Tehnologii

401

interPack 2023 s-a bucurat de un succes remarcabil

autor

MeetMilk.ro

distribuie

„Suntem pregătiți”, a spus Thomas Dohse, directorul interpack. „Toți expozanții și partenerii noștri sunt gata să ofere industriei un alt târg comercial grozav”, și așa a fost.

După o pauză de șase ani, în spațiile de la Messe Dusseldorf au fost expuse numeroase inovații pentru toate zonele de utilizare: alimente, băuturi, produse de cofetărie și panificație, produse farmaceutice, cosmetice, produse nealimentare și industriale.

Deoarece cerințele și condițiile-cadru sunt în continuă schimbare, accentul s-a pus pe tehnologiile digitale și pe produse și procese durabile. „Observăm foarte clar determinarea mare a industriei de a modela în mod activ acest proces de transformare”, a continuat Dohse.

Companii din toată lumea

Din Europa până în Asia, din Africa până în America până în Australia, expozanții de la interpack 2023 au venit de pe toate cele cinci continente. În total, peste 60 de țări au fost reprezentate. Acest lucru a făcut ca interPack să fie cel mai bun loc pentru a întâlni potențiali parteneri și clienți și pentru a extinde afacerile internaționale.

Principalele țări expozante au fost Germania, Italia, China, Turcia, India, Țările de Jos, SUA, Franța, Spania, Elveția și Regatul Unit. Cele mai mari suprafețe au fost ocupate de jucători cheie precum IMA Industria Macchine, Coesia Group, Syntegon Technology, Marchesini Group, Sollich, Duravant, Aasted ApS, MULTIVAC, OPTIMA packaging group și Ishida Europe Limited. În total, au aprticipat peste 2.700 de expozanți.

Număr record de expozanți din sectorul ambalajelor

Cu peste 1.000 de expozanți, sectorul ambalajelor de la interPack este un mega târg în sine. Niciodată până acum atât de multe companii nu și-au prezentat produsele în halele 7 și 7a, 8a, 9 și 10, cu accent pe materialele de ambalare, consumabilele de ambalare și mijloacele auxiliare de ambalare.

Toate materialele și produsele comune ale pieței de ambalaje au fost prezentate aici. Ca zonă transversală pentru toate grupurile țintă de vizitatori, aceste săli și etaje, șase în total, au fost de o importanță centrală și reflectă puterea inovatoare a industriei cu numeroase dezvăluiri de produse noi.

S-au întâmplat multe, în special cu materialele durabile și cu materii prime regenerabile. De exemplu, bioplasticele care sunt biodegradabile sau biobazate, precum cele din trestie de zahăr, frunze de palmier sau porumb, pot fi văzute la târg.

În plus, în special în halele 8a și 9, pe lângă soluțiile din hârtie, carton și carton, au existat materiale noi, sustenabile, în numeroase variante, cu accent pe durabilitate.

Ambalajele din plastic, care dețin cea mai mare cotă de piață, sunt încă de mare importanță, în special pentru siguranța produsului și termenul de valabilitate. Și aici există noi abordări către o economie circulară, de exemplu cu folii reciclabile, soluții monomateriale și utilizarea materialelor reciclabile sau a ambalajelor reutilizabile.

Iar digitalizarea din ce în ce mai mare a industriei duce, de asemenea, la noi dezvoltări în sectorul ambalajelor. Câteva exemple în acest sens sunt etichetele digitale, ambalajele inteligente și ambalajele cu coduri QR.

Patru subiecte fierbinți ilustrează tendințele

Evoluțiile din sectorul ambalajelor ilustrează problemele care se află în prim-plan pentru industria de prelucrare și ambalare și pentru clienții săi în ansamblu. Megatendințele, precum sustenabilitatea și digitalizarea, numeroase schimbări și provocări economice și ecologice, dar și politice și sociale sunt de îngrijorare pentru companii și oferă un impuls inovației la interpackul din acest an.

Economia circulară a fost o problemă de top: pare a fi un model simplu, dar este și atotcuprinzătoare și ridică provocări majore în multe domenii. În era schimbărilor climatice, important este să producem cât mai puține deșeuri nereciclabile. Mână în mână cu aceasta merge nevoia de a conserva resursele.

Prin urmare, interpack a prezentat soluții de procesare și ambalare durabile, precum și servicii digitale care ajută la eficientizarea și durabilitatea proceselor de producție. De exemplu, accentul se pune pe reducerea amprentei de carbon a ambalajelor de-a lungul lanțului valoric, îmbunătățirea eficienței energetice și importanța tot mai mare a materialelor reutilizabile, ceea ce va ajuta industria să utilizeze în mod optim resursele.

Când vine vorba de procese de transformare, puțin se poate face fără tehnologiile digitale. Big Data, realitatea augmentată și întreținerea de la distanță a mașinilor și-au găsit de mult drumul în atelierele de asamblare și flotele de mașini.

De exemplu, Institutul Fraunhofer pentru Ingineria Proceselor și Ambalaj a oferit informații pe sistemele digitale de instruire bazate pe realitate virtuală în VDMA Technology Lounge din Sala 4. Iar tehnologii precum Holy Grail 2.0, RFID, NFC sau realitate augmentată vor crește și ele în viitor.

Al patrulea subiect fierbinte la interpack a fost siguranța produsului, una dintre sarcinile de bază ale ambalajului. Industria aduce deja o contribuție importantă la reducerea risipei alimentare. Tehnologiile digitale sunt esențiale în acest sens.

Inspirație din noile oferte speciale

Programul expozițional a fost completat de numeroase programe speciale, cum ar fi forumul de prelegeri Spotlight talks & trends cu șapte zile tematice, interpack Start-up Zone, standul comun Co-Packing, mai multe ceremonii de premiere cu inovații interesante de ambalare, SAVE FOOD Highlight Route cu noi abordări în lupta împotriva pierderii și risipei alimentare globale și promovarea femeilor la Women in Packaging și Late Night în timpul zilei în studioul Tightly Packed TV.

„Every part counts” a fost motto-ul evenimentului componente, care s-a desfășurat din nou în paralel cu interPack în Sala 18. Aici, piesele și accesoriile pentru mașini, sistemele de automatizare și componentele pentru materiale de ambalare au fost prezentate pe aproximativ 2.400 de metri pătrați.

Cei aproximativ 80 de expozanți sprijină companiile din sectorul ambalajelor și din industria de proces aferentă în atingerea unor obiective precum creșterea eficienței, economisirea resurselor sau digitalizarea.

Rețea eficientă: live și digital

Găsirea soluției potrivite pentru propria afacere a fost posibilă prin interpack Matchmaking. Platforma de întâlniri pentru afaceri a conectat expozanții cu vizitatorii înainte, în timpul și după eveniment.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2