Repere

219

Asociația Română a Cărnii viează diminuarea urgentă a TVA-ului

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Interviu cu Domnul Ovidiu Dușleag, Președinte al A.R.C. și CEO al Diviziei Caroli Foods România ”Suntem prima alegere a consumatorului român”Fabrica de Carne:Caroli Foods Group este una dintre cele mai importante companii din sectorul românesc de carne. Care este nivelul de performanță la care a ajuns în acest an?Ovidiu Dușleag: Suntem leader în industria preparatelor din carne, fapt care vorbeşte de la sine. Suntem prima alegere a consumatorului român şi nu numai, acesta fiind unul din obiectivele noastre cheie. După ani de zile de eforturi constante din partea echipei Caroli Foods Goup, în care am pus mereu accentul pe profesionalismul angajaţilor noştri şi pe calitatea serviciilor oferite clienţilor, ne putem mândri astăzi cu un nivel de performanţă comparabilă cu cea specifică oricărei companii de top din Uniunea Europeană. FDC:Care au fost efectele semnării parteneriatului cu firma spaniolă Campofrio?OD: Efectele parteneriatului cu firma Campofrio au fost vizibile, cu preponderenţă, în ultimii 2-3 ani. Este un parteneriat cu atât mai important cu cât semnarea acordului a fost realizată într-o perioadă de instabilitate economică. Efortul de a integra cele două companii a contribuit, în final, la consolidarea şi securizarea  businessului şi a poziţiei de  leader pe piaţă a firmei Caroli Foods Group. O importanţă decisivă a avut-o şi fuziunea cu cel mai mare procesator de carne din Europa si un nume important la nivel mondial. Campofrio Food Group înseamnă vânzări anuale de  peste 400.000 de tone, cu 1.9 miliarde euro venituri din vânzări, realizate de 8 companii interdependente, la care se adaugă două Joint ventures. În plus, fuziunea a dus la o mai bună acoperire a pieţei mezelurilor din Europa de Sud Est. ”Am depășit criza punând calitatea pe primul loc”FDC:Care sunt zonele din piață care s-au dovedit a fi cele mai performante pentru Caroli Foods Group și care sunt mărcile și produsele cu mare succes?OD: În România, încercăm să acoperim toate categoriile de nevoi de carne şi preparate din carne specifice. Suntem prezenţi pe toate canalele de piaţă, atât moderne cât şi tradiţionale. Încercând să oferim produse de calitate superioară, ne-am concentrat demersul spre preparatele din carne, domeniu în care ne bucurăm de meritul de a fi specialişti. Reuşim să acoperim acest segment la cel mai înalt nivel operaţional şi comercial. Mărcile cu cel mai mare succes sunt: Campofrio, Caroli Foods Group, Maestro şi Sissi. Cele mai importante categorii de produse sunt: salamurile, cârnaţii, cremwurstii, parizerul şi sunca. Calitatea este unul dintre pilonii de susţinere a strategiei noastre de business pe piaţa de mezeluri din România. Vom continua investiţiile în această direcţie pentru a ne păstra poziţia de lider al pieţei şi pentru a oferi cele mai bune produse şi servicii consumatorilor noştri. FDC:Cum a resimţit compania perioada de criză declanșată în anul 2009?OD: Similar celorlalţi jucători din piaţă, şi compania noastră a avut de suferit ca urmare a dezechilibrului economic. Criza însă nu ne-a luat prin surprindere. Eram pregătiţi pentru competiţie şi pentru confruntare. Ea însă a afectat toate pieţele din România prin creşterea TVA-ului, scăderea veniturilor salariale şi, indirect, scăderea consumului. Toate acestea au fost dublate şi de o lipsă de încredere a  consumatorilor în evoluţia pozitivă a crizei şi a veniturilor salariale. Suntem însă printre puţinii producători care s-au adaptat din mers la contextul pieţei, adoptând un comportament strategic axat pe doi piloni importanţi: creşterea productivităţii şi a eficienţei pe toate verigile proceselor tehnologice. ”Am eficientizat productivitatea operațiunilor”FDC:Care au fost provocările de ordin managerial pe care le-ați avut de înfruntat?OD: Cred că, în această perioadă, cea mai mare provocare a fost menţinerea stabilităţii şi motivaţiei echipei, valoarea principală care face din compania noastră una de top. Cel mai critic moment