Stiri

144

Ieri, au început lucrările conferinței Think Food

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Iari, la București, s-au desfășurat lucrările primei zile a conferinței Think Food, organizată de Point Public Affairs și  GMP Group. Evenimentul a reunit reprezentanți ai societății civile, ai instituțiilor statului, asociațiilor și companiilor din industria alimentară.

  La dezbateri au participat: Daniel Botănoiu, Secretar de Stat, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Mihai Vișan, director executiv Romalimenta, Marius Dunca, președinte Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, dr. Corina Zugravu, cercetător la Institutul Național pentru Sănătate Publică și Dorin Cojocaru, președintele APRIL.   În timpul celor două sesiuni s-au dezbătut teme privind strategia pentru dezvoltarea pieței, dar și calitatea și siguranța alimentelor.  Concluziile celor două sesiuni pot fi rezumate la nevoia industriei de a fi susținută printr-o coordonare și reglementare mai bună, mai ales în zona organismelor de control, dar și de o mai bună comunicare între principalii actori.   „Industria alimentară autohtonă își ia în serios responsabilitatea de a pune pe masa milioanelor de români hrana zilnică, respectând cerințele naționale și europene de calitate și siguranță alimentară. Este un contribuabil semnificativ la bugetul de stat, central și local, un angajator important pentru peste 200 de mii de români, și principalul client și susținător al agriculturii. În ultimii ani s-a înregistrat o creștere cu 36% a productivității datorită management-ului îmbunătățit ca urmare a investițiilor masive în  modernizări și calificări”, a spus Mihai Vișan director executiv Romalimenta.   El a punctat că industria alimentară este un segment ce contribuie la competitivitatea României în ansamblu. „De aceea ne așteptăm să existe sprijin guvernamental: atât direct, prin programe și subvenții de susținere a exporturilor, care pot avea un impact pozitiv asupra balanței agroalimentare, cât și indirect, prin măsuri care vizează susținerea consumului în România și informarea corecta a consumatorilor”, a adăugat Vișan.   În ceea ce privește preferințele consumatorului autohton, studiile arată că există contradicții în cerințele oamenilor: doresc termene mari de valabilitate, dar în egală măsură vor ca produsele să fie proaspete; să fie ieftine, dar bune, fără aditivi, dar cu un aspect plăcut. Însă studiile identifică un nou tip de consumator care înțelege și apreciază calitățile și proprietățile alimentelor, însă comportamentul lui cotidian nu reflectă nivelul de informare.   Think Food continuă azi, având în prima parte a zilei o serie de conferințe pentru specialiștii în comunicare despre provocările cu care se confruntă în industria alimentară. Seara publicul poate intra în discuție  cu medici, nutriționiști, psihologi, care vor vorbi despre hrană din diferite perspective. Printre vorbitori se numără: Aurora Liiceanu, psiholog, Simona Tivadar, medic nutriționist, Pavel Chirilă, medic și fondatorul Naturalia si al clinicii Nera, doctor Florin Ioan Bălănică, consultant personal de sănătate, Willy Shuster, biogospodar, Monica Stroe, sociolog, Larisa Petrini, health coach, Cristina Mazilu, redactor-șef Good Food.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2