Stiri

188

Recomandări ANSVSA adresate companiilor, pentru eficiență în lupta cu boala COVID-19

autor

MeetMilk.ro

distribuie

În ianuarie 2020, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a declarat că focarul unei noi boli coronavirus în provincia Hubei din China, este o situație de urgență pentru sănătatea publică și de îngrijorare internațională. OMS a declarat că există un risc ridicat de răspândire a bolii coronavirusului din 2019 (COVID-19) în alte țări de pe mapamond.

OMS și autoritățile de sănătate publică din întreaga lume iau măsuri pentru a izola focarele de COVID-19. Cu toate acestea, succesul pe termen lung nu poate fi garantat. Toate sectoarele societății noastre – inclusiv fermele și unitățile din industria alimentară - trebuie să joace un rol pentru a opri răspândirea acestei boli.

Cum se răspândește COVID-19

Când cineva care are COVID-19 tușește sau expiră, eliberează picături de lichid infectat. Majoritatea acestor picături se așează pe suprafețe și obiecte din apropiere - cum sunt birourile, mesele sau telefoanele. Oamenii s-ar putea infecta cu COVID-19 prin atingerea suprafețelor sau obiectelor contaminate și apoi prin atingerea ochilor, nasului sau gurii.

Dacă se află la un metru de o persoană cu COVID-19, se pot contamina inhalând picături de salivă din tusea sau strănutul acestora. Cu alte cuvinte, COVID-19 se răspândește într-un mod similar cu gripa. Majoritatea persoanelor infectate cu COVID-19 prezintă simptome ușoare și se recuperează.

Cu toate acestea, unele persoane pot face forme mai grave de boală și pot necesita îngrijiri spitalicești. Riscul de îmbolnăvire crește odată cu vârsta: persoanele de peste 40 de ani par să fie mai vulnerabile decât cele sub 40 de ani. Persoanele cu sistem imunitar slăbit și persoanele cu afecțiuni precum diabetul, boli de inimă și plămâni sunt, de asemenea, mai vulnerabile la boli grave. Acest document oferă recomandări despre:

1. Modalități simple de a preveni răspândirea COVID-19 la locul de muncă

2. Cum să gestionați riscurile COVID-19 atunci când organizați întâlniri și evenimente

3. Aspecte de luat în considerare atunci când călătoriți dvs. sau angajații dvs.

4. Cum să vă pregătiți societatea în cazul în care COVID-19 ajunge în comunitatea dvs.

  1. Modalități simple de a preveni răspândirea COVID-19 la locul de muncă 

Promovați spălarea periodică și completă a mâinilor de către angajați, contractanți și clienți.  Puneți dozatoarele cu substanțe dezinfectante pentru mâini în locuri ușor accesibile în perimetrulØ locului de muncă. Asigurați-vă că aceste distribuitoare sunt reumplute în mod regulat.

Postați afișe care promovează spălarea mâinilor - cereți-le autoritățiilor locale de sănătate publică. Folosiți și alte măsuri de informare, cum ar fi oferirea de îndrumări de la responsabilii deØ securitate și sănătate în muncă, informații la reuniuni și informații pe intranet pentru a promova spălarea mâinilor. 

Asigurați-vă că personalul, contractanții și clienții au acces la locuri unde își pot spăla mâinile cuØ săpun și apă. 

De ce?

Deoarece spălarea ucide virusul pe mâini și previne răspândirea COVID19. Promovați o igienă respiratorie bună la locul de muncă Postați afișe care promovează igiena respiratorie. Folosiți și alte măsuri de comunicare, cum ar fiØ oferirea de îndrumări de la responsabilii de securitate și sănătate în muncă, informarea la ședințe și informații pe intranet etc. 

Asigurați-vă că sunt disponibile la locurile de muncă măștile de față și / sau șervețele de hârtie,Ø pentru cei cărora le curge nasul sau tușesc, împreună cu pubele închise pentru eliminarea igienică a acestora 

De ce?

