturor consumatorilor. Iată câteva, aleatoriu:

  • „Excelenţa face diferenţa” - Angst;
  • „Gustul preferat al micilor vedete” – Cris-Tim;
  • “Gustul desăvârşit” – Elit;
  • „Gusturi regăsite din Bucovina” – Ţara de Sus;
  • “1 Mai mezeluri populare – mezeluri pentru cei care merg la muncă, nu la birou”;
  • “Sergiana - Poiana Mărului, Bunătăţuri din Ardeal”.

Fără cuvinte uzate “Inovaţie”, “global”, “descoperiri”, “putere” sunt cuvinte atât de comune, cu care consumatorii de toate tipurile s-au obişnuit. Producătorul trebuie să încerce a demonstra care îi sunt atu-urile faţă de ceilalţi jucători de pe piaţă. Pare simplu, însă nu trebuie neglijată grija de a nu cădea în propria capcană, atunci când vrei să spui ceva despre propriul brand. În ciuda tuturor încercărilor de a sistematiza o metodologie, se pare însă că aici contează arta (nu ştiinţa), inspiraţia sau impulsurile accidentale. Nu de puţine ori, amatorii au creat un slogan cu greutate.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2