Stiri

445

În ciuda eforturilor, alternativele vegane nu măresc gradul de acceptare al consumatorilor

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Un nou studiu sugerează că un consum repetat de carne pe bază de plante în timp nu îmbunătățește plăcerea consumatorilor. Cu toate acestea, contextul - în ce mese sunt folosiți înlocuitorii pe bază de plante - este foarte semnificativ pentru modul în care îl primesc.

Construirea unui gust dobândit

Studiul, publicat în revista Appetite, a explorat dacă creșterea familiarității consumatorilor cu analogii de carne pe bază de plante (PBMA) poate determina consumatorii să dezvolte o pasiune crescută pentru ei în timp.

Cercetările anterioare au arătat că reticența consumatorilor de a accepta PBMA-urile a rezultat din nefamiliaritatea, percepțiile negative și aspectele social-culturale ale acestora.

Un corp de cercetare sugerează că, odată cu un consum crescut, alimentele pot deveni mai acceptabile pentru consumatori.

Cu toate acestea, contraponderea acestui lucru este cercetarea care sugerează că expunerea crescută poate scădea plăcerea consumatorilor pentru alimente, făcându-le să pară „plictisitoare”.

În studiile de înlocuitori pe bază de plante care au constatat că „plictiseala” consumatorilor este în creștere, participanții au folosit și aceste ingrediente într-o gamă largă de mese pentru a atenua acest lucru, oferind varietate.

Testarea atitudinii consumatorilor

Pentru a testa dacă acceptarea consumatorilor va crește cu adevărat în timp, cercetătorii au recrutat 61 de participanți care au consumat o dietă bogată în carne și săracă în PBMA.

Pe o perioadă de patru săptămâni, participanții au fost însărcinați să gătească două mese pe săptămână, una o cutie de masă prestabilită cu toate ingredientele necesare pentru masă și una o masă la alegerea lor, cu două PBMA, pe bază de plante. carne de pui și carne tocată pe bază de plante.

Ei au fost repartizați în două subgrupe: un grup își pregătea întotdeauna propria masă cu pui pe bază de plante și avea o cutie de masă cu tocată pe bază de plante, iar celălalt invers.

 Atât înainte, cât și după perioada de patru săptămâni, ei au completat un chestionar, urmat de un al treilea, patru săptămâni mai târziu, despre obiceiurile lor de consum în acele patru săptămâni care au urmat perioadei principale de studiu. 179 de persoane au fost alese ca grup de control pentru a contrabalansa acești participanți.

Sa măsurat gustul și textura PBMA, precum și gustul mesei complete, ținând cont de cât de important este contextul în care este prezentat PBMA pentru a fi plăcut. La începutul și la sfârșitul studiului, participanții au fost întrebați cât de des au consumat PBMA.

Fara plăcere crescută

Cercetarea a constatat că gustul alimentelor pe bază de plante nu s-a schimbat în timp. Pe de altă parte, nici nu a scăzut în timp, ceea ce autorii studiului sugerează că s-ar putea datora varietății de mâncare care atenuează potențiala „plictiseală” pe care PBMA-urile ar putea să o provoace altfel.

Cu toate acestea, contextul s-a dovedit a fi foarte important. Studiul a constatat că „dorința de a mânca” a fost mai puternică pentru mesele create de participanți decât pentru opțiunile din cutia de masă. Gustul general pentru masă a arătat, de asemenea, o corelație puternică cu plăcerea pentru PBMA, sugerând importanța încorporării PBMA-urilor în mese.

În plus, deși a existat o preferință generală pentru carne tocată pe bază de plante față de puiul pe bază de plante, diferența a fost mai puțin semnificativă dacă cele două au apărut în aceeași masă.

Deși studiul nu a crescut gustul față de PBMA, a crescut utilizarea. În chestionarul la patru săptămâni după încheierea secțiunii principale a studiului, cercetătorii au descoperit că cei care consumaseră mese pe bază de plante au făcut acest lucru după sfârșitul perioadei de testare mai frecvent decât cei din grupul de control.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2