Stiri

113

Hipermarket-urile duc la faliment producătorii britanici de alimente

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Hipermarket-urile duc la faliment producătorii britanici de alimente. Afirmația este argumentată de numărul companiilor de produse alimentare din Marea Britanie care intră faliment este cu până la 28% mai mare în acest an, comparativ cu 2013, potrivit unui studiu al firmei de audit Moore Stephens, citat de Foodprocessing.com.

  ”Război sângeros al prețului la alimente”   Firma de audit Moore Stephens a declarat că majorarea intrărilor în insolvență pentru companiile de produse alimentare din Marea Britanie contrastează cu o scădere de 8% a lichidărilor de companii din restul sectoarelor economice. În industria alimentară, 146 de companii au intrat insolvență în 2014, față de 114 în 2013. Duncan Swift, unul dintre partenerii de la Moore Stephens, care conduce Grupul Consultativ pentru Industria Alimentară al firmei, a declarat: ”Supermarketurile trec prin cel mai sângeros război al prețurilor din ultimele două decenii și-i folosesc pe producătorii de produse alimentare drept carne de tun ... Faptul că numărul de insolvențe al producătorilor britanici de alimente este într-o creștere atât de rapidă, în timp ce insolvențele din alte sectoare economice sunt în scădere pe ansamblu, arată cât de multă  presiune este pusă pe acest sector”. Studiul a constatat că în ultimii cinci ani, de asemenea, numărul de falimente al firmelor din Marea Britanie per total s-au diminuat în timp ce acestea au crescut în rândul producătorilor de alimente. ”Supermarketurile din Marea Britanie încearcă să concureze la prețuri cu Aldi și Lidl, dar cu marje de profit care sunt mult mai mari decât în aceste lanțuri de magazine cu discount”, a declarat Swift. ”Pentru a le ieși calculele, lanțurile mari de supermarketuri pun producătorii de produse alimentare sub presiune atât de mult, încât asistăm la o creștere bruscă a numărului de producători care nu mai pot face față restricțiilor de preț impuse de respectivele lanțuri de magazine.” Moore Stephens arată că rezultatele studiului nu arată întregul tablou, situațiile financiare ale micilor producători britanici de alimente și fermieri ce acționează în calitate de comercianți persoane fizice sau în simple parteneriate fiind mai greu de cercetat și contabilizat. În același timp, producătorii de alimente, obligați de supermarketuri să reducă încontinuu prețurile la produsele lor, nu se plâng pentru că le este frică de a pierde contracte importante, a spus Moore Stephens. “Este o afacere importantă pentru producătorii de alimente care au nevoie de supermarketuri pentru a ajunge la public, producători care, în același timp, nu își pot permite termenii de afaceri propuși de supermarketuri”, a spus Swift. Constatările firmei se bazează pe cercetări recente ale OC&C Strategy Consultants, care au arătat o stabilizare a profiturilor la un anumit nivel în ultimii doi ani, în medie, la producătorii de produse alimentare și băuturi din Marea Britanie. Acesta a semnalat, de asemenea, și performanța în scădere în sectorul comerțului cu amănuntul cu produse alimentare; cele mai mari patru lanțuri de supermarketuri din Marea Britanie și-au văzut marjele de profit scăzând la 4,4% anul trecut, nivel mai mic cu 0,1% față de anul 2012.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2