Tehnologii

234

Managementul lanțului de aprovizionare

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Managementul lanțului de aprovizionare poate fi definit ca fiind gestionarea fluxului de produse și servicii, care începe de la originea produselor și se încheie la consumul produsului. De asemenea, cuprinde mișcarea și depozitarea materiilor prime care sunt implicate în lucrările în curs, inventarierea și bunurile complet mobilizate. Principalul obiectiv al managementului lanțului de aprovizionare este monitorizarea și relaționarea producției, distribuției și expedierii de produse și servicii. Acest lucru poate fi realizat de companii cu o supraveghere foarte bună și strictă, față de stocurile interne, producția, distribuția, producțiile interne și vânzările. Iată ce recomandă în acest sens secialiștii de la Tutorial Point, în lucrarea cu titlul ”Supply Chain Management”.

Avantaje cheie

În această eră a globalizării, în care companiile concurează pentru a furniza clienților produse de cea mai bună calitate și pentru a satisface toate cerințele, managementul lanțului de aprovizionare joacă un rol foarte important. Toate companiile depind foarte mult de un proces eficient de lanț de aprovizionare. Să aruncăm o privire asupra avantajelor majore ale lanțului de aprovizionare. Avantajele cheie ale managementului lanțului de aprovizionare sunt următoarele:

-Dezvoltă o relație și un serviciu mai bune cu clienții.

-Creează mecanisme de livrare mai bune pentru produse și servicii la cerere, cu întârziere minimă.

-Îmbunătățește productivitatea și funcțiile de afaceri.

-Minimizează costurile de depozit și de transport.

-Minimizează costurile directe și indirecte.

-Asistă la realizarea de produse potrivite la locul potrivit și la momentul potrivit.

-Îmbunătățește gestionarea stocurilor, sprijinind executarea cu succes a modelelor de stocuri

-Asistă companiile în adaptarea la provocările globalizării, tulburărilor economice, în creșterea așteptărilor consumatorilor și la diferențele conexe.

-Asistă companiile în minimizarea deșeurilor, eliminarea costurilor și obținerea eficienței pe tot parcursul procesului de aprovizionare.

Acestea sunt unele dintre avantajele majore ale gestionării lanțului de aprovizionare. După ce aruncăm o privire rapidă asupra conceptului și avantajelor legate de gestionarea lanțului de aprovizionare, să aruncăm o privire asupra obiectivelor principale ale acestui management.

Eficientizarea utilizării resurselor

Fiecare firmă se străduiește să răspundă ofertei cu cererea în timp util, cu cea mai eficientă utilizare a resurselor. Iată câteva dintre obiectivele importante ale managementului lanțului de aprovizionare:

-Partenerii de lanț de aprovizionare lucrează colaborativ la diferite niveluri, pentru a maximiza productivitatea resurselor, a construi procese standardizate, a elimina eforturile duplicate și a minimiza nivelurile de inventar.

-Minimizarea cheltuielilor în lanțul de aprovizionare este foarte esențială, mai ales când există incertitudini economice în companii cu privire la dorința lor de a conserva capitalul.

-Produsele eficiente din punct de vedere al costurilor și ieftine sunt necesare, dar managerii lanțului de aprovizionare trebuie să se concentreze asupra creării de valori pentru clienții lor.

Depășirea așteptărilor clienților în mod regulat este cea mai bună modalitate de a le satisface așteptările crescute ale clienților pentru o varietate mai mare de produse, bunuri personalizate, disponibilitatea de inventar în afara sezonului și îndeplinirea rapidă, la un cost comparabil cu ofertele din magazin. Pentru a răspunde așteptărilor consumatorilor, comercianții trebuie să utilizeze inventarul ca o resursă comună și să utilizeze tehnologia de gestionare a comenzilor distribuite pentru a finaliza comenzile din punctul optim al lanțului de aprovizionare.

În cele din urmă, gestionarea lanțului de aprovizionare are ca scop contribuirea la succesul financiar al unei întreprinderi. Pe lângă toate punctele evidențiate mai sus, acesta urmărește să conducă întreprinderile care utilizează lanțul de aprovizionare pentru a îmbunătăți diferențierea, creșterea vânzărilor și pătrunderea pe noi piețe. Obiectivul este de a genera beneficii competitive și valoarea acționarului.

Planificarea

Etapa inițială a procesului lanțului de aprovizionare este etapa de planificare. Trebuie să dezvoltăm un plan sau o strategie, pentru a aborda modul în care produsele și serviciile vor satisface cerințele și necesitățile clienților. În această etapă, planificarea ar trebui să se concentreze în principal pe proiectarea unei strategii care să obțină profit maxim. Pentru gestionarea tuturor resurselor necesare pentru proiectarea produselor și furnizarea de servicii, companiile trebuie să fie proiectate potrivit unei strategii. Managementul lanțului de aprovizionare se concentrează în principal pe planificarea și dezvoltarea unui set de valori.

