Stiri

140

Hipermarket-urile din Rusia au înghețat prețurile alimentelor

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Răspunzând apelului făcut de Vladimir Putin, de a stabili prețuri maximale la produsele alimentare, hipermarket-urile din Rusia au înghețat prețurile. Ca urmare, principalele reţele de distribuţie din Rusia au convenit să îngheţe preţurile la produsele alimentare de bază, care au crescut foarte mult în ultimele luni, informează miercuri cotidianul Vedomosti. Federaţia din sector Acort, care regrupează distribuitorii Magnit, X5, Auchan, Lenta şi Metro, a trimis o propunere în acest sens Agenţiei pentru Concurenţă.

  Contactată de AFP, federaţia a confirmat că 'lucrează la măsuri în vederea susţinerii consumatorilor şi ţinerii în frâu a preţurilor la produsele sensibile social', dând asigurări totodată că nu a fost luată încă 'nicio decizie definitivă'. Potrivit Vedomosti, circa 20 de produse sunt vizate, printre care carnea, peştele, laptele, sarea, cartofii, varza sau merele.   Între prăbuşirea rublei şi embargoul alimentar rus la adresa UE şi SUA ca urmare a crizei ucrainene, preţurile la produsele alimentare au crescut în Rusia cu peste 15% anul trecut, iar tendinţa se accelerează de la începutul acestui an.   Parchetul rus a lansat un val de controale în reţeaua de distribuţie şi a constatat creşteri punctuale spectaculoase (+163% pentru varză, +478% pentru castraveţi, +338% pentru roşii), promiţând că va pedepsi abuzurile. Guvernul rus a ameninţat chiar că va introduce mecanisme de regularizare a preţurilor, în cazul în care creşterea acestora va continua.   Potrivit economiştilor de la Alfa Bank, îngheţarea preţurilor la produsele evocate de Vedomosti ar putea reprezenta până la o treime din coşul alimentar al gospodăriilor şi 11% din coşul total. Amintim că, urmare a embargoului impus vara trecută de guvernul moscovit, prețul produselor alimentare a explodat în Federația Rusă, existând foarte multe cazuri de corupție în afacerile cu produse alimentare, mulți dintre proprietarii de companii din domeniu, dar și de magazine, speculând la maxim situația creată.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2