108

Lactatele private label înseamnă 22 % din piață

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Lactatele private label înseamnă 22 % din piața națională, arată un studiu efectuat de GfK. Potrivit sursei, mărcile private ale marilor reţele de magazine au ajuns la o cotă de 22% din vânzările totale de produse lactate din retail, astfel că produsele „no-name“ pun tot mai multă presiune pe branduri consacrate precum Zuzu, Napolact, LaDorna sau Danone.

  Desigur, și acest aspect va fi discutat în dezbaterea din Workshop-ul LAPTE-Procesatori, în dezbaterea cu titlul ”Hipermarket-ul, partener sau concurent?” Potrivit analizei, cele mai vândute mărci private din categoria produselor lactate sunt Pilos de la Lidl şi K-Classic de la Kaufland, arată datele companiei de cercetare de piaţă GfK. Conform calculelor, vânzările de mărci private de lactate trec de 200 mil. euro.   „Retailerii ce şi-au dezvoltat cel mai mult mărcile proprii în categoria de lactate sunt Lidl (cu Pilos) şi Kaufland (K-Classic), iar la o diferenţă considerabilă faţă de ceilalţi doi retaileri se află Billa (cu Boni). Ierarhia este în funcţie de vânzările exprimate în lei”, a explicat Diana Scăunaşu, client service manager GfK România.   Piaţa lactatelor, evaluată la circa 1 miliard de euro, simte de câţiva ani presiunea pusă de mărcile „no name“, însă acestea din urmă au câştigat o bucată considerabilă şi din întreaga piaţă alimentară. Conform datelor anterioare transmise de GfK, mărcile private de toate felurile ajunseseră în primul trimestru al anului trecut să reprezente 10% din piaţa de bunuri de larg consum (FMCG) în ansamblu şi aproape 20% din piaţa de alimente, informează Ziarul financiar.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2