Aprovizionarea

După planificare, următorul pas implică aprovizionarea. În această etapă, ne concentrăm în principal pe construirea unei relații puternice cu furnizorii de materii prime necesare pentru producție. Aceasta implică nu numai identificarea furnizorilor de încredere, ci și determinarea diferitelor metode de planificare pentru expediere, livrare și plata produsului. Companiile trebuie să selecteze furnizorii pentru a livra articolele și serviciile de care au nevoie, pentru a-și dezvolta produsul. Așadar, în această etapă, managerii lanțului de aprovizionare trebuie să construiască cu furnizorii un set de procese de preț, livrare și plată, și să creeze, de asemenea, parametrii pentru controlul și îmbunătățirea relațiilor. În cele din urmă, managerii lanțului de aprovizionare pot combina toate aceste procese pentru manipularea inventarului de bunuri și servicii. Această manipulare cuprinde primirea și examinarea transporturilor, transferul acestora în instalațiile de fabricație și autorizarea plăților furnizorilor.

Fabricarea produsului

Al treilea pas în procesul de gestionare a lanțului de aprovizionare este fabricarea sau confecționarea de produse solicitate de client. În această etapă, produsele sunt proiectate, produse, testate, ambalate și sincronizate pentru livrare. Aici, sarcina managerului lanțului de aprovizionare este de a programa toate activitățile necesare pentru fabricarea, testarea, ambalarea și pregătirea pentru livrare. Această etapă este considerată cea mai intensă unitate metrică a lanțului de aprovizionare, unde firmele pot măsura nivelurile de calitate, producția și productivitatea lucrătorilor.

Livrarea

A patra etapă este etapa de livrare. Aici produsele sunt livrate clientului la locul indicat. Această etapă este practic faza logistică, în care sunt acceptate comenzile clienților și este planificată livrarea mărfii. Etapa de livrare este adesea denumită logistică, unde firmele colaborează pentru primirea comenzilor de la clienți, înființează o rețea de depozite, aleg transportatori pentru a livra produse clienților și instituie un sistem de facturare pentru a primi plăți.

Politica de retur

Ultima și ultima etapă a managementului lanțului de aprovizionare este denumită returnare. În această etapă, mărfurile defecte sau deteriorate sunt returnate furnizorului de către client. Aici, companiile trebuie să se ocupe de întrebările clienților și să răspundă la reclamațiile lor etc. Această etapă tinde adesea să fie o secțiune problematică a lanțului de aprovizionare pentru multe companii. Planificatorii lanțului de aprovizionare trebuie să descopere o rețea sensibilă și flexibilă, pentru acceptarea produselor deteriorate, defecte și reclamații suplimentare, de la clienții lor și facilitarea procesului de returnare pentru clienții care au probleme cu produsele livrate.

Fluxuri optime

Gestionarea lanțului de aprovizionare poate fi definită ca un flux sistematic de materiale, bunuri și informații conexe între furnizori, companii, comercianți cu amănuntul și consumatori. Există trei tipuri diferite de fluxuri în gestionarea lanțului de aprovizionare: Flux de materiale, Flux de date, Flux de bani. Să le detaliem:

Fluxul de materiale include un flux cursiv, coerent, al unui articol, de la producător la consumator. Acest lucru este posibil prin diverse depozite în rândul distribuitorilor, dealerilor și comercianților. Principala provocare cu care ne confruntăm este să ne asigurăm că materialul parcurge traseul ca inventar rapid, fără nicio oprire prin diferite puncte din lanț. Cu cât se mișcă mai repede, cu atât este mai bine pentru întreprindere, deoarece reduce ciclul de numerar. Produsul poate parcurge, de asemenea, traseul de la consumator la producător, pentru orice fel de reparații sau schimb de materiale pentru sfârșitul vieții unui produs. În cele din urmă, mărfurile finalizate meg de la clienți la consumatorii lor prin diferite canale. În acest scenariu există un proces cunoscut sub numele de 3PL. Există, de asemenea, un flux intern în cadrul companiei client.

Fluxul de informații/date cuprinde cererea de oferte, comenzi de cumpărare, programe lunare, cereri de schimbare inginerească, reclamații de calitate și rapoarte privind performanța furnizorului, de la client la furnizor. De la partea producătorului la partea consumatorului, fluxul de informații constă în prezentarea companiei, ofertă, confirmarea comenzii de cumpărare, rapoarte cu privire la acțiunile întreprinse în deviere, detalii despre expediere, raport privind inventarul, facturile etc. . Este necesară o interacțiune regulată între producător și consumator. În multe cazuri, putem vedea că alți parteneri, precum distribuitori, dealeri, comercianți, furnizori de servicii logistice, participă la rețeaua de informații. Pe lângă aceasta, mai multe departamente din partea producătorului și consumatorului fac parte și din bucla informațională. Aici trebuie să notăm că fluxul de informații interne derulat cu clientul, pentru fabricarea internă, este diferit.

Fluxul de bani se constituie pe baza facturii ridicate de producător și de clienții care examinează comanda. Dacă revendicările sunt corecte, banii curg de la clienți la producătorul respectiv. Fluxul de bani este de asemenea observat din partea producătorului către clienți sub formă de note de debit. Pe scurt, pentru a realiza un lanț de aprovizionare eficient, este esențial să gestionați corect toate cele trei fluxuri, cu eforturi minime. Este o sarcină dificilă pentru un manager al lanțului de aprovizionare, să identifice informațiile care sunt esențiale pentru luarea deciziilor. Prin urmare, trebuie să aibă vizibilitatea tuturor fluxurilor cu un singur click.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2