Repere

239

Ultima fiță: “Dieta carnivoră”

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit FoodNavigator, dieta carnivoră devine din ce în ce mai populară și se conturează a fi o nouă tendință alimentară puternică. Dar ce este, de ce a devenit atât de popular și ce oportunități creează pentru producătorii de alimente?

Ce este dieta carnivoră?

Dacă nu ați auzit încă de ea, atunci permiteți-ne să introducem noua tendință de consum, care se dezvoltă rapid, dieta carnivore. Cunoscută și sub numele de dieta numai cu carne, dieta carnivore a crescut în popularitate. Dar ce este?

Dieta carnivore este una constând din produse de origine animală, inclusiv carne, pește, ouă, grăsimi animale și cantități mici de produse lactate cu conținut scăzut de lactoză.

Este bogat în proteine ​​și grăsimi și are un conținut scăzut de carbohidrați. Exclude toate celelalte alimente, inclusiv fructele, legumele, leguminoasele, cerealele, nucile și semințele.

De ce a devenit atât de populară dieta carnivoră?

Pe bază de plante a dominat titlurile în ultimii ani, așa că dieta carnivore este un contrast aproape din senin.

În spatele succesului său – sau cel puțin unuia dintre factori – se află ascensiunea influențelor celebrități care au adoptat dieta și au apelat la rețelele de socializare pentru a-i lăuda virtuțile. În special, podcasterul, Joe Rogan, a fost vocal în sprijinul său pentru dieta.

„Creșterea în popularitate a dietei carnivore poate fi atribuită în mare măsură influenței puternice a rețelelor sociale, în special a platformelor precum TikTok, unde tendințele se pot răspândi rapid și unde creatorii de conținut pot obține o implicare mai bună cu opinii controversate sau extreme despre nutriție”, Kyle Crowley. , expert în nutriție la marca de proteine, Protein Works, a declarat pentru FoodNavigator.

Și cum îi numesc rețelele sociale acești influenți? „Meatfluencers”, desigur. Și aceasta este puterea lor, încât volumul căutărilor Google pentru dieta carnivore a crescut cu 87% în ultimul an.

Tot influencerii, săracii

„Apariția ‘meatfluencers’ care pledează pentru această dietă prin prezentarea poveștilor personale de succes – cum ar fi câștig semnificativ de mușchi, niveluri sporite de energie și claritate mentală îmbunătățită – a creat o comunitate puternică în jurul dietei”, spune Crowley.

Mai mult, faptul că rețelele sociale sunt creditate pentru apariția și creșterea dietei carnivore, probabil explică motivul pentru care este cea mai populară în rândul generațiilor mai tinere, în special în rândul milenialilor și al generației Z, care sunt foarte activi pe platformele de social media.

„Acest grup demografic este adesea mai experimental cu dietele și tendințele de bunăstare, determinat de dorința de rezultate rapide și de influența comunităților online”, explică Crowley. „Cu toate acestea, câștigă acțiune și în rândul adulților de vârstă mijlocie, în special în rândul celor care doresc să abordeze gestionarea greutății sau problemele cronice de sănătate prin dietă.”

Și vorbind despre greutate, se pare că adoptarea acestei diete ar putea fi și rezultatul consumatorilor care caută o modalitate mai simplificată de a slăbi.

„Simplitatea dietei, care elimină nevoia de a număra caloriile sau macro-urile, îi atrage pe cei care caută o abordare simplă a alimentației”, spune Crowley.

„Actuala schimbare culturală către chestionarea normelor dietetice stabilite și experimentarea cu tendințe alternative de sănătate a alimentat interesul pentru această abordare neconvențională a nutriției.”

Creșterea neașteptată a consumului de carne va fi o veste binevenită pentru industria cărnii, care s-a confruntat cu provocări tot mai mari și opoziție crescândă din partea ecologiștilor și a militantilor pentru drepturile animalelor. Dar va dura?

Este dieta carnivoră doar un moft?

Ca și în cazul tuturor tendințelor alimentare, este probabil că dieta carnivore va continua să crească în popularitate, înainte de a ajunge la platouri. Cu toate acestea, cu sprijinul continuu din partea numelor de mare profil pe rețelele de socializare și asocierea acestuia cu pierderea în greutate, va continua probabil să se dovedească popular.

Veniturile globale ale industriei cărnii vor crește la 1.965 miliarde USD până la sfârșitul deceniului, indicând puterea industriei în ansamblu, potrivit Statista.

Cu toate acestea, există îngrijorări printre nutriționiști și experți în sănătate că dieta carnivore sau numai carne ar putea fi dăunătoare sănătății.

Care sunt dezavantajele dietei carnivore?

Natura extremă a dietei carnivore, care elimină grupuri întregi de alimente, a stârnit îngrijorări că ar putea crește riscul de malnutriție în rândul adoptatorilor săi.

„Dieta numai cu carne este în general considerată extremă datorită naturii sale extrem de restrictive”, spune Crowley. „Prin eliminarea tuturor alimentelor pe bază de plante, adepții dietei pierd nutrienții esențiali găsiți în fructe, legume, cereale și leguminoase, ceea ce duce la potențiale deficiențe de nutrienți și la alte riscuri pentru sănătate.”

Dietele bogate în proteine ​​au fost, de asemenea, legate de probleme cardiovasculare și tulburări neurologice, iar absența fibrelor alimentare ar putea afecta sănătatea intestinală. Având în vedere aceste potențiale implicații asupra sănătății, se recomandă ca indivizii să ceară sfaturi înainte de a încerca singuri dieta carnivore.

„Dietele ar trebui să fie adaptate nevoilor individuale și este esențial să faceți cercetări amănunțite sau să consultați un profesionist din domeniul sănătății înainte de a începe orice nouă dietă”, spune Crowley.

Cu toate acestea, în ciuda acestui fapt, dieta carnivoră continuă să crească în popularitate. Deci, ce oportunități creează acest lucru pentru producătorii de alimente și băuturi?

Ce oportunități oferă producătorilor dieta carnivoră?

Creșterea dietei carnivore sau numai pe bază de carne creează oportunități uriașe de creștere pentru mărcile de alimente și băuturi pe bază de animale.

În ultimii ani, consumatorii s-au orientat către alimentația pe bază de plante în număr tot mai mare, așa că creșterea acestei tendințe foarte diferite arată că, nu numai că tendința bazată pe plante poate scădea, dar mulți consumatori încă se bucură și preferă produsele pe bază de animale.

Și mărcile pot valorifica acest lucru prin promovarea consumului produselor lor ca parte a dietei carnivore. Cu toate acestea, abordarea problemelor pe care mulți le au în continuare cu produsele de origine animală, cum ar fi impactul asupra mediului, ar putea contribui, de asemenea, la câștigarea în continuare a consumatorilor.

Inovație în industria de procesare a cărnii

În timp ce inovația în sectorul alimentar și al băuturilor a fost pe o traiectorie descendentă în ultimii ani, producătorii de carne și pește au depășit oarecum tendința.

În special, concentrarea industriei cărnii asupra cărnii cultivate pentru a răspunde preocupărilor legate de aprovizionare s-a dovedit extrem de populară și a suscitat interes în întreaga lume producătoare de alimente.

În mod similar, industria pescuitului a investit masiv în acvacultură pentru a aborda problemele legate de aprovizionare și de mediu. (Fato: Dreamstime) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2