Deoarece o igienă respiratorie bună împiedică răspândirea COVID-19. Sfătuiți angajații și antreprenorii să consulte recomandările naționale de călătorie înainte de a merge în călătorii de afaceri.  Informați-vă angajații, contractorii și clienții că, dacă COVID-19 începe să se răspândească în comunitatea dvs., oricine are chiar și o tuse ușoară sau o febră de grad scăzut (37,3 C sau mai mult) trebuie să rămână acasă.

De asemenea, ar trebui să stea acasă (sau să lucreze de acasă) dacă au fost nevoiți să ia simple medicamente, cum ar fi paracetamol / acetaminofen, ibuprofen sau aspirină, care pot masca simptomele infecției. 

Promovați mesajul potrivit căruia oamenii trebuie să rămână acasă, chiar dacă au doar simptomeØ ușoare de COVID-19  Postați afișe cu acest mesaj la locurile de muncă. Folosiți și alte canale de comunicare utilizate frecvent în organizația sau afacerea dvs.  Serviciile dumneavoastră de sănătate profesională, autoritatea de sănătate publică locală sau alțiØ parteneri pot să dezvolte materiale de campanie pentru promovarea acestui mesaj  Comunicați clar angajaților că aceștia vor fi în acest timp înregistrați ca fiind concediu medical.

  1. Cum să gestionezi riscul COVID-19 la organizarea de întâlniri și evenimente?

De ce angajatorii și organizatorii trebuie să se gândească la COVID-19? Organizatorii de întâlniri și evenimente trebuie să se gândească la riscul potențial al COVID-19, deoarece:  Există riscul ca persoanele care participă la întâlnirea sau evenimentul dvs. să aducă în mod involuntar COVID-19.

Alții ar putea fi expuși în mod inconștient la COVID-19.  În timp ce COVID-19 este o boală ușoară pentru majoritatea oamenilor, pentru alții poate fi gravă. Aproximativ 1 din 5 persoane care se contaminează cu COVID-19 are nevoie de tratament la spital. Luați toate măsurile pentru prevenirea sau reducerea riscurilor COVID-19 ÎNAINTE de întâlnire sau eveniment .

Verificați recomandările autorităților din comunitatea în care intenționați să organizați întâlnirea sau evenimentul. Urmați recomandările lor.  Pregătiți și aplicați un plan de măsuri pentru a preveni infecția la întâlnirea sau evenimentul dvs.  Luați în considerare dacă este necesară o întâlnire față în față sau un eveniment.

Poate fi înlocuit cu o teleconferință sau eveniment online?  Ședința sau evenimentul ar putea fi reduse astfel încât să participe mai puține persoane?  Asigurați și verificați în avans canalele de informare și comunicare cu partenerii cheie, precum autoritățile de sănătate publică și asistența medicală. 

Precomandați suficiente resurse și materiale, inclusiv produse de igienizare pentru toți participanții. Să aveți la dispoziție măști pentru le a oferi oricărei persoane care are simptome respiratorii. 

Monitorizați activ pe unde circulă COVID-19. Sfătuiți participanții în avans să nu participe dacă auØ simptome sau se simt rău.  Asigurați-vă că toți organizatorii, participanții, firmele de catering și vizitatorii la evenimentØ furnizează date de contact: număr de telefon mobil, e-mail și adresa unde se află.

Precizați clar că detaliile lor vor fi împărtășite autorităților locale de sănătate publică dacă orice participant se contaminează cu o boală infecțioasă suspectată. Dacă nu vor fi de acord cu acest lucru, nu pot participa la eveniment sau întâlnire.  Pregătiți și aplicați un plan de măsuri în cazul în care cineva prezintă simptomele de infectare cu COVID-19 (tuse uscată, febră, stare de rău) la întâlnire. Acest plan ar trebui să includă cel puțin:

Identificarea unei camere sau unei zone în care cineva care se simte rău sau care prezintă simptome să poată fi izolat în siguranță. 

