Stiri

120

În Postul Paștelui, procesatorii vor pierde 50 de milioane de euro

autor

MeetMilk.ro

distribuie

În Postul Paștelui, procesatorii și producătorii de alimente din carne, lapte, dar și producătorii de ouă vor pierde sume considerabile. Vânzările de carne, lapte şi ouă scad, în medie, cu 20% în postul Paştelui, care începe pe 23 februarie şi se termină pe 11 aprilie, iar producătorii estimează că pierd, astfel, 50-60 de milioane de euro în mai puţin de două luni, informează Mediafax.

Perioada 16-22 februarie este numită "săptămâna albă" când, potrivit calendarului ortodox, se pot consuma lactate, ouă şi peşte, însă nu şi carne. În acest an, după 23 februarie şi până pe data de 11 aprilie, religia ortodoxă interzice şi consumul de lactate, ouă şi peşte. Pentru produsele din carne, postul a început luni, 16 februarie. Reprezentanţii firmelor din domeniu afirmă, la rândul lor, că vânzările scad în perioada postului cu 10-30%, în funcţie de specificul producţiei. La rândul său, Dorin Cojocaru, preşedintele patronatului din industria laptelui (APRIL) afirmă că în "săptămâna albă" vânzările de lactate cresc cu 5-10%, pentru ca în postul Paştelui să scadă, în medie, cu 20%. Potrivit unei estimări efectuată de MADR, piața totală a cărnii din România este evaluată la cca 3 miliarde de euro, după cum declara la finalul anului 2014, ministrul Agriculturii, domnul Daniel Constantin, acela care considera că s-ar putea înregistra o creștere substanțială a consumului în cazul în care s-ar reuși reducerea cotei de TVA, situație care este valabilă și pentru celelalte produse alimentare. Amintim că, pentru pâine, cota de TVA a fost redusă la 9 %, măsura având efecte benefice.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2