86

În 2015, Danone a revenit pe trend pozitiv

autor

MeetMilk.ro

distribuie

După o perioadă ușor mai dificilă, ca urmare a modificărilor de strategii, oficialii Danone România afirmă că s-a revenit pe trend pozitiv. În acest sens, Adrian Pascu, managerul general, a declarat pentru Progresiv:   „Noi am avut anul trecut o strategie de valorizare. Nu pot să dau cifre, acestea vor fi publicate, ca de obicei, în aprilie, dar ce pot să vă spun este că proiectele noastre implementate în prima parte a anului și-au arătat roadele în semestrul al doilea, iar rezultatele sunt foarte bune. Anul 2015 a însemnat revenirea categoriei pe un trend pozitiv și estimăm o creștere de 1% la nivelul întregului an. Este o direcție pe care vom continua și în 2016, an pentru care preconizăm un plus de 2%, cu șanse de a avea surprize plăcute și de a depăși acest nivel. Pentru noi însă efectele acestei măsuri sunt greu de decelat, pentru că cel mai important proiect al companiei a fost implementat în aceeași perioadă. Ce este important de reținut este că în 2015 ne-am menținut poziția de lider al categoriei, chiar dacă din punctul de vedere al cotei de piață am înregistrat o scădere până la 47% în valoare, iar brandurile noastre strategice au avut creșteri de două cifre.”   Al doilea competitor individual pe piața de iaurturi, al celor de la Danone, rămâne la o distanță considerabilă, cu o cotă de piață de trei ori mai mică. Din punctul de vedere al consumului, deși nu s-a văzut o schimbare dramatică, în a doua parte a anului s-a putut observa un ușor uptrading.   Principalul proiect la care face referire Adrian Pascu, atunci când vorbește despre strategia de valorizare este implementarea în fabrica de la București a tehnologiei KISS (Keep It Simple – n.r.), ceea ce a dus la relansarea a jumătate din portofoliul de iaurturi într-un pahar nou, cu o mai bună vizibilitate la raft. Dincolo de impactul direct la raft, unde practic 25% din categorie s-a schimbat la față, Pascu spune că noua investiție, care ridică nivelul total la peste 340 de milioane de lei, reiterează angajamentul companiei pe termen lung pentru piața locală.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2