Stiri

118

MADR va trimite la UE programele selectate pentru promovarea produselor agroalimentare

autor

MeetMilk.ro

distribuie

(Agerpres) Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) va analiza propunerile de programe depuse de organizațiile profesionale și interprofesionale reprezentative interesate de promovarea produselor agroalimentare pe piața Uniunii Europene și în țări terțe, iar până pe data de 15 iunie 2014, acestea vor fi transmise Comisiei Europene pentru evaluare și selecție în vederea cofinanțării Potrivit informațiilor publicate pe site-ul MADR, organizațiile profesionale și interprofesionale interesate trebuiau să transmită Ministerului Agriculturii propunerile de programe până la data 15 aprilie 2014, iar programele preselectate la nivel național vor fi înaintate Comisiei Europene până la data de 15 iunie 2014 spre evaluare și selecție finală. Comisia va anunța lista cu programele reținute pentru finanțare până cel târziu la 15 noiembrie 2014. Pentru aceste programe de informare și promovare a produselor agricole, contribuția UE nu va depăși 50% din costurile eligibile ale programelor, iar organizațiile din domeniul agroalimentar care propun programe vor participa la finanțarea acestora cu minimum 20% din cheltuielile eligibile. Produsele eligibile pentru promovarea în țări terțe sunt carnea de vită sau de porc proaspătă sau refrigerată, preparate alimentare pe bază de aceste produse, carne de pasăre de calitate, produse lactate, carne de oaie și alte produse agricole. Promovarea în țări terțe se poate face în zone geografice precum America de Nord, America Latină, Asia de Sud-Est, Orientul Apropiat și Mijlociu și Africa, respectiv în 24 de țări terțe. Programele de promovare se realizează pe o perioadă de cel puțin un an și de cel mult trei ani de la data intrării în vigoare a contractului încheiat cu APIA și organizația a cărui program a fost selectat de UE. Programul se împarte în etape de 12 luni. Conform regulamentului european, pentru piața internă a UE se va acorda prioritate programelor de promovare care pun în evidență avantajele produselor comunitare, în special în ceea ce privește calitatea, valoarea nutrițională, precum și siguranța și reprezentativitatea producției agricole și alimentare europene. De asemenea, sunt prioritare programele privind etichetarea, bunăstarea animalelor și protecția mediului. Pentru țările terțe sunt eligibile acțiuni de informare privind sistemul comunitar al vinurilor de masă, participarea la manifestări, târguri și expoziții de importanță internațională, în special prin intermediul standurilor destinate valorizării imaginii produselor comunitare, studii ale noilor piețe, necesare pentru extinderea piețelor de desfacere și misiuni comerciale la nivel înalt. Datele MADR precizează că în termen de 90 de zile calendaristice de la data notificării deciziei Comisiei Europene, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) încheie contract cu organizația profesională sau interprofesională al cărei program a fost selectat.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2