Stiri

135

Măcelării cu afaceri de 417 milioane de euro

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Măcelării, brutării şi rotise­rii proprii ale lanţurilor de hiper­marketuri, reprezentă un business de 417 milioane de euro pentru Kaufland, Auchan,Carrefour, Real şi Cora din 2013. Aceste „bucătării“ proprii au contribuit astfel în medie cu 10% la businessul total al lanţurilor de hipermarketuri. Lanţurile de hipermarketuri pu­blică în bilanţurile anuale atât cifra de afaceri totală, cât şi businessul defalcat, respectiv producţia vândută şi veni­turile realizate din vânzarea de mărfuri. „Veniturile din producţie repre­zintă veniturile realizate de lanţurile de magazine din măcelării, brutării, vitrinele cu servire asistată şi rotiseriile din faţa magazinelor“, explică un exe­cutiv de top al unui lanţ de magazine din comerţul modern. Cei mai mulţi bani din „producţie proprie“, circa 260 mil. euro, îi reali­zează cel mai mare comerciant român, lanţul german de hipermarketuri Kaufland. Kaufland are atât vitrină asistată, cât şi brutărie proprie şi pescărie. Mai mult, în faţa hipermar­keturilor cu preţuri mici sunt prezente mici magazine proprii care vând pui la rotisor, mici sau cartofi prăjiţi. Astfel, în cazul Kaufland ponderea „bucătăriei proprii“ în totalul busi­nessului se apropie de 16%, fiind în continuă creştere, în timp ce la Auchan a scăzut la sub 2%, se afirmă în ZFCorporate. (Mai multe, pe www.zfcorporate.ro)

 O treime din opțiunile consumatorilor

Subliniem că mancarurile din categoria ready meal se pot clasifica dupa mai multe criterii. Acestea pot fi ready to cook sau ready to eat (pre-gatite sau gatite), daca ne gandim strict la bucataria consumatorului. Apoi, dupa modul de ambalare, ele putand fi la conserva, in caserole, in pungi sau vrac. In fine, ele pot fi congelate sau nu. Oricum, pe plan mondial oferta este uriasa, Statele Unite, Franta si Marea Britanie fiind in top. Evident, piata romaneasca isi are specificul ei. Iar daca vorbim despre Romania, sa spunem ca, potrivit unui studiu realizat in luna august a acestui an de catre firma de consultanta Exact, la cererea revistei Piata, 37% dintre consumatorii de la noi apeleaza ocazional la acest tip de alimente. Procentul insa nu ar trebui sa ne incante prea mult. Deocamdata, ponderea ready meal e mica, in raport cu celelalte alimente, iar daca ne referim strict, la produsele ready meal din carne sau care contin carne, aceasta pondere e si mai mica. Cu totul, piata romaneasca este de doar 1.500 de tone, dar aici intra si sortimentele vegetale si cele de panificatie, mancarea destinata ho-re-ca, ready meal fiind, inca, un produs de nisa. (Mai multe, pe www.fabricadecarne.ro)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2