Pregătiți și aplicați un plan de măsuri dacă un participant la întØâlnire, un membru al personalului sau un furnizor de servicii se dovedește pozitiv pentru COVID-19 în timpul sau imediat după întâlnire. În timpul întâlnirii sau evenimentului  Furnizați informații sau o informare, de preferință atât orală, cât și în scris, despre COVID-19 și măsurile pe care organizatorii le iau pentru ca acest eveniment să fie sigur pentru participanți. Aplicați măsuri de prevenire a contaminării: 

Practicați modalități de a saluta fără a atinge.  Încurajați spălarea periodică a mâinilor sau utilizarea unui dezinfectant cu alcool de către toți participanții la întâlnire sau eveniment.  Încurajați participanții să-și acopere fața cu pliul cotului sau cu un material textil, dacă tușesc sau strănută. Oferiți șervețele de unică folosință și pubele închise pentru a le arunca.  Furnizați datele de contact sau un număr de linie de asistență medicală la care participanții potØ apela la sfaturi sau la informații. 

Plasați dozatoarele de mâini cu dezinfectant pe bază de alcool, în locuri accesibile în perimetrul unde se desfășoară înâlnirea.  Dacă există spațiu, aranjați locurile astfel încât participanții să fie la cel puțin un metru distanță.  Deschideți ferestrele și ușile ori de câte ori este posibil pentru a vă asigura că locul este bine ventilat.  Dacă cineva începe să se simtă rău, urmați-vă planul de pregătire sau apelați linia telefonică de urgență. 

În funcție de situația din zona dvs. sau de călătoriile recente ale participantului, plasați persoana în camera de izolare. Oferiți-i persoanei o mască, astfel încât să poată ajunge acasă în siguranță, dacă este cazul, sau la o unitate de evaluare desemnată.

După eveniment:

1. Păstrați numele și datele de contact ale tuturor participanților timp de cel puțin o lună. Acest lucru va ajuta autoritățile de sănătate publică să urmărească persoanele care ar fi putut fi expuse la COVID-19, dacă unul sau mai mulți participanți se îmbolnăvesc la scurt timp după eveniment.

2. Dacă la întâlnire sau eveniment cineva a fost izolat ca fiind suspect de infectarea cu COVID-19, organizatorul trebui să anunțe toți participanții. Aceștia sunt sfătuiți să iși monitorizeze simptomele timp de 14 zile și să își ia temperatura de două ori pe zi.

3. Dacă o persoană prezintă o tuse ușoară sau semne de febră (o temperatură de 37,3°C sau mai mult), trebui să rămână acasă și să se auto-izoleze. Aceasta înseamnă evitarea contactului (1 metru sau mai aproape) cu alte persoane, inclusive cu membrii familiei. Suspecții trebui să-și comunice telefonul medicului de familie sau direcției de sănătate public pentru a le oferi detalii despre călătoriile și simptomele lor recente.

  1. Lucruri de care trebuie ținut seama atunci când dvs. sau angajații dvs. călătoriți 

Înainte de călătorie  Asigurați-vă că toți angajații companiei tale sunt la current cu cele mai recente informații privitoare la răspândirea COVOD-19.  Pe baza celor mai recente informații, organizația dvs. ar trebui să evalueze beneficiile și riscurile legate de planurile de călătorie. 

Evitați să trimiteți angajați care pot prezenta un risc ridicat (de exemplu, angajați mai în vârstă și cei cu afecțiuni medicale, precum diabet, boli de inimă și plămâni) în zone unde evoluează COVID19.  Asigurați-vă că toate persoanele care călătoresc în locuri în care ecoluează COVID-19 sunt instruiți de către o persoană calificată (de exemplu, personalul medical al companiei, un furnizor de servicii medicale) 

Procurați angajaților care urmează să călătorească sticle mici (sub 100 cl) cu dezinfectant de mâini pe bază de alcool. Aceasta ajută la dezinfectarea periodică a mâinilor.  În timpul călătoriei· Încurajați angajații să se spele pe mâini în mod regulat și să stea la cel puțin la un metru deØ persoanele care tușesc sau strănută  Asigurați-vă că angajații știu ce să facă și pe cine să contacteze dacă se simt rău în timpul călătoriei. Asigurați-vă că angajații dvs. respectă instrucțiunile autorităților din zonele în care călătoresc.Ø Dacă, de exemplu, li se spune să nu meargă undeva, ei trebuie să se conformeze. Angajații dvs. ar trebui să respecte orice restricții locale privind călătoriile, deplasările sau adunările cu mulți oameni. 

