Stiri

140

Nielsen: comportamentul consumatorilor și creșterea prețurilor la alimente

autor

MeetMilk.ro

distribuie

85% dintre respondentii care au participat la un studiu online spun ca preturile afecteaza alegerile pe care le fac in ceea ce priveste produsele pe care le cumpara, potrivit studiului Nielsen Global Survey of Inflation Impact. Studiul realizat a avut in vedere 29.000 de respondenti online din 58 de tari (din Asia-Pacific, Europa, America Latina, Orientul Mijlociu, Africa si America de Nord) si a avut ca obiectiv identificarea modului in care oamenii, cu toate dimensiunile de venituri, se adapteaza la cresterea pretului mancarii. Cresterea pretului alimentelor nu afecteaza doar cheltuielile care privesc mancarea preparata in casa, ci si investitia in mancatul in oras (64% au raspuns ca ar ajusta acest cost), in activitati recreationale (44%) si in calatorii (39%), achizitia de haine noi (55%) si de snack-uri (45%), printre altele. In ceea ce priveste schimbarile care afecteaza categoriile de alimente, 14% dintre respondenti au spus ca ar cumpara mai multe cereale la vrac (orez, faina) si 11% au spus ca s-ar aproviziona cu fructe si legume proaspete sau congelate. Mai bine de jumatate dintre respondenti au sugerat ca nu intentioneaza sa-si schimbe obiceiurile de cumparare in ceea ce priveste categoriile: produse lactate (68% dintre cei chestionati), carne (62%), alimente ambalate (55%), peste si fructe de mare (52%). In schimb, mai mult de 50% dintre respondenti ar reduce cheltuielile in privinta bomboanelor, prajiturilor si altor dulciuri (59%), chip-uri si alte snack-uri (60%), bauturilor carbogazoase (53%), bauturilor alcoolice (49%),a mancarurilor semipreparate (49%) si a mancarurilor anterior preparate si vandute in magazine mici (45%). Marcile private si alimentele produse sub umbrela magazinului in care sunt expuse reprezinta echivalentul a 16% a cotei globale FMCG. Potrivit studiului Nielsen, in America de Nord (acolo unde prezenta marcilor private este impamantenita), 46% dintre respondenti au spus ca ar cumpara mai mult marci private cand preturile alimentelor ar creste, comparativ cu 7% dintre respondentii care ar creste frecventa cu care ar cumpara brand-uri locale. In tarile dezvoltate din Europa, 35% dintre respondenti au declarat ca ar cumpara mai multe marci private, comparativ cu 8% care ar cumpara mai multe brand-uri locale. (Mai multe, pe www.smark.ro)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2