Stiri

125

Exporturile de alimente, puse în discuție la guvern

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Conform unor surse guvernamentale, săptămâna trecută, la sediul guvernului, a fost analizată situația exporturilor românești de alimente, dar și măsurile care trebuie luate pentru crearea așa-numitului ”brand de țară” pentru produsele alimentare. Conform surselor noastre, ”în scopul identificarii cu celeritate a problemelor aparute in cazul produselor romanesti aflate pe piata de export si solutionarii rapide a acestora, in vederea sustinerii accesului Romaniei pe pietele externe, cresterii gradului de incredere a consumatorilor in produsele romanesti si sprijinirii economiei autohtone pe plan international, pentru prevenirea prejudiciilor aduse firmelor romanesti care exporta pe piata internationala, Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – InfoCons a organizat o sedinta de analiza. In contextul in care exporturile reprezinta criteriul cel mai relevant de evaluare a competitivitatii nationale, calitatea, inovarea si creativitatea fiind deziderate sine qua non pentru realizarea unei imagini favorabile a Romaniei in plan european si international, A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons considera ca activitatea acestui grup de lucru este imperios necesara pentru ca, in parteneriat cu organismele abilitate, sa se actioneze prin monitorizarea constanta problematicilor ce pot aparea pe pietele externe si prin reactionarea imediata, in vederea prevenirii prejudiciilor aduse firmelor romanesti care exporta pe piata internationala (exemplul carnatilor, curcanilor si alte produse agroalimentare romanesti, comercializate pe pietele externe). A.N.P.C.P.P.S. Romania – Infocons propune participantilor la intalnirea Grupului de Promovare a Exporturilor Romanesti si de Gestionare a Brandului de Tara sustinerea acestui grup de reactie rapida pentru gestionarea situatiilor de criza de natura a cauza neincrederea consumatorilor europeni in sectoare specifice ale pietei, in vederea recredibilizarii calitative a produselor romanesti pe pietele terte. In acest sens, domnul Presedinte Sorin Mierlea propune infiintarea unui Secretariat abilitat pentru monitorizarea situatiilor de criza aparute in plan intern si international din perspectiva produselor romanesti comercializate. Alaturi de aceasta propunere, domnul Presedinte al A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons lanseaza ideea infiintarii unei platforme comune de mesaje integrate, cu ajutorul careia membrii acestui grup de lucru pot posta informatiile necesare activitatii acestei entitati. Crearea unei asemenea platforme cu acces limitat pentru membrii entitatii mai sus mentionate va urmari transmiterea unor mesaje avizate, al caror continut va ajunge in mod nealterat la cei carora li se adreseaza, pentru ca, in timp util, sa luam act de situatiile de criza in centrul carora se pot afla produsele romanesti si sa facilitam comunicarea intre organismele implicate, din tara si din strainatate pentru a actiona cu celeritate in sensul transmiterii unui punct de vedere integrat, menit sa decelereze disensiunile din piata. Reprezentantii A.N.S.V.S.A. considera ca, prin prisma menirii acestei institutii, ar trebui ca aceasta sa fie prima care sa ia act de situatiile de criza existente, fiind abilitati in desfasurarea unor anchete pentru stabilirea cauzelor certe. De asemenea, crearea unei celula de criza la nivelul Ministerului Afacerilor Externe a fost de natura a inlesni o comunicare intre tarile implicate. Domnul Valentin Preda, Presedintele Bursei Romane de Afaceri, considera ca in scopul rezolvarii unei situatii de criza internationale avand ca obiect produsele romanesti, rezolvare mediata prin intermediul acestei entitati nou infiintate, trebuie procedat la identificarea autoritatilor competente pentru  transmiterea unor puncte de vedere oficiale. In scopul celor mentionate mai sus, domnul Dorin Cojocaru, Presedinte al Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui, considera ca autoritatile statului ar trebui sa raspunda prompt in situatii extreme, industria si reprezentantii protectiei consumatorilor putand sa-si aduca aportul prin sustinerea acestora. Domnul prof. univ. Alexandru Ghildus, Presedintele Societatii Designerilor Profesionisti din Romania, considera ca produsele ar trebui sa beneficieze atat de o certificare calitativa, dar si de o certificare de excelenta. In acest sens, dumnealui propune ca produsele romanesti sa poarte marca de design, iar anual, cu ajutorul institutiilor statului, sa se acorde premiile de calitate anuala. De asemenea, domnul Presedinte al Camerelor Bilaterale de Comert, Nasty Vladoiu, considera oportuna identificarea modalitatii juridice in care se poate realiza acest parteneriat public – privat cu titlu gratuit. Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – Infocons considera ca principalele directii pe care trebuie sa le urmareasca activitatea acestui Grup de Reactie Rapida sunt urmatoarele: -   Identificarea rapida si concreta a problemelor aparute in exporturile de produse romanesti; -   Cresterea gradului de incredere al consumatorilor in produsele romanesti achizitionate pe plan national si international si restabilirea increderii acestora in producatorii din Romania; -    Realizarea unei comunicari comerciale corecte si legale, care sa permita consumatorilor sa aleaga produsele in cunostinta de cauza; -   Consolidarea imaginii Romaniei, prin realizarea unui export durabil al produselor romanesti si dezvoltarea  unei culturi de export caracterizata prin calitate, inovare si creativitate, care tin cont de rigorile pietelor internationale; -   Sprijinirea producatorilor autohtoni in activitatea comerciala a acestora. In concluzie, pentru urmatoarea intalnire a Grupului de Promovare a Exporturilor Romanesti si de Gestionare a Brandului de Tara s-a stabilit ca participantii la aceasta intalnire sa identifice urmatoarele aspecte:

  1. Inventarierea Autoritatilor competente pentru formularea unor raspunsuri avizate in acest domeniu;
  2. Identificarea functionarilor europeni abilitati pentru gestionarea unor probleme de aceasta natura;
  3. Identificarea modului de functionare a Secretariatului Grupului de Promovare a Exporturilor Romanesti si de Gestionare a Brandului de Tara;
  4. Identificarea formei juridice Legea economiei sociale si a parteneriatului public – privat (spre consultare);
  5. Premiile pentru designul romanesc (prezentare strategie).” (A.A.I.)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2