Stiri

146

Piața marelui retail, sub lupa ”Concurenței”

autor

MeetMilk.ro

distribuie

(Agerpres) Piața marelui retail se vede din nou investigată. Astfel, Consiliul Concurenţei a declanşat o nouă investigaţie privind posibila încălcare a regulilor de concurenţă naţionale şi comunitare de către cinci companii care activează pe piaţa comercializării de produse alimentare din România, se arată într-un comunicat al Consiliului.

Investigaţia vizează unele lanţuri de retail din România şi furnizori ai acestora. Este vorba despre Auchan România SA, Carrefour România SA, România Hypermarche SA (Cora), Kaufland România SCS şi Trident Trans Tex. 'Am finalizat recent o investigaţie de mare amploare în acest domeniu ale cărei rezultate le vom anunţa până la sfârşitul acestei luni. Avem, însă, indicii privind o posibilă fixare a preţurilor între alţi retaileri şi furnizorii lor. Înţelegerile privind fixarea preţurilor reprezintă o serioasă abatere de la principiul liberei concurenţe pe piaţă, având ca efect prejudicierea consumatorilor', a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurentei. De asemenea, în comunicat se precizează că, în cadrul investigaţiei declanşate, Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii inopinate, documentele ridicate în cadrul acestor inspecţii aflându-se în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice investigaţiei. Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă preliminară în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial. Efectuarea acestor inspecţii nu reprezintă o antepronunţare a Consiliului Concurenţei în ceea ce priveşte rezultatul final al investigaţiei declanşate. La începutul lunii octombrie, preşedintele Consiliului Concurenţei anunţa că un număr de 26 de companii din sectorul de retail, printre care Metro, Selgros, Mega Image şi furnizorii lor, ar putea fi sancţionate de autoritatea de concurenţă pentru încălcarea legislaţiei din domeniu în cazul promoţiilor de genul 'primeşti de 10 ori diferenţa, dacă găseşti produsul în altă parte mai ieftin'. Reamintim ca, recent, Consiliul Concurenţei (C.C.) supune dezbaterii publice propunerile de angajamente formulate de SC Mega Image SRL în vederea înlăturării îngrijprărilor de ordin concurenţial identificate în analiza operaţiunii de preluare a 20 de magazine aparţinând SC Angst Retail SRL. Angajamentele propuse de Mega Image constau în cesionarea magazinelor Angst Amzei şi Angst Academiei sau a unuia sau mai multor magazine din reţeaua Mega Image, ale căror vânzări aferente anului 2013 sunt egale sau mai mari cu vânzările realizate de magazinele Angst Amzei, şi respectiv Angst Academiei. De asemenea, Mega Image s-a angajat să nu se implice în activităţile cesionate decât după trecerea unei perioade semnificative de 10 ani.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2