Stiri

123

Reacția MADR despre reorganizarea APDRP

autor

MeetMilk.ro

distribuie

(Comunicat) Referitor la afirmațiile privitoare la Agenţia pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR), fostă APDRP, făcute de către postul de televiziune B1TV în data de 03 iulie 2014, în cadrul buletinului de știri, prin care se afirmă că reorganizarea Agenției este realizată din interesele anumitor persoane, facem următoarele precizări: Toate afirmațiile postului de televiziune privind reorganizarea Agenției sunt complet eronate și tendențioase, având în vedere că nu sunt în concordanță cu situația reală a procesului de reorganizare a Agenției. Așa cum am menționat în mod public printr-un comunicat de presă transmis pe 25 iunie 2014, Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit se reorganizează şi devine Agenţia pentru Finanțarea Investițiilor Rurale pentru a permite îmbunătățirea capacității instituționale în vederea implementării Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020, în paralel cu finalizarea actualului Program (PNDR 2007 – 2013). În acest sens, nu înțelegem de ce postul de televiziune a apelat la anumite „surse din cadrul ministerului agriculturii” pentru a afla despre reorganizarea Agenției, când se puteau solicita informații oficiale direct de la instituție, având în vedere că, în mod public și complet transparent, a fost aprobată în ședința de guvern în data de 18 iunie 2014, iar în data de 25 iunie 2014, cu 9 zile înainte de difuzarea știri la B1 TV, a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 472, Ordonanța de Urgență nr. 41/18.06.2014 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, prin reorganizarea Agenției de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit. Putem adăuga și faptul că proiectul de Ordonanță de Urgență a fost în dezbatere publică pe pagina de internet a MADR începând cu data de 4 iunie 2014. Subliniem faptul că reorganizarea Agenției vine ca un pas firesc, în contextul începerii unei noi perioade de programare financiară la nivelul Uniunii Europene și al necesității de optimizare a activității, în sensul debirocratizării și eficientizării proceselor derulate de instituție. Menționăm că schimbarea titulaturii Agenției vine în contextul în care instituția nu mai are ca responsabilitate gestiunea proiectelor în domeniul pescuitului, odată cu finalizarea implementării Programului SAPARD, iar noua denumire înglobează totalitatea atribuțiilor și activităților pe care AFIR le va derula în noua perioadă de programare. Mai mult, reorganizarea Agenției a fost propusă în 2010 chiar de către dezvoltatorul softului menționat în cadrul știrii de la B1TV, în urma unui Plan de Reinginerie a Proceselor la nivelul APDRP, aprobat de conducerea Agenției și a Ministerului de la acel moment. Întregul proces de reorganizare se realizează pe principiile și prevederile acestui Plan, pentru eficientizarea activității Agenției și utilizarea sistemului informatic integrat la capacitate maximă. Conform Planului din 2010, menționat mai sus, „este necesar un reengeeniring substanțial la nivelul APDRP, prin modificarea procedurilor existente în funcție de funcționalitățile unui sistem informatic și implicit regândirea sistemului de implementare a FEADR”. Demersul reorganizării pornește de la principiul specializării personalului pe tipuri de investiții, în vederea creșterii eficienței și a reducerii ratei de eroare și a timpului de procesare a documentației specifice.   În același timp, reorganizarea Agenției nu va afecta cu nimic derularea corectă a fondurilor europene gestionate în acest moment de către Agenție. Conform art. 2, aln. 3 al OUG 41/2014 2014 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, prin reorganizarea Agenției de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit, „Noua agenţie preia atribuţiile ce decurg din funcţiile de raportare, recuperare debite şi monitorizare ex-post ale Agenţiei de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit pentru Programul SAPARD, precum şi atribuţiile de implementare tehnică, plată şi monitorizare pentru Programul naţional de dezvoltare rurală 2007–2013 şi asigură respectarea criteriilor de acreditare pe toată perioada pentru care i-a fost conferit managementul asistenţei prin deciziile Comisiei Europene.”. Cu alte cuvinte, a fost asigurat cadrul legal și procedural pentru a nu se modifica niciun contract de finanțare aflat în derulare prin acte adiționale, așa cum în mod eronat și tendențios se afirmă la B1 TV.   Referitor la afirmațiile tendențioase privind „stabilizarea pe niște poziții, mai ales de conducere, cât mai confortabil, a unor lipitori de afișe”, menționăm că, și de această dată, postul de televiziune se află într-o gravă eroare. Personalul de conducere actual a fost angajat prin concursuri organizate în 2012 sau mai devreme, la care au demonstrat studiile, experiența și cunoștiințele necesare. În acest moment nu se modifică decât perioada de prestare a serviciilor. În plus, ca urmare a reorganizării, 60 de posturi de conducere se vor transforma în posturi de execuție. Subliniem faptul că Agenția, în calitate de gestionar al alocaţiilor financiare comunitare din cadrul FEADR, are cele mai bune rezultate în ceea ce priveşte calitatea și gradul absorbţiei de fonduri comunitare puse la dispoziția României, raportat la volumul mare de activități prestate. Astfel, la nivelul lunii martie 2014, gradul de absorbție din punct de vedere al contractelor încheiate este de circa 97%, iar gradul de absorbție din punct de vedere al  plăților efectuate este de circa 70%. APDRP are atribuţii exclusiv privind implementarea tehnică şi financiară a PNDR 2007 – 2013 şi evident a Programului SAPARD, în timp ce AFIR va prelua atât partea de implementare și monitorizare a acestor programe, până la finalizarea acestora, cât şi implementarea tehnică şi financiară a noului Program, respectiv PNDR 2014 – 2020.   AFIR preia patrimoniul Agenţiei de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit şi atribuţiile ce decurg din funcţia de monitorizare a Programului SAPARD, precum și atribuțiile de implementare tehnică, plată și monitorizare pentru Programul Național de Dezvoltare Rurală 2007-2013. Mai mult decât atât, AFIR va respecta criteriile de acreditare pe toată perioada pentru care i-a fost conferit managementul asistenţei prin deciziile Comisiei Europene.   În ceea ce privește „rebranduirea”, precizăm că Agenția are deja un logotip care a fost realizat fără nicio implicație financiară. Astfel, încă o dată, prin știrea difuzată, B1TV transmite informații eronate și tendențioase, deoarece Agenția nu a plătit și nici nu va plăti niciun ban pentru rebranding sau publicitate stradală, media sau tipărită. Acest logotip al AFIR va fi aplicat de către personalul de specialitate din cadrul departamentelor Agenției pe toate materialele existente sau care se vor realiza, conform procedurilor de lucru și activității specifice. Trebuie să facem precizarea că AFIR (APDRP) nu are ca atribuții promovarea și publicitatea. Agenția nu poate desfășura decât acțiuni de informare privind modul de implementare a investițiilor, activitățile de promovare și publicitate media revenind strict Autorității de Management pentru PNDR din cadrul MADR, în baza acordurilor de delegare a funcțiilor.   Ne exprimăm tristețea pentru această situație în care numele Agenției este asociat politic în mod absolut fals, creând prejudicii de imagine, mai ales la nivel european, de care autorii materialului nu sunt pe deplin conștienți, sacrificând o reputație construită cu foarte multă muncă pentru o idee părtinitoare care nu are nicio legătură cu activitatea AFIR.   Subliniem că, reorganizarea Agenției va asigura derularea în bune condiții a managementului PNDR 2007 – 2013, precum și absorbția eficientă a fondurilor europene puse la dispoziția României prin PNDR 2014 – 2020, într-un cadru instituțional debirocratizat, eficient și impațial.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2