Stiri

195

Mc Donald's conduce Top-ul fast-food-urilor din România

autor

MeetMilk.ro

distribuie

GfK România a realizat un studiu care investighează obiceiurile de consum de mâncare ale românilor in afara casei. Vă prezentăm rezultatele cercetării de piață, cuprinse în comunicatul tranmsis la redacția revistei Fabrica de Carne. Din studiu reiese că Mc Donald's conduce în preferințele românilor.

Pe repede-înainte, fast-food

  Potrivit studiului, localurile cu servire rapidă care vând burgeri, shaorma, pui prăjit și cartofi prăjiți sunt preferate pentru achiziționarea de mâncare pentru a fi consumată “în mers”. 50% dintre participanții la studiul GfK declară că au cumpărat de la un astfel de local în ultimele patru săptămâni. Fast-food-urile sunt frecventate cu precădere de către bărbați, în timp ce femeile optează mai degrabă pentru patiserii sau covrigării. Cei mai mulți dintre clienții acestor locații au între 25-34 de ani.   Pizzeriile, inclusiv cele cu livrare la domiciliu, sunt pe locul trei în topul preferințelor și au un public mai tânăr, pizza fiind consumată cu precădere de cei între 18 și 24 de ani. Pizzeriile sunt și opțiunea cea mai des întâlnită la persoanele cu venituri peste medie, în timp ce persoanele cu venituri foarte mici aleg patiseriile. Acestea din urmă sunt la fel de populare ca și fast-food-urile în localitățile medii (între 50.000 și 200.000 de locuitori), în vreme ce pizzeriile sunt preferate în orașele mari, cu peste 200.000 de cetățeni, exceptând capitala.

Cât de des cumpărăm mâncare în oraș?

  Doar 2% dintre români iau masa în oraș în fiecare zi. Cei mai mulți, aproximativ 20%, mănâncă o dată până la de trei ori pe săptămână mâncare gata preparată, bărbații făcând acest lucru în proporție mai mare decât femeile. Cei tineri și foarte tineri, între 15 și 24 de ani, sunt cei care au obiceiul de a cheltui cel mai des pentru a lua masa pe drum, mai ales cei din București și din orașele mari. Locuitorii capitalei și cei din marile orașe sunt campioni la frecventa consumului de alimente în afara casei, cu un procent dublu față de ceilalți români. Persoanele cu venituri mari, de peste 4.000 de lei, sunt cele care mănâncă chiar mai des de o dată pe zi în oraș. Și tinerii, chiar dacă nu au deloc venit sau au unul foarte mic, obișnuiesc să mănânce în mers cel puțin o dată pe zi.

Cele mai populare locuri de cumpărare a unei mese sau gustări în afara casei sunt:

McDonald'sKFC (Kentucky Fried Chicken)ShaormeriiPizzeriiFornettiFast-food-uri independenteCafenele/Snack-baruri/ BufetSpring TimeSubwayViva (benzinariile OMV)   Studiul a fost realizat de GfK România pe un eşantion de 1.000 de respondenţi din toată țara, cu vârsta de peste 15 ani. Metoda folosită este cea a interviurilor față în față și are o marjă de eroare de+/- 3%.  

Despre GfK

  Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este, de peste 12 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de 19,2 milioane euro în 2013. Activităţile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices şi Consumer Experiences. GfK reprezintă sursa de încredere care oferă informaţii relevante despre piaţă şi despre consumatori şi care ajută companiile să ia decizii inteligente. Peste 13,000 de experţi în cercetarea de piaţă îmbină pasiunea lor cu cei 80 de ani de experienţă GfK în ştiinţa datelor. Aceasta permite GfK să ofere insight-uri globale importante, îmbinate cu expertiza locală, în peste 100 de ţări. Prin utilizarea unor tehnologii inovatoare şi abilitatea de a lucra cu cifrele, GfK transformă datele din studii în insight-uri acţionabile, care să permită clienţilor săi să-şi îmbunătăţească avantajul competitiv şi să îmbogăţească experienţele şi alegerile consumatorilor. Pentru mai multe detalii, vizitaţi www.gfk.com/ro sau urmăriţi GfK pe Facebook: https://www.facebook.com/gfkromania.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2