Stiri

139

Piața determină mutații în rândul magazinelor procesatorilor de carne

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Piața determină mutații în rândul magazinelor procesatorilor de carne, multe dintre rețelele independete fiind puternic concurate de lanțurile de retail. Cu toate acestea, diminuarea presiunii kipermarket-urilor, asupra afacerilor companiilor procesatoare din sectorul de carne al României a fost una dintre strategiile care au contribuit, și încă mai contribuie, la succesul afacerilor.

Mulți dintre proprietarii rețelelor independente importante din România au afaceri și în industria alimentară, dintre aceștia, putem aminti: Unicarm din Satu Mare, Succes din Târgu Jiu, Diana și Annabella din Râmnicu Vâlcea sau Trans Agape din Sibiu. Dar, sunt însă numeroși alți producători de carne care își vând cea mai mare parte a producției în rețeaua proprie de magazine, ținând astfel sub control fluxul de lichidități și profitabilitatea. Exemple în acest sens sunt Sergiana din județul Brașov sau Carniprod din județul Tulcea. Pentru alte companii, însă, această strategie nu a fost dintre cele mai fericite, după cum informează Magazinul Progresiv. Printre nominalizații acestei categorii pot fi amintiți: producătorul de mezeluri Angst, care a renunțat anul trecut la rețeaua de magazine, dar și producătorul de carne de pasăre, Oncos, din județul Cluj, care este în proces de restructurare a afacerii după intrarea în insolvență. Și alți producători se preocupă mai mult de activitatea de producție, restrângându-și activitatea din comerț. CarmOlimp, din județul Brașov, și-a redus treptat numărul de magazine, concentrându-se pe livrările către marile lanțuri de magazine. La fel și producătorul de mezeluri Luca, din Brașov, care a cedat o parte din unitățile comerciale rețelei Mega Image, iar grupul Agricola din Bacău, după o restructurare operațională a rețelei în 2013, a înghețat procesul de expansiune în teritoriu și a trecut magazinele pe o firmă distinctă, în 2014, pentru a avea un control mai bun al costurilor. Alte business-uri solide în comerțul independent, care au rezistat pe piață în 2014, sunt deținute de companii care au dezvoltat de-a lungul timpului și divizii de distribuție a bunurilor de larg consum. În centrul țării există retaileri precum Elan-Trio și Amigo&Intercost din județul Harghita sau Coralia din Sighișoara care au în spate business-uri în comerțul en-gros, la fel și firma Konsta Splendid din Mediaș, județul Sibiu. Pe de altă parte, unul dintre cei mai importanți distribuitori din vestul țării, Astral Impex, a intrat în faliment în urmă cu câțiva ani din cauza pariului riscant pe comerțul modern cu franciza olandeză Spar, pe care l-a făcut chiar înainte de declanșarea crizei.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2