Stiri

137

INSSE: Prețul cărnii a scăzut, consumul a crescut

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Prețul cărnii și al produselor din carne a scăzut, în luna februarie, iar consumul a crescut, se arată în ultimul raport al INSSE. Mai precis, consumul a crescut cu 3,3%, avansul înjumătăţindu-se faţă de prima lună din an pe fondul unei scăderi a vânzărilor de produse nealimentare. Produsele nealimentare au fost cele care au susţinut creşterea consumului anul trecut, însă în 2015 apetitul pentru mobilă, electrocasnice, cosmetice sau haine a scăzut.

  Jucătorii din piaţă spun însă că declinul este doar conjuctural, februarie fiind prin tradiţie o lună slabă pentru vânzările de bunuri nealimentare. „Trebuie ţinut seama că pentru piaţa de electrocasnice februarie este cea mai slabă lună din an. Mai mult, declinul poate fi pus pe seama faptului că ianuarie 2015 a fost o lună foarte bună, o lună cu rezultate istorice, iar acest lucru este posibil să fi afectat şi vânzările din februarie”, a decarat pentru Ziarul financiar Dragoş Sîrbu, CEO al Flanco Retail, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală de electroIT, evaluată la peste 2 mld. euro anul trecut. Totuşi, şeful Flanco este optimist şi crede că declinul din februarie nu va da tendinţa pentru întregul an, pentru martie simţindu-se o revenire. El estimează o creştere a pieţei de 12%. În februarie consumul a fost ţinut pe plus de vânzările de alimente, băuturi şi ţigări care au crescut cu 7%, dar şi de comerţul cu carburanţi, vânzările avansând cu aproape 11%. Evoluţia vânzărilor de carburanţi este surprinzătoare în contextul în care preţurile sunt chiar mai mici acum decât în urmă cu un an. Astfel, dacă în februarie 2014 preţul unui litru de benzină era 5,8 lei, acum el este de circa 5,2 lei, potrivit datelor ZF. Preţurile au scăzut şi la alimente, la produse precum carne, legume-fructe sau produse de bază declinul fiind chiar mai accentuat. Scăderea preţurilor nu s-a remarcat doar la alimente, în februarie în magazinele Billa fiind consemnată deflaţie la nivelul întregii oferte de produse. Aceasta a fost susţinută însă de scăderi mai accentuate de preţ la anumite categorii de bunuri. Aceas­tă tendinţă însă a încurajat consumul susţi­nând creşterea vânzărilor în volum. Per ansamblu vânzările din comerţ au crescut atât în volum, cât şi în valoare.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2