Stiri

114

Publicitatea a crescut pe print și a scăzut în online!

autor

MeetMilk.ro

distribuie

(Comunicat) Rezultatele pentru S1 2014 ale Monitorizarii Investitiilor in Publicitate (MIP), efectuata de BRAT, arata cum au evoluat (la ratecard) investitiile in publicitate pentru presa scrisa, radio, online si OOH fata de aceeasi perioada a anului trecut si fata de S2 2013. Astfel, volumul total al investitiilor in primul semestru al anului este de 284 de milioane de Euro (la ratecard), in crestere cu 3% fata de S1 2013, dar in scadere cu 8% fata de S2 2013. In ceea ce priveste volumele investite in publicitate pe fiecare mediu monitorizat, presa scrisa a avut 36% din totalul investitiilor, radioul – 36%, online-ul – 19%, iar OOH – 9%. Publicitatea standard/barter reprezinta aproximativ 78% din totalul volumului de publicitate, in timp ce promovarea de produse media (presa scrisa, site-uri web, statii radio sau tv) de tip self-promotion sau cross–promotion a inregistrat aproximativ 15%. Mica publicitate constituie aproximativ 2% din totalul S1 2014, iar alte tipuri de publicitate (ex: parteneriatele media, campaniile pro-bono) au insumat aprox. 5%. Cresterea publicitatii standard/barter a fost de 13% in timp ce cea mai accentuata scadere a avut-o mica publicitate din presa scrisa. Din analiza tipului de publicitate standard / barter pe fiecare mediu in parte, se observa ca: - presa scrisa a inregistrat o crestere de aproximativ 8% fata de S1 2013 si de aproximativ 16% fata de S2 2013; - radioul a inregistrat o crestere de 63% fata de S1 2013 si de 6% fata de S2 2013; - in mediul online s-au inregistrat scaderi cu 8% fata de S1 2013 si de 16% fata de S2 2013; - publicitatea OOH a scazut 10% fata de S1 2013 si cu 15% fata de S2 2013. Aproximativ 7.000 de marci au comunicat in S1 din 2014 pe cele patru medii monitorizate, in scadere cu aproximativ 8% fata de acelasi semestru din 2013 sii cu 9% fata de S2 2013. Tendintele investitiilor in publicitate pe sectoare de activitate65% din volumul investitiilor au fost atrase de 10 sectoare de activitate. 2014 vs. 2013 In prima jumatate a anului 2014 se observa o crestere generalizata a investitiilor in publicitate pentru primele 10 sectoare de activitate. Cele mai mari cresteri fata de prima jumatate a lui 2013 s-au inregistrat in retail si in industria farmaceutica. In ceea ce priveste preferinta mediilor, in S1 2014 vs. S1 2013, retailul a migrat catre promovarea in presa scrisa (288% crestere), in detrimentul mediului online ( o scadere de 58% ) . Fata de S2 din 2013, in 2014 observam ca retailul continua tendinta de promovare in presa scrisa, in timp ce medicamentele cresc investitiile in publicitate pe radio si online. Bauturile nealcoolice sunt in crestere pe toate mediile, in special pe radio (115%). Topul clientilor de publicitate Producatorul de medicamente Zdrovit si supermarketul Lidl detin primele doua pozitii din topul clientilor de publicitate pe aceste medii pentru prima jumatate a lui 2014, devansand companiile Orange si Vodafone, care au fost fruntase in 2013. Investitiile primilor 10 clienti de publicitate insumeaza 33% din totalul volumelor investite in 2013. Investitiile acestora in 2014 au inregistrat cresteri fata de ambele semestre ale lui 2013. Cresteri importante ale investitiilor in publicitate inS1 2014 fata de S1 2013 au inregistrat si Ford Romania si Allegro Online Services Romania (detinatorul site-ului olx.ro). Investitiile companiilor Orange si Vodafone au inregistrat scaderi in S1 2014 fata de 54% si respectiv 15%, fata de S2 2013. Primele 20 de branduri au reprezentat aproximativ 24% din totalul volumului de publicitate consumat in S1 din 2014. In zonapresei scrise, Libertatea continua sa fie publicatia care a atras cele mai mari volume de publicitate in S1 din 2014 (17% din totalul investitiilor). Pe locul al doilea este cotidianul Click, cu 13% din totalul investitiilor in publicitate. Primele 10 publicatii (includem aici suplimentele periodice ale acestora precum si brandextensions, precum Libertatea pentru femei) au atras impreuna aproximativ 55% din totalul publicitatii din presa scrisa. In cazul site-urilor web, primele doua pozitii din punctul de vedere al volumului de publicitate atras de la clientii de publicitate sunt ocupate de libertatea.ro si si de evz.ro, urmate de gsp.ro si adevarul.ro. Primele 10 site-uri din punct de vedere al publicitatii au atras aproximativ 46% din totalul investitiilor in promovarea online. Monitorizarea investitiilor in publicitate (MIP) este un studiu realizat de BRAT incepand cu 2011 care ofera informatii despre campaniile publicitare desfasurate in cadrul publicatiilor tiparite, emisiunilor statiilor radio, site-urilor web si locatiilor OOH. BRAT anunta ca, incepand cu luna iulie a acestui an, introduce in studiul MIP arborele de clasificare a brandurilor si la monitorizarea TV, alaturi de o noua interfata. In prezent, in cadrul studiului MIP sunt inscrise peste 200 dintre cele mai relevante publicatii nationale, locale si regionale, 8 statii radio nationale, aproximativ 3.000 de site-uri web si 13 cele mai importante companii de OOH. In cazul publicitatii online sunt monitorizate doar campaniile publicitare de tip display si nu este inclusa publicitatea servita de site-uri specializate cum ar fi Google, Facebook, Yahoo etc. La analiza investitiilor in publicitate pentru S1 din 2014 si cea a evolutiei semestrelor 1 si 2 ale lui 2013, a fost luata in calcul publicitatea de tip standard/barter asa cum este definita in regulamentele MIP. Inca o noutate este ca BRAT va incepe din aceasta toamna sa masoare obiceiurile de consum media (print si online)  si pentru populatia de la sat. Masurarea se va face pe un esantion reprezentativ de indivizi, utilizand metodologia actuala a SNA si SATI. Primele rezultate vor fi livrate in noiembrie 2014 pentru audienta online, SATI. Studiul National de Audienta va avea o singura livrare pe an la nivel national, prima fiind programata pentru iunie 2015, suplimentara fata de livrarile curente. (Mai multe, pe www.iqads.ro)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2