Stiri

120

Metro, bilanț în scădere

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Lanţul de 32 de magazine Metro Cash&Carry a terminat anul trecut cu afaceri de 1,07 mld. euro, în scădere cu peste 5% faţă de 2012 şi cu aproape 40% mai mici decât în 2007, cel mai bun an pentru companie în termeni de cifră de afaceri. Germanii de la Metro Cash&Carry au intrat pe piaţa locală în 1996 în parteneriat cu omul de afaceri român Ion Ţiriac (care deţine în continuare un pachet de acţiuni) şi au început să scrie istoria comerţului modern. Următoarele reţele intrate pe piaţă au fost Billa în 1999 şi Carrefour în 2001. Deoarece au deschis porţile comerţului modern în România într-o perioadă în care piaţa era alcătuită din peste 100.000 de mici alimentare şi chioşcuri, germanii au reuşit ca timp de 15 ani să fie liderii pieţei. Ei au fost depăşiţi însă în 2011 de conaţionalii de la Kaufland, un lanţ de hipermarketuri cu preţuri mici care a ajuns astăzi la afaceri de 1,64 mld. euro faţă de 1,07 în cazul Metro Cash&Carry. Spre deosebire de lanţurile de retail care se adresează clientului final, Metro Cash&Carry are clienţi micii comercianţi şi jucătorii din HoReCa. Numărul acestora a scăzut puternic în ultimii ani din cauza crizei şi a expansiunii agresive a lanţurilor de hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de tip discount.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2