Stiri

110

Succes total al producătorilor români, la Green Week

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Printre primii vizitatori care au poposit la standul României de la expoziția ”Săptămâna Verde” (Gruene Woche) de la Berlin a fost chiar Dr. Hans-Peter Friedrich, ministrul federal al agriculturii din Germania. În prima zi a târgului, adică pe 17 ianuarie, acesta a închinat un pahar de rachiu de prune cu secretarul de stat în MADR, Daniel Botănoiu. Întors pe meleagurile românești, oficialul nostru ne-a confirmat ceea ce am citit pe forumuri și am văzut în pozele postate pe Facebook de către vizitatori, dar și de către cei 22 de producători care ne-au reprezentat țara la evenimentul internațional care se încheie astăzi: interesul mare al străinilor pentru produsele autohtone cu care ne-am prezentat la Gruene Woche. ”Eu cred că oamenii au fost sinceri și au dreptate. Toată lumea a căzut de acord că standul nostru a fost foarte bine organizat. Pe noi ne bucură că alături de eforturile depuse de Ministerul Agriculturii și fermierii, producătorii, procesatorii au înțeles că trebuie să-și etaleze produsele la un standard ridicat. Pe de altă parte, eu cred că prezența celor 22 de firme, venite cu produse de o calitate superioară, au permis celor care sunt consumatori de produse tradiționale să aprecieze calitatea, modul de prezentare și, cel mai important, să aprecieze cultura României”, a declarat Daniel Botănoiu pentru Agrointeligența. Întrebat care a fost produsul românesc cu cea mai mare trecere în rândul vizitatorilor, secretarul de stat a fost pus în dificultate. ”Pentru mine toate au fost vedetă. Aș aprecia ținutele participanților, printre care am avut plăcerea să regăsim spiritul dacului liber, unicitatea portului zin zona Maramureș. Aici aș vrea să menționez aportul Consiliului Județean Maramureș, care a permis prezența mai multor producători din zonă la acest târg important. Toate produsele românești au fost de calitate și au avut o prezentare extraordinară, cu o promovare foarte bună. De la băuturile spirtoase la vinuri, produsele din carne, produsele de panificație, brânzeturile, zacusca noastră, toată gama românească a fost foarte bine primită de publicul vizitator”, ne-a mărturisit Botănoiu. Secretarul de stat a fost mulțumit și de poziționarea foarte bună a standului României și de faptul că reprezentanții noștri au mers la Berlin nu doar cu produse tradiționale, ci și cu poveștile acestora. Povești care i-au cucerit pe străini. ”Toate produsele care au reprezentat țara noastră și fiecare a avut o poveste. Este esențial ca în perioada următoare, producătorii români să găsească echilibrul perfect între produse, istoria lor, prețul corect și comercializarea lor pe o nișă cu o cerere în creștere. Această strategie va recâștiga încrederea consumatorilor din afară, inclusiv din Germania, pentru produsele românești. Dacă este să discutăm chiar de Berlin, care a fost odată, pe vremuri, un fief al produselor procesate în România, prezența noastră la ”Săptămâna Verde” este un pas important”, a mai spus Daniel Botănoiu.(Mai multe, pe www.agrointel.ro)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2