Stiri

142

Influența private label asupra retailului modern

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Vremurile se schimba pentru retailul alimentar din Europa, retailerii gasind din ce in ce mai greu metode prin care sa-si creasca vanzarile. Intr-un studiu recent, compania de cercetare Nielsen a identificat trei factori care au afectat retailul alimentar in Europa ultimilor 20 de ani. Pietele europene au crescut initial datorita expansiunii masive si a exploziei segmentului discount. Situatia s-a inrauitatit insa odata cu scaderea cererii pe fondul crizei economice din 2008, culminand cu sufocarea oricarei tendinte de crestere. Ca rezultat, singura crestere a vanzarilor in Europa din 2006 pana in prezent a fost cea generata de inflatia preturilor. Marcile de renume de bunuri de larg consum ambalate au inregistrat o incetinire a cresterii valorii vanzarilor in Europa in 2013, scazand la 2,5%; in termeni de volum, vanzarile au scazut cu 0,1%. Prin urmare, cum se adapteaza retailerii la o piata cu limitari structurale pentru cresterea vanzarilor si la un surplus de magazine in vremuri de cerere scazuta?, se pune intrebarea intr-o analiza efectuata de Magazinul Progresiv In timp ce expansiunea comertului modern de proximitate si a celui electronic reprezinta oportunitati pe termen lung, influenta marcilor private asupra retailerilor are un impact mult mai vizibil asupra comertului actual. Nielsen a observat ca redresarea economica inceata, ce are ca rezultat scaderea increderii consumatorilor, alaturi de scaderea veniturilor reale din 2009 pana in prezent au avut un efect pozitiv asupra acceptarii marcilor privare de catre consumatori. In unele tari, cresterea segmentului de marci private a fost rezultatul actiunilor retailerilor, care au atras cumparatorii catre astfel de produse folosindu-se in promovarea lor de raportul calitate-pret. Germania este un bun exemplu de piata unde discounterii au condus cresterea acestui segment de produse. In alte tari, precum Spania sau Italia, cresterea marcilor private a fost rezultatul noului context economic, care i-a determinat pe consumatori sa-si schimbe obiceiurile de shopping. Exista, insa, cateva repere comune pentru pietele din Europa de Vest: -Numarul de produse sub marca privata disponibil pentru consumatori a crescut cu 4% -Cota detinuta de marcile private in totalul vanzarilor a crescut la 36% (cresterea fiind mai rapida in Italia si Spania) -In pietele unde brandurile s-au folosit de actiuni promotionale pentru a atrage cumparatorii, cum este cazul Marii Britanii, cresterea segmentului marcilor private a fost plafonata (Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2