Stiri

145

România înseamnă doar 1 % din piața alimentară a Uniunii Europene!

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Industria alimentară românească se află însă abia la începutul drumului în comparaţie cu economiile mature din UE având în vedere că cele 11 miliarde de euro rulate local înseamnă numai 1% din întreaga piaţă alimentară europeană. Piaţa alimentară din România este una cheie în calculele multinaţionalelor având în vedere că aici este a şaptea cea mai mare piaţă din UE, iar românii cheltuie pe mâncare 30% din banii trimişi în fiecare lună în consum, noteaza Ziarul financiar. Cele mai mari 50 de companii din industria alimentară românească cumulează afaceri de 4 miliarde de euro, ceea ce înseamnă că 40% din afacerile cu mâncare sunt controlate de un grup de companii ce reprezintă mai puţin de 1% dintr-o industrie cu 8.400 de firme. Marian Andreev (Prutul), Vasile Lucuţ (Unicarm) şi Ioan Popa (Transavia), proprietari ai unor afaceri cu rulaje de cel puţin 100 milioane de euro/an, sunt singurii antreprenori români care şi-au făcut loc în topul celor mai mari zece producători de alimente din România. Companiile româneşti din industria alimentară şi-au crescut încasările cu 26% în ultimii şase ani, aproape la jumătate faţă de ritmul de creştere al grupurilor multinaţionale. „Cei care au avut desfacere au fost cei care au crescut sau au evitat scăderea. Desfacerea asigurată a fost una din componente, alături de management“, spune Bara Levente, proprietarul producătorului de condimente Supremia, o afacere de 32 milioane de euro/an. (Mai multe, pe www.zfcorporate.ro)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2