Stiri

213

Kantar: Simpla declarare a preocupării față de mediu, nu asigură credibilitatea brandurilor în fața consumatorilor

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Compania globală lider în oferirea de insight-uri demonstrate și servicii de consultanță de brand și comunicare, Kantar, a făcut publice rezultatele pentru România din cadrul unui amplu studiu global care explorează atitudinile față de sustenabilitate sau dezvoltare durabilă ale consumatorilor și modul în care brandurile trebuie să răspundă.

Afectați de problemele de mediu

Potrivit rezultatelor obținute, 57% dintre români și 43% dintre europenii chestionați de Kantar, au declarat că sunt deja afectați personal de problemele de mediu, comparativ cu 58% în Asia și 54% în America.

Atât pentru pentru românii din mediul urban, cât și pentru europeni, sărăcia și foametea reprezintă principala problemă când vine vorba de un viitor sustenabil pentru oameni, urmată de poluarea apei și defrișări.

Spre deosebire de europeni însă, românii din orașe consideră accesul la servicii medicale sau poluarea aerului problematici mai importante.

Educația, adică accesul foarte diferit la educație de calitate (în funcție de venituri, mediul rural, condiții sociale, etc), nu se află printe prioritățile românilor legate de sustenabilitate, fiind in partea a doua a ierarhiei celor 35 de subiecte evaluate.

Producătorii de carne, sub lupa consumatorilor ecologiști

36% dintre români (scorul fiind chiar pe media țărilor europene din studiu,) spun că sunt pregătiți să investească timp și bani pentru a sprijini companiile care fac bine, britanicii fiind cei mai proactivi (48%) dintre cele 12 țări europene chestionate.

44% dintre românii din mediul urban spun că au încetat deja să cumpere produse sau servicii din cauza impactului lor asupra mediului sau societății, un nivel comparativ cu cel european (42% dintre europeni declarând același lucru).

Sectoarele cu care românii din orașe asociază cele mai multe probleme de sustenabilitate sunt: produsele de curățat, detergenți/săpunuri, hypermarket-uri/supermarket-uri, petrol și gaze, servicii și utilități pentru gospodării și producătorii de carne.

Companiile să preia inițiativa

Studiul constată că românii se așteaptă ca mărcile pe care ei le folosesc să fie exemple în privința sustenabilității, 52% dintre ei (față de 61% în cazul europenilor) spunând că aceasta este o responsabilitate în primul rând pentru companii.

În timp ce aproape 72% dintre consumatorii români din mediul urban sunt deschiși la un comportament mai sustenabil, doar o treime (36%) declară că sunt pregătiți să investească timp și bani pentru a sprijini companiile care fac bine.

Printre barierele de achiziție a produselor și serviciilor sustenabile, românii au menționat că: sunt mai scumpe (76%), informațiile sunt insuficiente (73%) și că nu le-au încercat încă și că e riscant (55%).

Comentând rezultatele, Mădălin Vladu, Account Director, Strategy Lead la Kantar România, a declarat:

„Din ce în ce mai mult, consumatorii aleg azi mărci care au și un scop social sau legat de mediu - deci, din punct de vedere al marketingului, o strategie construită în jurul sustenabilității este un imperativ.

Rezultatele din studiu ilustrează importanța adoptării unei abordări locale a problemelor de sustenabilitate. Și deși sunt multe mărcile care fac pași în direcția corectă și în România, acest lucru încă nu este mainstream."

Liliana Țincu, Senior Consultant, Analytics Lead la Kantar, adaugă:

„E nevoie ca brand-urile să preia inițiativa și să acționeze în direcții concrete și coerente: am văzut acest lucru pe piețe mari, unde trend-urile despre sustenabilitate precum cele legate de sănatate și starea de bine, reducerea inegalităților, consumul și producția responsabilă sunt vizibile și în creștere exponențială de la un an la altul.”

Dar în online?

Studiul a cuprins si o analiză a conținutului online (social listening) despre sustenabilitate din mediul digital românesc. 

În acest context, există oportunitatea de a crea și de a disemina o definiție mai complexă și integrată a sustenabilității care să plece de la impactul brand-urilor și să în considerare contexte locale și probleme specifice comunităților, pentru a pune pe masa dezbaterii alte problematici importante pentru societate, care nu sunt, în prezent, asociate atât de puternic cu acest concept".

Evitați “spălarea verde” (greenwashing) a companiilor

În timp ce concluziile studiului arată că presiunea momentului este pe brand-uri pentru a aborda sustenabilitatea, 65% dintre consumatori spun că își fac griji că mărcile sunt implicate în probleme de sustenabilitate doar pentru scopuri comerciale. 

Mădălin Vladu a continuat: „Simplul fact că vorbesc despre sustenabilitate nu înseamnă automat succes pentru brand-uri. Mărcile au nevoie de o strategie credibilă care să se alinieze unui scop, unui țel superior al mărcii lor și să acționeze în sensul acesta. ”

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2