Stiri

173

Viitor incert pentru Billa România, în 2015

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit ultimelor informații care circulă în piață, anul 2015 pare a fi incert pentru Billa România, germanii de la Rewe făcând primii paşi către vânzarea supermarketurilor Billa, rețeaua ajungând a fi cel mai mic jucător din comerţul modern local În prezent, Billa România deține doar puțin peste 80 de magazine, cu un volum de afaceri de 1,35 miliarde de lei anul trecut.

Reprezentanţii grupului german neagă aceste informaţii, însă tot mai multe voci din piaţa locală de retail afirmă că Rewe a pus oferta de vânzare pe masa unor investitori locali, dar şi a unora străini. Conform aceloraşi surse, pe lista potenţialilor cumpărători se află atât fonduri străine de investiţii, cât şi lanţuri de magazine care nu sunt încă prezente pe piaţa locală. „Aceste informaţii sunt doar speculaţii, nu există planuri pentru vânzarea Billa România. Vom merge mai departe cu strategia de expansiune deoarece piaţa din Ro­mânia este una foarte importantă pentru noi“, a declarat Theresa Teufel Bakk, communications mana­ger în cadrul Rewe International AG, pentru Ziarul financiar. La începutul acestui an re­pre­zentanţii Billa România anunţau că vor merge înainte cu expansiunea, urmând să deschidă circa zece magazine, în ritmul impus în ultimii ani de prezenţă pe piaţă. Până în prezent compania a deschis doar ju­mătate din supermar­ke­turile anun­ţate, având o reţea de 84 de unităţi. Informaţiile privind vânzarea Billa România vin la doar câteva luni după ce grupul german Rewe a anunţat că îşi vinde toate magazinele Billa din Italia, mutare care marchează exit-ul de pe această piaţă. Atunci, germanii anunţau că îşi vor concentra atenţia pe pieţele unde compania deţine o poziţie de top. În România, Billa este cel mai mic jucător din comerţul modern local care numără 12 reţele străine. Mai mult, lanţul de supermarketuri se află departe de primii clasaţi – Kaufland, Carrefour, Metro şi Auchan –, fiecare cu afaceri de peste 4,5 miliarde de lei. Mai mult, chiar şi pe segmentul supermarketurilor nemţii sunt printre lanţurile mai puţin extinse în com­paraţie cu rivalii de la Mega Image (peste 360 de ma­ga­zine) şi Profi (peste 260).

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2