a fost integrarea celor două companii într-un context de piaţă nefavorabil şi consolidarea ulterioară a echipelor şi a proceselor. Procesul, deşi a durat aproape un an, în final, a fost un succes. Am obţinut rezulate calculate în eficienţa şi productivitatea operaţiunilor. FDC:Care sunt proiectele de viitor ale companiei Caroli Foods Group?OD: Ne-am propus ca, prin investiţia în calitate şi inovaţie, să fim prima alegere a consumatorilor din România şi cel mai respectat şi de succes procesator de carne din Europa de Sud-Est. În plus, dorim să devenim partenerul preferat al retailerilor la nivel naţional şi internaţional. Suntem în continuă expansiune şi, împreună cu partenerii locali, exportăm produsele noastre în mai multe ţări din Europa. Pe termen scurt, obiectivul nostru este acela de a ne consolida poziţia de leader şi, în acelaşi timp, de a ne îmbunătăţii indicatorii de eficienţă şi productivitate în vederea creşterii profitabilităţii companiei. ”Piața este vulnerabilă”FDC:Cum ați descrie sectorul de procesare a cărnii, din calitatea de Președinte al ARC, pe care o aveți?OD: Este o piaţă vulnerabilă, dominată de volume reduse, ca urmare a scăderii puterii de cumpărare şi, implicit,  a  consumului. În ultimii ani, companiile producătoare de carne au investit în echipamente şi tehnologii, utilizate în prezent, din păcate, doar în proporţie de 70-80%. Efectele sunt clare: bani blocaţi, personal disponibilizat, eficienţă scăzută pentru toţi cei care nu au posibilitatea de a se adapta rapid și energic la noile condiţii de piaţă şi consum. În acest context, aplicarea de către guvernanţi a reducerii TVA-ului la produsele de panificaţie, de la 1 septembrie şi extinderea acestuia după 1 ianuarie şi la preparatele din carne nu ar face decât să susţină companiile autohtone producătoare de carne, stimulând, pe termen scurt şi lung, consumul de carne. Văd în reducerea TVA-ului la produsele de carne acea „gură de aer vitală”, singura măsură care ar putea redresa industria estimată la două miliarde de euro (carnea de pasăre şi de porc). Aceeaşi măsură ar încuraja şi colectarea la buget a TVA-ului, stopând economia neagră, estimată la 40% . FDC:Care sunt principalele acțiuni pe care se va centra activitatea ARC în viitorul apropiat?OD: Din 2013, Asociaţia Română a Cărnii trece printr-un amplu proces de schimbare şi transformare. Toţi membri ARC sunt implicaţi în evoluţia Asociaţiei şi contribuie, în mod echilibrat şi transparent, la evoluţia Asociaţiei. Principalele puncte cheie ale ARC, pe termen scurt şi mediu, vizează scăderea TVA-ului la preparatele din carne, deschiderea de pieţe noi pentru procesatorii români, revizuirea cadrului legislativ aferent industrei cărnii, participarea la elaborarea măsurilor FADR pentru perioada 2014-2020 şi creşterea încrederii consumatorului în preparatele din carne româneşti. FDC:Ce recomandări ați face managerilor din sectorul de carne din România, pentru a depăși dificultățile momentului?OD: Cred că informarea este cheia. De asemenea, pe lângă informare, managerii ar trebui să respecte legislaţia şi regulamentele europenene referitoare la industria alimentară, să investească în specialişti şi în sistemele informatice capabile să le furnizeze informaţiile necesare pentru reducerea şi menţinerea sub control a veniturilor şi cheltuielilor şi să îşi adapteze continuu strategia de business la contextul pieţei, în funcție de modificările obiceiurilor de consum ale populației. FDC: Vă mulțumim!Ovidiu DușleagPreședinte al Asociației Române a Cărnii și CEO al Diviziei Caroli Foods Group-România, domnul Ovidiu Eugen Dușleag este absolvent al Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București, având specializări în Leadership, Nutriție, Management, Comunicare și HACCP.Anterior, după ce, în perioada 1983-1996 a condus Institutul de Cercetări pentru Creșterea Păsărilor, domnul Dușleag a îndeplinit funcția de director al firmei Mixalim-Frumușani iar, mai apoi, până în 2005, aceea de manager general al companiei TC Affaires -Pitești.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2