Tehnologii

132

Ovidiu Roșca: Pioneer Group a lansat membranele F CASE pe piața din România

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Companie de prim rang din domeniul membranelor și ingredientelor destinate fabricării produselor din carne, și nu numai, activitatea Pioneer Group s-a reorganizat masiv, punând bazele unei dezvoltări accentuate. Aceste premise sunt acum posibile, după uniunea celor două companii, Pioneer Rtor şi S.T.I.A, în Pioneer Grup, obiectivele pentru 2016 concretizându-se în acoperirea unei cote de piaţă de 10% la membranele colagenice, iar pe partea de investiţii, mărirea centrului logistic din Iaşi. Referindu-se la evoluția afacerilor, precum și la dezvoltarea companiei, domnul Ofidiu Roșca, Director General al Pioneer Group, ne-a acordat următorul interviu:Pioneer Group oferă soluții complete pentru Industria de procesare a cărniiFabrica de Carne: Domnule Ovidiu Roșca, vă rugăm să ne spuneți care au fost principalele transformări ale activității companiei pe care o reprezentați?Ovidiu Roșca: Cea mai recentă etapă în evoluţia noastră se referă la devenirea firmei Pioneer Rtor, ca acţionar majoritar al firmei Soluţii Tehnice în Industria Alimentară (S.T.I.A.), luând astfel naştere noua entitate de business, Pioneer Grup. Cele două firme s-au format în anul 1993, la Iaşi, când au început două activităţi de pionerat, pentru vremea aceea: comerţul şi oferirea de diverse servicii adiacente pentru membrane artificiale, respectiv producţia de ingrediente pentru industria cărnii. Trecând prin diverse etape de dezvoltare, cele două companii au funcţionat independent, până în anul 2014, când Pioneer RTOR a achiziţionat S.T.I.A., constituindu-se ceea ce numim Pioneer Grup. Scopul acestei fuziunii este de a oferi soluţii complete din domeniul nostru de activitate, pentru industria vizată. FDC: Știm că puteți anunța o exclusivitate. La ce se referă aceasta?OR: De anul acesta, am devenit distribuitori oficiali ai membranelor colagenice FABIOS, iar, ca să nu ne dezminţim, suntem pionierii lansării brandului „F CASE”, de membrane colagenice comestibile, produse de FABIOS. De asemenea, am căutat să fim cât mai flexibili, prin executarea unor servicii care, în mod normal, se fac în fabricile producătorilor de membrane, cum ar fi: gofrarea, gofrarea expres-gata de utilizare, curbarea membranelor, tratamente antimucegaiuri, toate acestea, cu păstrarea standardelor producătorului.”   FDC: Ce diferențiază activitatea și produsele Pioneer Group, față de oferta de pe piață?OR: Potrivit ultimelor evoluții, piaţa membranelor, în general, a devenit mult mai pretenţioasă, prin faptul că profesionalismul îşi face tot mai mult simţită prezenţa. Iar, piaţa membranelor artificiale, ca în majoritatea domeniilor, este cu ghilimelele de rigoare, victimă a globalizării economice, astfel încât, diferenţele de calitate sunt aplatizate. Cursa competitorilor este câştigată de suportul tehnic oferit, de flexibilitate şi de predictibilitatea stocurilor cât mai riguroase, iar Pioneer Group are toate atuurile în acest sens. Membranele Viskase vor reprezenta un pariu câștigat FDC: Cum au evoluat afacerile din domeniul ingredientelor?OR: În decursul timpului, s-a reuşit crearea unor reţete specifice pieţei şi fiecărui producător în parte, dar şi introducerea unor ingrediente de primă calitate. Prin această asociere, venim cu reţete complete şi chiar cu idei de produse. Astfel, Pioflex Ring şi membranele Expres au devenit produse stabile în portofoliul nostru. Din păcate, nu putem spune același lucru şi despre Color Smoke. Dar, alături de noii parteneri S.T.I.A., am dezvoltat soluţii de protecţie antimucegaiuri, atât pentru produsele finite, cum ar fi Deli Pva, cât şi pentru membrane. De asemenea, am dezvoltat gofrările la metraje mari (50 – 70 m/baton). FDC: Știm că Pioneer Group derulează un proiect cu totul special. La ce se referă el, mai precis?OR: Proiectul nostru principal face referire la membranele Nojax. Aşa cum se ştie, Viskase este numărul unu în lume la producţia de membrane celulozice pentru crenvurşti. Testele făcute ne îndreptăţesc să fim optimişti că şi procesatorii români vor începe să folosească acest tip de membrane. Suntem convinşi că aceste membrane sunt cheia câştigării pariului cu IKEA, momentan pierdut, în favoarea producătorilor de peste graniţă. Iar, dacă ne referim la aditivi si ingrediente, aici pregătim o serie de proiecte în premieră, cum ar fi, ingrediente pentru ceea ce numim „clean label” şi utilizarea enzimelor naturale.   