126

SIAL 2016: Despre afacerile serioase ale ”lăptăriei” mondiale

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Cum, scandalul SIAL 2016 este de abia la început, dar și din cauza faptului că participarea companiilor românești de lactate a fost pur și simplu inexistentă, decât să plângem de milă, mai bine să relatăm despre lucruri cu adevărat serioase, prezentând câteva modele de urmat.   Găzduită de Hala 5 a complexului expozițional Villepinte, din nordul Parisului, care a găzduit secțiunea Dairy a târgului SIAL 2016, a reunit mai bine de 1.000 de companii din întreaga lume, un record de participare, după cum am fost informați la Centrul de Presă. În aceste condiții, vă dați seama ce diversitate de produse a fost expusă. Dintre companiile expozante și din cât am reușit să vizităm, am remarcat în primul rând, standul companiei americane Cheesland.Inc. Iar aceasta, datorită produselor inedite expuse.   Companie americană, cu o activitate începută în 1923, Cheeseland.Inc.  care furnizează lactate pentru majoritatea marilor lanțuri de hipermarket-uri din Statele Unite și Canada, funcționează în Europa prin filiala sa, Cheeseland Holland, care are și unitate proprie de procesare. Dar, producătorii americani s-au remarcat la Paris prin inovații care au avut ca rezultat sortimente de brânzeturi maturate din lapte de capră, cu miere (absolut delicioasă), și  brânzeturi maturate cu nucă de cocos. Brânzeturile sunt produse în Olanda, fiind comercializate mai apoi în toată lumea. Trebuie să spunem că brânza cu miere a stârnit un interes deosebit în rândul achizitorilor, semn că totdeauna, un produs nou, delicios, se va diferenția la raft și va atrage consumatorii.   Și, gândind la ce se întâmplă în România, mai precis, la necesitatea stringentă de asociere a fermierilor și a micilor producători, iată două exemple relatate de la SIAL 2016:   Primul, îl oferă compania saudito-olandeză Camelac, materializată, în primă fază, prin asocierea fermierilor producători de lapte de cămilă din Dubai și realizarea de produse lactate (de o mare diversitate!), din acest lapte, iar, în a doua fază, prin înființarea unei filiale olandeze, de care se ocupă direct managerul general, Martin Lilley, interlocutorul nostru la stand, și care conduce activitatea de distribuție în întreaga Uniune Europeană, Statele Unite, Canada, Africa de Nord, Asia Mică (acolo unde nu e război), India și, într-o mai mică măsură, China. Dar, de remarcat, faptul că, iată, o asociere inedită îți poate asigura desfacerea pe aproape întreg globul.   Al doilea exemplu vine din Elveția și ni-l oferă firma Fromage Gruyere SA. La stand, doamna Guy Arpin, Export Manager, ne-a vorbit despre faptul că reprezintă de fapt o mare asociație elvețiană în care sunt reuniți exclusiv fermieri care își cresc vacile în Alpi, la altitudini de cel puțin 2.800 de metri, care produc celebra brânză în ateliere artizanale situate la minim aceeași altitudinte și care, mai apoi, predau roțile de Gruyere spre compania care o maturează și care o vinde, desigur, în toată lumea. De prisos să vă spunem că gustul de Gruyere era absolut extraordinar, de o finețe și o savoare remarcabilă.   Așadar, din trei exemple, putem vedea cum curajul în a inova și încredrea în asociere, dar, mai ales, CORECTITUDINEA în afaceri (dacă tot vorbim de asociații!), te poate propulsa la nivel internațional, fapt care îți poate aduce un profit consistent. Sperăm ca aceste rânduri să fie bine înțelese de fermierii și micii producători români (Ilie Stoian-Corespondență de la Paris, 18 octombrie 2016)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2