Repere

227

Agricola Internațional Bacău, sau despre permanența excelenței în afaceri

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Despre Agricola Internațional Bacău nu poți vorbi decât ca despre o stare de permanență a excelenței în afaceri. Iar, cuvintele nu sunt mari, atunci când ne referim la unul dintre liderii Industriei de carne din România, argumente fiind profesionalismul întregii echipe, rezultatele economice dar, mai ales, calitatea de excepție a produselor. Numai și dacă ne gândim la anii 90, cu enormele lor greutăți, la drumul dificil parcurs în decada 2000, la criza de acum câțiva ani și, dacă, mai apoi, privim la locul pe care grupul de firme Agricola în ocupă în prezent, vom realiza dimensiunea succesului confirmat la nivel internațional și sintetizat în strălucirea Stelelor de Aur primite de produsele cu marca Agricola. Tocmai de aceea, într-o încercare de sintetizare a momentului, ne-am adresat domnului Grigore Horoi, Președintele Agricola Internațional Bacău, care ne-a acordat următorul interviu.Creștere de 12,71 %Fabrica de Carne: Cum puteți caracteriza evoluția grupului de firme Agricola Internațional Bacău, din prima jumătate a anului 2016?Grigore Horoi: Firmele Grupului AGRICOLA continuă tendința ultimilor ani, de creștere și diferențiere pe piața cărnii. Astfel, la 6 luni 2016 avem un avans de 14,7% la carnea de pasăre, 17% la semipreparate și produse ready-meal, 29,3% la salamurile crud-uscate, respectiv 22,2% la preparatele din carne fiert-afumate.   Din păcate, am întâmpinat și dificultăți. De exemplu, piața ouălor pentru consum și a prafului de ouă a fost serios afectată de importurile ”necontrolate” de ouă făcute în special din Polonia, provenite de la găini care sunt exploatate în baterii neîmbunătățite! La rândul lui, sectorul suinelor (zootehnie și procesare), a fost de asemenea puternic afectat, în această perioadă a anului, prețurile coborând la un moment dat mult sub 4 lei/ kg în viu, adică sunb costurile de producție. Dar, una peste alta, Grupul de firme AGRICOLA realizează în S1 2016 o creștere a cifrei de afaceri cu 12,71% comparativ cu cifra înregistrată în aceeași perioadă a anului 2015.   FDC: Cât de importante credeți că au fost reducerile de taxe din ultimii doi ani, în dezvoltarea afacerii pe care o conduceți, atât din perspectiva activității de fermă, cât și din cea de procesare-comercializare?GH: Foarte importante. Pe de o parte, au stimulat consumul; pe de altă parte, au contribuit la disciplinarea pieței și reducerea evaziunii fiscale, care urcase la cote de-a dreptul alarmante.   Investiții masive, rezultate de zeci de milioane de euroFDC: Care au fost principalele investiții ale ultimului an și care au fost noutățile sortimentale propuse consumatorilor?GH: Principala investiție a acestui an a fost extinderea capacității de fabricație a salamurilor crud-uscate de la compania SALBAC, cu un buget de aproximativ cinci milioane de euro. Amintesc apoi de lucrările de consolidare a halelor de păsări, la Agricola Internațional, în valoare de aproape un milion de euro, de achiziția unor mijloace de transport marfă (aprox. 0,65 mil euro), sistemul de microdozare de la Fabrica de Nutrețuri (cca. 0,4 mil euro), o fermă cu sistem de creștere a păsărilor în volieră, pentru găini ouătoare, la Avicola Lumina Constanța (aprox. 160 mii euro) și multe alte lucrări. Cu totul bugetul total de investiții al Grupului AGRICOLA pentru 2016 totalizează circa 8,5 milioane euro.   FDC: Cum apreciați poziționarea grupului de firme pe care îl conduceți, pe piața de profil, atât din punct devedere al volumului de afaceri, cât și al cotelor de piață ale produselor dumneavoastră?GH: AGRICOLA este lider în piața salamurilor crud-uscate din România, lider detașat în segmentul Salam de Sibiu, lider în piața de produse semipreparate și ready-meal din carne și unul dintre cei mai importanți jucători din industria cărnii de pui, o afacere susținută de un brand foarte puternic. Merită să subliniez aici faptul că, după măsurători făcute în primăvara aceasta, rezultă că brandul AGRICOLA este cel mai puternic brand din industria cărnii din România. Dar, continuăm în aceeași direcție: creștere, diferențiere, îmbunătățire continuă care să consolideze poziția de  producător de top în agribusines-ul românesc. Recunoaștere europeanăFabrica de Carne: Care au fost distincțiile internaționale primite de Grupul Agricola Internațional Bacău, în acest an, și în ce măsură considerați că acestea contribuie la dezvoltarea activității de export?GH: La începutul acestui an, pe 19 februarie, Salamul de Sibiu românesc obținea înscrierea ca indicație geografică protejată la nivelul Uniunii Europene, ca urmare a demersului întreprins de Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu (APSS) și a celor cinci membri fondatori ai acesteia: Agricola, Aldis, Reinert, Salsi Sinaia și Scandia.   Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu continuă să spună povestea unui produs românesc care vorbește despre pasiunea și dedicarea continuă a unui neam de gospodari harnici și pricepuți. Aflat mereu pe listele cu produse propuse clienților de către producătorii români, Salamul de Sibiu reprezintă un blazon culinar, fiind întotdeauna primul produs solicitat spre degustare de vizitatori la târgurile naționale și internaționale de profil. Reputația foarte bună a Salamului de Sibiu se datorează procesului de industrializare realizat la cele mai înalte standarde și a etapelor manuale care au păstrat intactă metoda de prelucrare a produsului, cum este perierea manuală a fiecărui baton de salam, procedeu deprins cu iscusință din generație în generație.   Salamul de Sibiu AGRICOLA este de mai bine de șapte ani lider incontestabil în acest segment pe piața din România, unde deține o cotă de piață medie anuală de peste 50%.   Numai în anul 2016, Salamul de Sibiu AGRICOLA a primit o serie de recunoașteri care atestă calitatea sa de excepție:

  • A fost înscris în Registrul Denumirilor cu Indicație Geografică Protejată al Uniunii Europene;
  • A dobândit două stele de aur și a fost premiat în cadrul Galei „Superior Taste Award”, organizată de International Taste & Quality Institute – iTQi la Bruxelles;
  • A primit distincția Silver Award, acordată de către Institutul Internațional pentru Selecții de Calitate - „Monde Selection” (singurul produs românesc din carne premiat la această competiție)
  • Este produsul care a determinat conferirea calității de furnizor al Casei Regale a României pentru Grupul de firme Agricola, alături de Puiul Ferticit.

FDC: Știm însă că și alte produse au fost premiate. Care au fost acelea?GH: Da, anul acesta, trei produse AGRICOLA: Puiul Fericit, Ouăle de la găini fericite și Salamul de Sibiu, au fost premiate la începutul lunii iunie, la Bruxelles, cu două Stele de Aur „Superior Taste Award” de către International Taste & Quality Institute – iTQi, distincție care reprezintă o recunoaștere a calității produselor alimentare de calitate, cu un gust apreciat ca fiind superior. La această ediție au participat 1360 de produse din toată lumea, între care din România s-au înscris 11 produse.   Ne bucură aceste rezultate. Puiul Fericit a obținut această distincție și la ediția organizata la Bruxelles în 2014, ceea ce ne confirmă încă o dată că este un produs de foarte bună calitate, pe care o menținem neștirbită. Faptul că au obținut două Stele de Aur, cu această ocazie și Ouăle de la găini fericite (crescute la sol și cu posibilitatea de a ieși la aer liber) pe care le producem la Avicola Lumina, Constanța, precum și sortimentul nostru cel mai valoros – Salamul de Sibiu AGRICOLA, produs la SALBAC, ne triplează satisfacția.   Am participat și la două acțiuni de promovare a Salamului de Sibiu la Bruxelles, una în cadrul misiunilor economice ale statelor membre, organizata de APSS cu sprijinul ministrului Achim Irimescu, alta pentru jurnaliști din UE.   FDC: Cum a evoluat vânzarea produsului Salam de Sibiu pe piețele internaționale?   AGRICOLA este un exportator de vocație la carnea de pasăre, dar exportăm și produse ready-meals de la Europrod. De la Salbac, livrăm pe piețele UE, în special, mititei. La Salamul de Sibiu livrările externe nu sunt spectaculoase. Facem în continuare eforturi, vizite, tărguri ș.a. Deocamdată, vânzările vizează comunitățile de români din afara granițelor.   Vrem să fim Numărul 1!FDC: Care considerați că sunt principalele probleme cu care se confruntă în prezent Industria românească a cărnii? Cum apreciați forma finală a Legii 321 și în ce măsură v-au fost afectate vânzările până în prezent, de la promulgarea acesteia?GH: Cele mai mari probleme sunt concurența neloială cu produse care nu respectă standardele impuse producătorilor români, piața neagră care încă persistă la noi și, nu în ultimul rând, puterea disproporționată de negociere în relația retailer-furnizor. Legea 321 a apărut cu intenții bune, dar care nu se vor materializa în vreun beneficiu pentru furnizori, tocmai din cauza puterii de negociere disproporționate de care vorbeam.   FDC: Care este stadiul de dezvoltare al rețelei de magazine proprii și în ce măsură veți investi în deschiderea de noi magazine?GH: Numărul de magazine pe care le exploatăm este de 30 de unități. Nu intenționăm să extindem deocamdată rețeaua de retail, deoarece acesta este un business specializat, care, în perspectivă, va fi făcut de companii care au experiența necesară.   FDC: Care sunt principalele proiecte de viitor ale grupului de firme Agricola Bacău?GH: Acestea sunt strâns legate de viziunea noastră. De aceea, AGRICOLA își propune să fie cel mai puternic brand din industria cărnii și unul dintre cei mai importanți jucători din agribusiness-ul românesc. Obiectivele noastre sunt Top 3 producători de carne de pui și semipreparate din carne și Numărul 1 în piața salamurilor crud-uscate din România. FDC: Vă mulțumim și vă felicităm!

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2