FDC: Care sunt condiile de bază pentru lansarea cu succes a unei membrane?OR: Mi-aș permite să fac o paralelă cu Industria ambalajelor. Importanţa ambalajului este bine cunoscută, acesta având menirea unei prime informări a consumatorului despre produsul pe care intenţionează să-l achiziţioneze, orientându-l spre o decizie finală, astfel, alegerea ambalajului corect devine de o importanţă majoră. Însă, nu de puţine ori, idei şi proiecte cu un potenţial imens eşuează tocmai pentru că nu s-a ales corect ambalajul. Valabilă este şi reciproca: Atunci când o membrană cu potenţial nu se dezvoltă, fiind recomandată pentru aplicaţii necorespunzătoare. Astfel, ambii parteneri au de pierdut, atât procesatorul, cât şi furnizorul de membrane. De aceea, sub aspect tehnologic, membranele trebuie să respecte fără compromis o serie de parametri, pentru a fi corecte aplicaţiei. Dintre aceştia enumerăm: parametrul dimensional, permeabilitate controlată, elasticitate, porozitate, termocontractibilitate, permeabilitate la oxigen, apă şi vapori de apă, viteza de clipsare, aderenţă, posibilitate de feliere etc. FDC: Dar, după cum știm, membrana poate avea și caracter informativ!OR: Așa este. Prin imprimarea informaţiilor referitoare la conţinut, direct pe verso-ul membranei, punem  întreaga suprafaţă a etichetei la dispoziţia producătorului, pentru evidenţierea identităţii vizuale, transmiterea de mesaje publicitare etc. Această imprimare este lipsită de riscuri, fiind realizată în România, pe utilajele noastre. Astfel, timpii de execuţie sunt minimi, de cca 2-3 zile. Putem asigura şi cantităţi minime, care încep cu 1 rolă pe sortiment, iar, dacă vorbim de o singură culoare pe o singură faţă a membranei, influenţa în costul produsului finit nu depăşeşte 0.03 lei/kg. De asemenea, toate datele referitoare la conţinut vor însoţi produsul pe toată durata de viaţă a acestuia, aşa cum prevede şi legislaţia. Imprimarea este disponibilă pentru toate tipurile de membrane, inclusiv cele curbate.   Vom fi pe mai departe, alături de clienții noștriFDC: Știm că Pioneer Group a organizat în primăvara anului trecut și un seminar de specialitate. Care au fost semnalele primite de la participanți?OR: Surpriza seminarului „Soluţii Complete” pe care l-am organizat în perioada 16-18 aprilie, la Iaşi, a constat în lansarea în premieră pe piaţa din România a gamei de membrane colagenice comestibile F CASE. Participanţii la eveniment au apreciat aspectul general, culoarea, capacitatea de afumare, efectul de knok şi rezistenta la masticaţie. Dar, anul 2015 ne-a oferit încă un evenimente major. Astfel, în februarie 2015 am fost coorganizatori ai seminarului “Casings Know-how” desfășurat la Paris – Beauvais. La invitația Viskase-Pioneer au răspuns prezent firme de top din industria românească.   FDC: Care este mesajul pe care doriți să îl transmiteți partenerilor dumneavoastră de afaceri? OR: Mulțumim tuturor clienților noștri și îi asigurăm că și  în anul 2016 vom fi alături de ei și le vom susține proiectele.   Dragoș Zaharia, Director de Vânzări:Vizăm o cotă de piață de 10 %Datorită măsurilor de reducere a TVA, a existat o creştere a vânzărilor. Desigur, creşterea la furnizorii de membrane şi ingrediente a fost determinată de creşterea consumului efectiv, care a fost între 5 și 10%. Tocmai de aceea, până la finele anului 2016, dorim să realizăm o cotă de piaţă de 10%, pe segmentul membranelor colagenice. Cât despre partea de investiţii, dorim ca anul viitor să mărim centrul logistic din Iaşi, unde să unificăm şi fluxurile cele două firme Pioneer Rtor si S.T.I.A.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2