Stiri

120

Tendințe și inovații pe piața ambalării cărnii de pasăre

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Creșterea constantă a consumului mondial de carne de pui, din ultima jumătate de secol s-a datorat și faptului că, în această perioadă, spre deosebire de alte mărfuri, prețul cărnii de pui a rămas aproape nemodificat, în valoare absolută. Dacă însă luăm în calcul și inflația atunci, prețul, în dolari, al cărnii de pui s-a micșorat de aproximativ 8 ori față de acum 50 de ani. Stabilitatea prețului, factor determinant Este unanim acceptat faptul că această situație unică – a stabilității prețului cărnii de pasăre, în valoare absolută – a fost determinată de progresele făcute în domeniul reproducerii, nutriției, controlului bolilor, precum și de cele făcute în domeniul procesării și al managementului lanțului de aprovizionare. Îmbunătățirile din aceste ultime două domenii au fost în mare parte rezultatul progresului înregistrat în activitatea de ambalare. Potrivit profesorului Scott Russell de la Universitatea din Georgia - Departamentul de Cercetare în domeniul Păsărilor de Curte, "Progresul din domeniul activității de ambalare a îmbunătățit siguranța și calitatea produselor avicole.". Ambalarea, și felul cum aceasta face viața mai ușoară consumatorilor, constituie un element din ce în ce mai important pentru stimularea vânzărilor. Progresul continuu din domeniul ambalării s-a concretizat și într-o reducere semnificativă a costurilor. USDA (Departamentul pentru Agricultură al SUA) estimează proporția deșeurilor rezultate în urma consumului de carne de pasăre la aproximativ 4% din greutatea cărnii de pasăre vândute pe piața americană, arătând totodată că în țările mai puțin dezvoltate, cifra comparabilă este de 10-15%. Având în vedere mărimea pieței SUA, diferența de procente, se concretizează pe piața din SUA în economii nete pentru lanțurile de aprovizionare, de peste 4 miliarde de dolari anual. (Acest articol îl veți putea citi integral în ediția 29 a revistei Fabrica de Carne)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2