109

Studiu Tetra Pak: Piaţa lactatelor bio va continua să crească

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Tetra Pak®, lider mondial în soluţii de procesare şi ambalare a produselor alimentare, previzionează că piaţa lactatelor organice va continua să crească în următorii ani, atât în segmentul de bază al laptelui bio, cât şi în rândul produselor cu valoare adăugată. Dezvoltarea categoriei este susţinută atât de producătorii locali, care au contribuit la diversificarea ofertei prezentă iniţial doar prin mărcile private de import, dar şi de către retaileri, care dezvoltă zone separate de plasare a produselor bio în spaţiul de vânzare, foarte bine semnalizate.   “Românii înţeleg din ce în ce mai mult că este important să facă alegeri alimentare sănătoase, iar laptele bio, alături de întregul segment de lactate organice, se află tot mai des în coşul de cumpărături al acestora. Acest obicei de consum câştigă teren în special prin intermediul unor mărci precum Napolact sau LaDORNA care au decis să-şi extindă oferta cu produse în ambalaje Tetra Pak, consolidându-şi portofoliul premium şi oferind consumatorilor o experienţă completă: produse sustenabile în ambalaje prietenoase cu mediul înconjurător. În general, așteptările consumatorilor au crescut, 26% dintre cei din țările în dezvoltare verificând pe etichetele și ambalajele produselor și băuturilor dacă sunt obținute prin practici sustenabile sau din materiale prietenoase cu mediul, iar 29% verifică dacă sunt organice[1]”, afirmă Cătălina Siriteanu, Operational Marketing Director Tetra Pak South Eastern Europe. Datele Euromonitor International arată că piaţa produselor lactate bio din România s-a triplat aproape ca valoare în ultimii 6 ani. La ritmul actual, studiul indică o piaţă de peste 28 de milioane de lei în 2020, comparativ cu 19,6 milioane lei în 2015. Deşi încă relativ mică în valoare, această piaţă este una dintre cele mai dinamice şi mai ofertante, atât pentru consumatorii români, în căutare de informaţii şi de diversitate, cât şi pentru producătorii care îşi doresc să se diferenţieze la raft. La nivel european, „Organic” se află în top 3 mesaje folosite pentru promovarea produselor nou lansate în categoria produselor alimentare în ultimii 2 ani[2], iar în ceea ce priveşte industria lactatelor, „natural” şi „etic şi prietenos cu mediul” sunt mesajele cu cea mai mare rată de creştere în comunicare începând din 2010[3]. Potrivit Milward Brown Environment Research 2015, profilul de mediu al unui produs este un criteriu de cumpărare din ce în ce mai important pentru consumatori, astfel încât procentul celor care caută activ astfel de informaţii a crescut la 70% în 2015 faţă de 39% în 2009.   Consumatorii însă nu iau decizii doar în ceea ce priveşte produsele pe care le consumă, ci şi privind ambalajele în care acestea sunt disponibile la raft. Conform aceluiaşi studiu, 77% dintre aceştia declară că un ambalaj prietenos cu mediul îi determină să aleagă într-o măsură mai mare o anumită marcă, iar 39% dintre ei cred că acesta creşte valoarea mărcii. Realizate din resurse 100% regenerabile, ambalajele Tetra Pak completează mesajul de sustenabilitate al mărcii şi susţin poziţionarea laptelui bio ca produs sănătos, nutritiv, ajutând în acelaşi timp produsul să își păstreze proprietățile naturale.   Prima lansare de lapte bio în ambalaj Tetra Pak a fost în 2001, când LaDORNA, una dintre cele mai cunoscute mărci de lactate din România a introdus pe piaţă lapte ecologic UHT provenit din ferme româneşti certificate pentru producţia de lapte bio, susţinând astfel transformarea agriculturii locale prin practici de sustenabilitate.   Cea mai recentă lansare în acest segment o reprezintă completarea portofoliului de produse Napolact cu lapte bio în ambalaj Tetra Pak. Gama Napolact Bio se diferenţiază nu numai prin originea din ferme din Ardeal certificate ecologic, ci şi din punct de vedere vizual, la raft, cu ajutorul a patru variante de design ale aceluiaşi produs, care oferă informaţii despre provenienţa laptelui și, mai mult, constituie o inovație de design și de comunicare, sporind vizibilitatea produsului. Designul de ambalaj a fost gândit astfel încât fațete diferite să compună o imagine unitară prin alăturarea la raft, iar consumatorii să fie atraşi atât de aspectul vizual, cât și de funcţionalitatea produsului.   Oportunităţile de creştere a pieţei lactatelor bio au fost evidenţiate şi de studiul Tetra Pak "Indexul Lactatelor 2015", care a detaliat, printre altele, nevoia consumatorilor pentru produse cât mai simple, precum laptele bio.  Continuând să investească în această categorie, România se va alinia pieţelor vestice prin diversificarea ofertei de lactate în ambalaje sustenabile, susţinând în acelaşi timp formarea de obiceiuri de consum sănătoase. DESPRE TETRA PAKTetra Pak este lider mondial în soluţii de procesare, ambalare şi distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrând îndeaproape cu clienţii şi furnizorii noştri, oferim produse sigure, inovatoare şi în armonie cu protecţia mediului înconjurător, care satisfac în fiecare zi cerinţele consumatorilor din peste 170 de ţări. Având aproximativ 23.000 de angajaţi în peste 80 de ţări, noi credem în asumarea cu responsabilitate a poziţiei de lider în industria de profil, pentru crearea unei creşteri profitabile în armonie cu protecţia mediului înconjurător şi cu o bună conduită socială. Motto-ul nostru, „PROTEJEAZĂ CE E BUN™", reflectă viziunea noastră de a oferi alimente sănătoase şi disponibile oriunde. Mai multe informaţii despre Tetra Pak sunt disponibile pe www.tetrapak.ro. [1] Sursa Roper Reports Worldwide 2014 [2] Sursa: GNPD Mintel 2015: New launches top 10 claims – all categories in Europe [3]  Sursa: GNPD Mintel 2015 : New launches top 10 claims – Liquid Dairy Products in Europe

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2