Când dvs. sau angajații dvs. vă întoarceți din călătorie 

Angajații care s-au întors dintr-o zonă în care evoluează COVID-19 trebuie să își monitorizeze simptome timp de 14 zile și să-și ia temperatura de două ori pe zi.  Dacă o persoană prezintă o tuse ușoară sau semne de febră (o temperatură de 37,3°C sau mai mult), trebui să rămână acasă și să se auto-izoleze. Aceasta înseamnă evitarea contactului (1 metru sau mai aproape) cu alte persoane, inclusive cu membrii familiei. Suspecții trebui să-și comunice telefonul medicului de familie sau direcției de sănătate public pentru a le oferi detalii despre călătoriile și simptomele lor recente.

  1. Pregătește-ți compania în cazul în care COVID-19 ajunge în localitatea sau compania ta 

Întocmiți un plan despre ce trebuie făcut dacă cineva se îmbolnăvește de COVID-19 la locul de muncă  Planul trebuie să includă plasarea persoanei bolnave într-o cameră sau zonă în care este izolată de restul personalui de la locul de muncă și contactarea autoritățile medicale locale. 

Gândiți-vă cum să identificați angajații care pot fi expuși riscului. Categoria ar putea include persoanele care s-au deplasat recent într-o zonă în care există cazuri sau care au afecțiuni cronice (de exemplu, diabet, boli de inimă și plămâni).  Aunțați autorității locale de sănătate publică că întocmiți planul și solicitați expertiza acestora. 

Promovați în mod regulat lucrul de acasă în cadrul companiei. În cazul în care există un focar de COVID-19 în comunitatea dvs., autoritățile medicale pot sfătui oamenii să evite transportul public și locurile aglomerate. Munca la distanța va ajuta compania să funcționeze în timp ce angajații dvs. vor fi în siguranță. 

Dezvoltați un plan de contingență și de continuitate a afacerii în cazul unui focar în zonele în firma dvs. își desfășoară activitatea. Planul vă va ajuta să vă pregătiți compania pentru posibilitatea unui focar de COVID-19 la locul muncă sau în comunitate. Poate fi valabil și pentru alte urgențe medicale 

Planul ar trebui să abordeze modul în care îți poți desfășura afacerea, chiar dacă un număr semnificativ de angajați, contractori și furnizori nu se pot deplasa la sediul tău - fie din cauza restricțiilor de călătorie, fie pentru că sunt bolnavi.  Comunicați angajaților și contractanților planul și asigurați-vă că sunt conștienți de ceea ce trebuie să facă sau să nu facă conform documentului.

Subliniați aspectele cheie, cum ar fi importanța de a sta departe de locul de muncă, chiar dacă au doar simptome ușoare sau au fost nevoiți să ia medicamente uzuale (de exemplu, paracetamol, ibuprofen) care pot masca simptomele  Asigurați-vă că planul dvs. sunt prevăzute probleme ce pot apărea asupra sănătății mentală și consecințele sociale ale unui caz de COVID-19 la locul de muncă sau în comunitate. 

Pentru întreprinderile mici și mijlocii fără asistență medicală a personalului intern, dezvoltați parteneriate și planuri cu furnizorii de servicii de sănătate înainte de orice urgență.  Autoritatea dumneavoastră de sănătate publică locală sau națională este în măsură să ofere sprijinØ și îndrumare în dezvoltarea planului. Rețineți: Acum este momentul să vă pregătiți pentru COVID-19. Precauțiile și planificarea pot face diferența. Acționând acum vă protejați angajații și afacerea.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2