Stiri

105

Brașovul, centrul logistic al României

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Braşovul va cunoaşte o dezvoltare economică expozivă în câţiva ani. Vestea bună este că s-a deblocat un proiect care zăcea în dulapurile Ministerului Transporturilor din 2010, deşi toate forţele politice din Braşov l-au susţinut. Este vorba despre construirea unui nod intermodal de căi ferate la Feldioara. Practic, transportul feroviar din Constanţa sau cel venit din Vestul Europei va avea locul de destinaţie Feldioara, de unde se va continua pe căile rutiere în întreaga ţară, cu atât mai mult cu cât s-a decis şi construirea autostrăzilor Comarnic – Braşov şi Braşov – Sibiu, noteaza Transilvania Reporter! „Practic, intermodalul va fi la 8 kilometri de aeroportul de la Ghimbav. Aceste două investiţii – aeroportul şi nodul intermodal – vor face ca Braşovul să fie principalul centru logistic al României. Proiectul centrului modal de la Feldioara poate fi finanţat din fonduri europene, iar noi la această oră facem demersurile pentru a putea prinde finanţarea pe exerciţiul financiar 2007-2013. Este vorba despre o sumă de 18 – 25 de milioane de euro, în funcţie de varianta tehnică ce va fi adoptată“, a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Mihai Pascu. Pentru realizarea acestui proiect trebuie să se asocieze Consiliul Judeţean, municipiul Braşov, comna Feldioara şi Compania Naţională de Căi Ferate, aceasta din urmă fiind cea abilitată să depună proiectul pentru finanţare. Consiliul Judeţean va aproba asocierea cu celelalte părţi la viitoare şedinţă de plen. Potrivit lui Pascu, sunt şanse foarte mari de a fi finanţat, iar la această oră s-a creat o echipă de lucru, din care face parte el şi consilierul judeţean Mariana Câju (cea care a reuşit să deblocheze situaţia de la Ministerul Transporturilor), Mihail Veştea – coordonatorului polulului naţional de creştere Braşov, Dragoş David – directorul Agenţiei Metropolitane Braşov şi Sorina Taus, primarul din Feldioara. „Am reuşit să introducem şi judeţul Braşov în acest proiect. Am făcut toate demersurile la Ministerul Transporturilor pentru a debloca acest proiect, deja am avut două întâlniri cu cei de la Compania Naţională de Căi Ferate şi cu cei de la autoritatea de management pentru a vedea până când putem depune proiectul intermodalului pentru finanţarea. Proiectul este scris pentru varianta de 25 de milioane de euro şi poate fi finanţat în cadrul Programului Operaţional Sectorial (POS) Transporturi, în exerciţiul financiar 2007 – 2013. Dacă România nu va reuşi să obţină finanţarea acestui proiect va pierde banii“, a precizat Mariana Câju. Dacă se obţine finanţarea, proiectul trebuie implementat până la finele anului 2015. La nivelul ţării mai sunt prevăzute centre modale de căi ferate la Iaşi, Timişoara, Constanţa, Bucureşi şi Craiova, dar Braşovul este cel mai avansat în ceea ce priveşte documentaţia.(Mai multe, pe www.transilvaniareporter.ro)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2