Stiri

142

Măcelăriile și rotiseriile hipermarket-urilor au avut vânzări de 500 mil. euro

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Vânzările realizate de hipermarketuri din segmen­te­le de rotiserie, brutărie proprie, măcelărie şi din vitrinele asis­tate au depăşit anul trecut 2 mld. lei (cca 500 mi. euro), având o con­tri­buţie de 10% la totalul businessurilor de profil din România.   Afacerile realizate de „bucătăriile proprii“ ale lan­ţurilor de hipermarketuri au crescut constant an de an, odată cu expansiunea şi cu orientarea clienţilor către aceste produse. Avansul veniturilor a fost de 14% anul trecut, însă încasările sunt duble faţă de 2008.   „Retailerii se orientează tot mai mult către aceste vi­tri­ne asistate pentru că vor să atragă clienţi care sunt gră­biţi, care vor să mănânce ceva la birou şi nu mai au timp să îşi gătească. Consumatorul ţintă este de regulă tânăr, ocupat şi din mediul urban“, explică un executiv de top din comerţul mo­dern.   El adaugă că vânzările de mezeluri de la vitrina asis­tată nu intră în competiţie cu cele de la raft, clientul fiind dife­rit. „Mai mult, comportamentul de consum s-a schim­bat şi astăzi clientul nu mai cumpără o caserolă de mici sau un salam, ci doar cât consumă într-o zi sau două“, adaugă el.   Pe piaţa locală există peste 180 de hipermarketuri îm­păr­ţite între cinci reţele, respectiv Kaufland (108 unităţi), Auchan (33), Carrefour (29), Cora (11) şi Real (4), cu afaceri totale de peste 20 de miliarde de lei. Aceste maga­zine sunt de altfel cele care au şi cele mai dezvoltate vitri­ne asistate şi printre puţinele unităţi din piaţă cu rotisoare şi magazine proprii de tip fast-food, se arată într-o analiză ZF Corporate.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2